İnstagram Reklam Verme

İnstagram Reklam Verme

Son 10 yılda bir çok sosyal medya sitesiyle tanıştık. Günümüzde mobil olarak kullandığımız sosyal medya siteleri artık hayatımızın bir parçası haline gelmiş durumda. Bu durumun hem avantajları hem de dezavantajları var. Biz bu makalemizde küçük-büyük fark etmeksizin her işletme açısından avantaj olarak görülen sosyal medya sitelerine reklam vermeyi irdeleyeceğiz.

Günümüzde sosyal medya her geçen gün büyüyen reklam mecrası olduğu ve olmaya devam edeceği ön görülmesi zor olmayan bir gerçek. Bugün İnstagram’da hikayeleri izleyen birinin reklama denk gelmemesi olanaksız. Çok kısa bir zaman öncesine kadar küçük işletmelerin reklam verebilmesi çok zor bir durumdu, potansiyel bir kitleye ulaşmak ancak Tv  yoluyla mümkün oluyordu. Böyle bir reklam verebilmek için ciddi bir reklam bütçesi ayırmanız gerekiyordu. Sosyal medya siteleri sayesinde cüzi reklam bütçesiyle milyonlara ulaşmanız artık çok kolay. instagramda-reklam-vermek

İnstagram’da Reklam Verirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

  • İşletmenizin vereceği hizmet veya ürün Sosyal Medya reklamı için uygun olup olmadığını iyi analiz edin.
  • Yaptığınız işi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bu konu üzerinde detaylıca düşünmenizde yarar var. Günlerinizi, haftalarınızı alacaksa bile müşteriyi etkiniz altına alabileceğiniz, müşterinin aklında markanızın konumlanmasını sağlamalısınız. Sizi diğer rakiplerinizden ayıran özelliğinizi en iyi şekilde aktarmanız, işletmeniz için faydalı olacaktır. Reklamınızda slogan, işinizi anlatan kısa bir öz tanım, bu açıdan çok önemli bir yere sahip.
  • Amacınızı iyi belirleyin. İnstagram reklam verme amacınız ne? Markanızı tanıtmak mı? Satış yapmak mı? İmajınızı güçlendirmek mi?..
  • Önemli detaylardan biri de Hedef Kitle. Hedef kitlenizi iyi belirlemeniz gerekiyor. İşletmeniz hangi alanda iş yapıyor, hangi yaş aralığına uygun, cinsiyet, mesleği, eğitim durumu vb… durumları göz önünde bulundurarak hareket etmelisiniz. Örnek olarak kadınlara satacağınız bir ürünün reklamını erkek kitlesine yaparsanız geri dönüş olmayacaktır. Sadece bir ülkede satacağınız ürünün tüm dünyaya reklamını yapmak hem maliyetli hem de hatalı strateji olacaktır.
  • Tarih ve saat genelde gözden kaçırılan bir detay. Yapılan araştırılmalara göre sosyal medya kullanıcıları belirli saatlerde sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyor. Sizde hedef kitlenizin hangi saat aralıklarında sosyal medyayı daha fazla kullandığını araştırarak tıklanma oranınızı arttırabilirsiniz. İşletmeniz mevsimsel ürünler satıyorsa reklamı vereceğiniz tarihi iyi düşünün. Soğuk içecekleri veya yazlık kıyafetleri kışın göstermeniz müşterinizin ilgisini çekmeyecektir.

Görsel İçerik

instagram-reklamlari

Görsel Boyut

  • İnstagram veya Facebook gibi platformlarda reklam vermeyi düşünüyorsanız görseliniz boyutuna dikkat etmelisiniz. Bu tür platformların max görsel boyutları için sınırlamaları var. Fotoğrafınızın bu boyutlara uygun olmasına dikkat edin, boyutlara uygun değile Photoshop yardımıyla uygun boyutlara getirebilirsiniz.

Çözünürlük

  • Çözünürlük görseliniz için önemli olan bir diğer konu, biraz araştırma yaparak bir ürünün standart çözünürlüklerinin nasıl olması gerektiğini bulabilirsiniz. Ürününüz bulanık veya bozuk görünmesini istmiyorsanız minimum çözünürlük boyutlarının
  1. Yatay reklam video boyutu
    (Video ölçüleri: minimum 600 x 315 piksel, Tavsiye edilen görsel oranı: 1.9:1, Paylaşım altınaki açıklama:0-2k, tavsiye edilen 125 karakter.)
  2. Dikey reklam video boyutu
    (Video ölçüleri: minimum 600 x 750 piksel, Tavsiye edilen görsel oranı: 4:5, Paylaşım altınaki açıklama: 0-2k, tavsiye edilen 125 karakter.)
  3. Kare reklam video boyutu
    (Video ölçüleri: minimum 600 x 600 piksel, Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1, Paylaşım altınaki açıklama: 0-2k, tavsiye edilen 125 karakter.)
  4. Bizim için en önemli olan Hikaye Reklam Boyutları
    (Video ölçüleri: minimum 1080 x 1920 piksel, Tavsiye edilen görsel oranı: 9:16, Minimum çözünürlük: 720p) olmasına dikkat etmelisiniz.

 

Görsel Seçimi

instagram-reklam-resimleri-nasil-olmali

  • Görsel Seçiminin önemini tartışmaya gerek yok. Yukarıda detayına değindiğimiz konular görselinizin daha belirgin, daha iyi olmasını hedefliyor. Video veya Görselinizin mutlaka odak noktası olmalıdır. Vurgulamak istediğiniz ürünün ön planda olması gerekiyor. Renklerin; logonuzun, sitenizin renklerini taşıması, müşterinize markanızı çağrıştırması için önemli bir araçtır.

Reklam Takibi

  • Vermiş olduğunuz reklama gelen yorumları, beğenileri ve tepkileri iyi analiz edin. İnstagram gibi bir platformda ürününüze yapılan yorumları herkesin görebildiğini ve olumlu veya olumsuz yapılacak yorumlara vereceğiniz cevabı iyice düşünün. Sonraki reklamlarınız için hedef kitlenizin doğru olup olmadığını, ürününüzün beğenilip, beğenilmediğini görmeniz açısından ürününüze gelen yorum ve tepkilerin takipçisi olmanız sizin açınızdan faydalı olacaktır.  Reklam vermek için instagram resmi hesabına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz

Umarım makalemiz sizler için faydalı olmuştur, bir sonraki yazımızda görüşmek üzere hoşça kalın.

Vereceğiniz reklamda profesyonel desteğe ihtiyacınız varsa bize buradan ulaşabilirsiniz.

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir