Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Dönüşüm Optimizasyonu bir ziyaretçinin sitenizi ziyaret ettikten sonra sizin amaçladığınız site hedefini gerçekleştirmesine denir. Örneğin, pazarlama üzerine bir web siteniz varsa ve kullanıcı siteyi ziyaret ettikten sonra bir ürün almaya karar verirse bu dijital dönüşüm olur. Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten sonra iki karar verebilir. Birincisi ürünü satın almak, ikincisi ürün ihtiyacını farklı sitelerden karşılamaktır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların, sitenizi ziyaret edip alışveriş yapan kullanıcılara olan oranı Dönüşüm Oranı Optimizasyonu(CRO)’nuzu belirler. Tabii bu dönüşüm sadece pazarlama siteleriyle sınırlı değil. Blog siteniz varsa ve site amacınız kullanıcının sitenizi ziyaret edip yorum yapması olabilir ya da bir oyun sitesi iseniz hedefiniz kullanıcının oyununu indirmesi olabilir. Her sitenin farklı amacı olsa da dönüşüm optimizasyonlarının sitenizin hedeflerini gerçekleştirdiği ortada. Ayrıca Dönüşüm Oranı Optimizasyonlarının artması sadece kullanıcıların siteye geri dönüş yapmasını sağlamaz, arama motorlarında ön plana çıkıp ziyaretçi sayınızın artmasını da sağlar.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonlarının SEO’ya Faydaları

Dönüşüm Oranı faydalarının, kullanıcının site hedefini gerçekleştirmesiyle sınırlı olmadığından bahsettik. Dönüşüm optimizasyonlarının SEO’ya da oldukça faydası vardır. Peki, Nedir bunlar?

1.Müşteriye Göre: Dönüşüm optimizasyonu, temel kitlenizi daha iyi anlamanıza ve tanımanıza olanak sağlar. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi alanları daha çok ziyaret ettiğini ve genellikle hangi ürünleri satın aldığını görebilirsiniz. Dönüşüm oranı optimizasyonu, siteniz için doğru müşteriyi bulmaya bakar. Bu sayede SEO çalışmasına ihtiyaç duyan bölgeleri tespit edip bu alanlara yoğunlaşabilirsiniz. SEO çalışmasına ihtiyaç duyan bölgeleri tespit edip çözümlerini bularak web sitenizin daha da üst sıralara çıkmasını sağlayabilirsiniz.

2.Az Müşteri Yüksek Oran: Yüksek dönüşüm oranı, sahip olduğunuz kaynaklardan fazlasını elde etme anlamına gelir. Dönüşüm oranından en iyi şekilde nasıl yararlanacağınızı inceleyerek, daha fazla potansiyel müşteriyi getirmeye gerek kalmadan, eldeki müşterilerle daha fazla dönüşüm elde edebilirsiniz. Müşteri sayınız çok olmasa bile siteyi ziyaret eden kullanıcıların siteye dönüş yapması, uzun vadede sitenizin popülerliğini arttırabilir.

3.Kullanıcı Deneyimi: Dönüşüm oranını arttırmayı başardığınız takdirde kullanıcılar sitenizde daha fazla dolaşmaya başlayacaktır. Sitenizin popüler olmaya başlaması için bir kıvılcım yeter. Sitenizin popüler olduğunu düşünen kullanıcılar siteyle daha çok ilgilenecek ve daha fazla müşteri çekebileceksiniz.

4.Gelişmiş Güven: Son zamanlarda İnternet dolandırıcılığı bir hayli artmış durumda. Sitenizin dönüşüm oranı optimizasyonu arttığı takdirde, diğer kullanıcılarında sitenizden hiç alışveriş yapmamış olmasına rağmen siteye olan güveni artacaktır. Siteye olan güven arttıkça daha fazla müşteri çekecek ve arama motorlarında daha üst sıralara çıkabileceksiniz.

 

Başarılı Dönüşüm Optimizasyonları İçin

Dönüşüm Oranı Optimizasyonlarının öneminden ve oranı arttığı takdirde sitenize olan yararlarından bahsettik. Peki, Başarılı dönüşüm optimizasyonları nasıl yapılır? Gelin inceleyelim.

dönüşüm optimizasyonu1.Analitik Yöntem

Nicel veri olarak da bilinen bu yöntem, kullanıcıların sitenizde nerelerde vakit geçirdiklerini, kullanıcıların yaş ortalamasını, kullanıcıların hangi cihazdan giriş yaptıklarını ve ilgi alanlarını analiz eder. Bu sayede kullanıcıların nerelerde daha çok vakit geçirdiğini ve siteden beklentilerini öğrenebilirsiniz. Eğer web sitenizdeki veri analizleri ile birlikte trafiği sürekli takip eder ve kullanıcıların ilgi alanları üzerine yoğunlaşırsanız dönüşüm optimizasyonlarında başarılı olma şansınız artar.

2.Kullanıcı Yöntemi

Analitik yöntem analizi ile sitenizdeki kullanıcıların nerelerde yoğunlaştığını ve beklentilerinin ne olduğunu biliyorsanız sırada onlarla ilgilenmek var. Kullanıcılara iyi bir deneyim sunmak, başarılı bir dönüşüm optimizasyonu kurmak için önemli noktalardan biridir. Web sitenizde kullanıcı testleri ve anketleri yaparak kullanıcıyla ilgilendiğinizi onlara gösterebilirsiniz. Sitenin ilgisinden memnun kalan kullanıcılar, siteye geri dönüş yapmak isteyecektir. Bu sayede amacınıza ulaşabilir ve Dönüşüm Oranı Optimizasyonunu arttırabilirsiniz.

3.İletişim

Dönüşüm optimizasyonlarının en önemli etkenlerinden birinin müşteri deneyimi olduğundan bahsetmiştik. Kullanıcıyla iletişim kurmak ve onları memnun etmek siteye geri dönüş yapmaları için gereken en önemli adımlardan biridir. Canlı destek uygulamasını kullanarak kullanıcılar herhangi bir sorunla karşılaştığında anında yardımcı olabilir ya da sitenize teklif al gibi butonlar yerleştirerek kullanıcıya anında ulaşıp siteniz hakkında bilgi verebilirsiniz. Ayrıca web sitenize deneme süreci veya demo sürümler ekleyerek ücretsiz olarak kullanıcının, sitenin özelliklerinden yararlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede hizmetinizden memnun kalan kullanıcıların siteye dönüş yapma ihtimalini arttırabilirsiniz.

4.Bildirimler ve Kampanyalar

Her kullanıcı kampanyalara bayılır. Sitenizde kullanıcıları çekecek kampanyalar düzenleyerek Dönüşüm Oranı Optimizasyonunu arttırabilirsiniz. Ancak sadece “kampanya” adını kullanarak müşteri çekmeye çalışmayın. Kampanya adı altında pahalı fiyatlarla müşteri çekmeye çalışmanız onları rahatsız edebilir ve geri dönmemek üzere sitenizi terk edebilirler. Kampanya düzenlerken müşterilerin ilgisini çekecek düzenlemeler yapmaya dikkat edin. Ayrıca kullanıcılara kampanyalarınızı duyurmanız için bildirimlere ihtiyacınız var. Ancak bildirimlerinizin kullanıcıları rahatsız etmemesi gerekmektedir. Kullanıcıların en az rahatsız olduğu bildirim yöntemi e-postalardır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların e-postalarını bilgilerini alabilirseniz çok sıkmadan ürünleriniz ve kampanyalarınız hakkında bilgiler verebilir ve pozitif bir geri dönüş alabilirsiniz.

5.Blog Yazılarına CTA Ekleyindijital pazarlama

Web sitenize uzun süredir blog yazıyorsanız, fazla ve az etkileşimi olan blog yazılarınız olabilir. Yayınlanmasının üzerinden birkaç ay geçen, web trafiğinin yüksek ancak dönüşüm oranının az olduğu blog yazılarına Eylem Çağrısı(CTA) ekleyebilirsiniz. CTA’lar görsel ya da buton gibi göze hitap eden objeler kullanarak kullanıcının ihtiyacını hızlıca karşılamayı hedefleyen etkili eylem çağrılarıdır. Veri analizini doğru yaptığınız takdirde CTA’ları etkili ve doğru bir biçimde kullanmanız mümkündür. CTA’ları kullanarak Dönüşüm Oranını arttırabilirsiniz.

Dönüşüm Optimizasyonlarında Yapılan Hatalar

Dönüşüm Optimizasyonlarının doğru kullanımı faydalı olduğu kadar, yanlış kullanımı da bir o kadar zararlıdır. Peki, Nedir bu hatalı yöntemler?

  • Tahminler ve altıncı hislere güvenilerek uygulanan yöntemler.
  • Rakipler yaptığı için uygulanan yöntemler.
  • Siteyi en sık ziyaret eden ve en çok alışveriş yapan kullanıcıların önerilerine göre yapılan yöntemler.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonunu arttırmak için rakiplerinizi analiz ederek adımlar atmanıza gerek yok. Yapmanız gereken kendi sitenizin trafiğini ve veri akışını takip etmek. Web sitenizin eksiklerini ve kullanıcı şikâyetlerini doğruca analiz ederek çözüm arayışları bulmaya çalışırsanız rakip firmalarla uğraşmanıza gerek kalmadan sitenizin dönüşüm oranı artacaktır

Dijital pazarlama ve web geliştirme hizmetleri alanında yardıma ihtiyaç duyarsanız Arifin.com.tr ye girebilir veya bize buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 


Recommended Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir