Markalaşmak İçin Ne Yapmalıyım?

Markalaşmak için ne yapmalıyım? Marka bir şirketin, işletmenin, kurum veya kuruluşun, hizmetlerini ve ürettiği mallarını diğer işletmelerden ayırt etmek için kullanılan her türlü sözcük, sayı, renk, şekil gibi işaretlerdir. Markalaşmak ise işletmenin, markasını kullanarak kendine özgü algılar yaratmasıdır. Peki, Markalaşmanın önemi nedir? Markalaşmak ne işe yarar?

  • AKILDA KALICILIK: Bir işletmenin veya kurumun adını hatırlamaktansa göze hitap eden markalaşmış bir işletmeyi hatırlamak daha kolaydır.
  • İMAJ: Eğer insanların önünde imajınızı iyi çizerseniz ürününüzü maliyetinin çok üzerinde satabilirsiniz. Müşteriler ürünün pahalılığından şikayet etmek yerine sizin ürününüzü kullandıkları için mutlu olacaklardır.
  • BAĞLILIK: İnsanlar akılda kalıcı markalar ile alışveriş yaptıklarında eğer pozitif bir deneyim yaşarlarsa, marka ile tekrar alışveriş yapma ihtimalleri daha yüksektir.
  • BÜYÜMENİN AVANTAJI: Eğer iyi bir marka yarattıysanız ve insanlar bu markadan memnunsa, marka adı altında yeni bir projeye başlarsanız insanları yeni projenize daha rahat çekebilirsiniz.
  • DEĞER: Şirketinizi satmaya karar verdiğinizde markası olan şirket olmayana göre daha çok daha değerlidir ve daha fazla para edecektir.
  • AVANTAJA ÇEVİRME: İnsanların korktuğu, hoşlanmadığı ve sevmediği şeyleri marka haline getirip fikirlerini değiştirebilir ve olumlu sonuçlar alabilirsiniz. Bu sayede eskiden sevilmeyen ancak herkesin bildiği şeyleri kendi markanız haline getirirsiniz ve insanların beğendiği şeyler haline dönüştürebilirsiniz.

 

Markalaşmış şirketlerin diğerlerine göre daha değerli ve daha çok müşteri çekebildiğini biliyoruz. Peki, markalaşmak için ne yapmalıyım? İyi bir marka nasıl olunur?

marka

 

1.Marka ve Şirket İsimi

İyi bir marka olmak için önce marka ve şirket isimlerinizi belirlemelisiniz. Ancak bu iki isim ortaya konurken dikkat edilmesi gerek bir kural var. Şirket isminiz resmi bir isimdir. Resmi kurumlarda ve kuruluşlarda kullanılan, adreslerde yer alan bir isimdir. Ancak marka isminiz müşterilerin gördüğü, reklamlarınızda yer alan ve dikkat çekmesi gereken bir isimdir. Bu sebeple marka isminizin şirket isminden önce gelmesi gerekir. İnsanların tabelanıza, şirketinize ya da isminizin yer aldığı herhangi bir yere baktığında önce marka isminizi görmesi markalaşmakta önemli bir kuraldır.

 

2.Tanıtım 

Bir markanın doğuşu tanıtım, mevcut bir markanın korunması ise reklamlarla sağlanır. Tanıtım için yapılması gereken insanların yoğun olduğu alanlarda yaptığınız işi anlatmaktır. Bu sayede insanların yaptığınız işi öğrenmesini sağlarsınız. Eğer kendinizi tanıtmadan reklam vermeye başlarsanız insanlar markanızı duyar ancak ne olduğunu bilmez bu sebeple önce kendinizi tanıtmanız markalaşmak için çok önemlidir.

 

3.Reklam

Markanızı oluşturup insanlara tanıttıktan sonra markanızın sürekliliğini arttırabilmek için devamlı reklam vermelisiniz. Bu reklamlar televizyon, İnternet siteleri, sosyal medya mecraları veya billboardlar gibi alanlarda olabilir. Bu noktada önemli olan insanların yoğun olduğu alanlarda reklam kampanyalarını başlatmaktır. Markanızın sürdürülebilir olması için reklam vermek şarttır. Bu noktada fazla para harcamak istemiyorum derseniz ya da markanızın popülerliğine güvenip reklam yapmayı keserseniz kısa sürede unutulabilirsiniz. Bu sebeple markanızı oluşturduğunuz andan itibaren reklam yapmak şarttır.

marka

4.Marka Kelimesi

 

Markanın sadece kelimeden değil harf, sayı, renk veya şekil gibi her türlü işaretten oluşabileceğini söylemiştik ancak markanızın akılda kalıcı bir kelimeye de ihtiyacı var. Mesela Volvo markalı araçların ne kadar güvenli olduğunu hepimiz biliriz. Volvo denince aklımıza markası haricinde güvenilir olması da geliyor. Sizde reklam verirken markanıza bir kelime belirleyin ve bu kelimeyi her reklamda veya tanıtımlarınızda dile getirin. Bu sayede markanız bu kelimeyle anılmaya başlayacaktır. Sizde markalaşma yolunda önemli bir adım atmış olacaksınız.

 

 

5. Kategorinizi Geliştirin

Bir alanda iyi bir marka yarattınız peki bu markayı nasıl geliştireceksiniz? Mesela telefon alanında iyi bir marka olduğunuzu varsayalım. Her reklamınızda telefondan bahsetmek veya sürekli telefon fotoğrafları kullanmak sizi geliştirmez. Telefon sattığınız gibi şarj aleti, kulaklık, telefon kabı gibi birçok teknolojik alet satıyorsunuz. Neden kendinizi telefon ile sınırlandırasınız ki? Siz telefon markasından çok teknoloji markası haline gelmişsiniz. Markanızı daraltmaya değil sürekli geliştirmeye çalışırsanız hem müşteri sayınız artar hem de insanlar markanıza baktığında aklına sadece bir obje değil o objeyle ilgili her şeyi satan bir firma görür.

 

6. Jenerik Markalardan Uzak Durun

 

Öncelikle jenerik marka kavramını ele alalım. Jenerik marka; mevcut markanın belirli bir ürünle özdeşleşmesi ve özdeşleştiği bütün ürün grubuna isim vermesidir. Söylerken bile çok zorlanıyoruz değil mi? Tam olarak da bu yüzden jenerik markalardan uzak durmalıyız. Örnek vermek gerekirse jenerik marka; selpak, nescafe, jilet, aygaz gibi markaların kendilerini ürünlerin tamamını kapsayan isimler vermesidir. Bu markayı başarısızlığa götüren bir yoldur. Örnek verdiğimiz markaların çoğu alanında lider markalar olduğunu görebiliriz ancak markadaki amaç bilinirliği üst seviyelere çıkarmaktır. Bu noktada markaya ürün grubunun adını vermek, yeni doğmuş bebeğe bebek ismi vermek gibi ya da kedinin ismine kedi koymak gibidir. Bunu yapan işletmelerin amacı marka bilinirliğini arttırmak değil sadece ürünü size satmaya zorlamaktır. İyi bir marka olmak istiyorsanız kesinlikle jenerik markalardan uzak durmalısınız.

 

7. Web sitesi

 

Markalaşmak adına en yeni yöntemlerden biri web siteleridir. Kısa zamanda büyük bir popülerlik kazanan web siteleri, markanızın tanıtımını, İnternet alanında satışını veya web sitenize gelen soruları yanıtlamak için önemli bir yöntem haline gelmiştir. Web siteleri sayesinde müşterilere markanız hakkında ön bilgi verebilir ve iletişim sağlayarak müşterilerin sorunlarını yanıtlayabilirsiniz. Web sitelerin markalaşmak adına bir başka özelliği ise Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) dur. SEO sayesinde para harcamadan arama motorlarında ön sayfalara çıkabilir ve markanızın tanıtımını yapabilirsiniz.

Bu makalede markalaşmak için yapmanız gerekenleri anlattık. Eğer sizde Markanızın değerini arttırmak veya markalaşmak için yardıma ihtiyaç duyuyorsanız, Arifin.com’a girip bizimle iletişime geçebilir veya en uygun fiyatlarla dijital pazarlama fırsatlarından yararlanabilirsiniz.


Recommended Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir