Dijital Pazarlama Uzmanı : İşletmelere 23 Altın Tavsiye

2019’da Dijital Pazarlama Uzmanı olarak mevcut müşterilerinizi elinde tutmak ve potansiyel yeni müşteri kazanmanız  için 23 fikir ürettik.

Belirli bir sıra ile, 2019’u en iyi yılı yapmak için favori önerilerimiz:  Bunlar, pek çok şirketin iyi yapmadığı şeylerdir, ancak yaparsanız, bu yıl rekabeti kıracağınızdan emin olacaksınız. Hadi gidelim!

1. İçerik pazarlamanızın bir parçası olarak yapay zeka ve makine öğrenmesinden yararlanın.

2019, yapay zeka ve makine öğreniminin, Ceralytics ve diğerleri gibi araçları kullanarak içerik pazarlamanın başarısını tersine çevirmek için anlamlı sayıda şirketten yararlanacağı bir yıl olacak.

2. İşletmenizi uygun maliyetle büyütmek için konuşabilen deneyimler oluşturun.

2019, anlamlı sayıda şirketin, müşteri deneyiminin müşteri kazanımının en güçlü şekli olduğu fikrini gerçekten benimsediği yıl olacak. Evet, içerik pazarlaması ve sosyal medyada ve diğer her şeyde iyi olmanız gerekir. Ancak, konuşulabilir bir deneyim sunarsanız, müşterileriniz gönüllü pazarlamacılar haline gelir ve ağızdan ağıza pazarlama, herhangi bir işi büyütmenin en etkili (ve uygun maliyetli) yoludur.

3. Dijital Pazarlama Uzmanı :Sosyal medya performansınızı yapay zeka ile de arttırın.

2019 ayrıca, yapay zeka ve makine öğreniminin, Pattern89 ve diğerleri gibi araçları kullanarak organik ve ücretli sosyal başarılarını tersine çevirmek için anlamlı sayıda şirketin yararlanacağı bir yıl olacak.

4. Tüm dijital ekosisteminizin eksiksiz ve çekici bir hikaye anlattığından emin olmak için tutarlılık denetimleri gerçekleştirin.

2019’un yüksek tempolu dijital dünyasında, müşterileriniz tüm temas noktalarınızı müşteri deneyimlerinin bir parçası olarak inceleyecek. Dijital ekosisteminizin tamamının hedef kitlenize hizmet eden eksiksiz ve çekici bir hikaye anlattığından emin olmak için yeni yılda tutarlılık denetimleri yaptığınızdan emin olun. CX’iniz yalnızca mesaj değildir, aynı zamanda yükleme süresi, kullanımın düzgünlüğü ve kullanım kolaylığıdır. Ekibinizin, hedef kitlenizin ürünlerinizi nasıl kullandığını anladığından emin olun, böylece daha iyi hale getirebilirler. Örneğin, web barındırma hizmeti Bluehost’un açılır yardım modülü aslında bir soru seçtiğinizde sizi doğru araca adım adım yönlendirmek için web sitelerinin üstündeki bir katmanı etkinleştirir. Bu ileri görüşlü müşteri deneyimi.

5. Dijital Pazarlama Uzmanı: Sosyal medyadaki izleyicilerinizle konuşarak ve ilgi alanlarına göre bağlantı kurun.

Konuşmalı pazarlama sosyal medyada müşteri beklentilerini etkileyecek. Evet, sohbetler büyümeye devam edecek, ancak aynı zamanda müşterilere cevap veren sosyal medya pazarlaması ile ilgili. Reklamlarınız, müşterilerinizi yalnızca satın alma geçmişlerine değil ilgi alanlarına göre yeniden hedefliyor mu? Sosyal müşteri hizmetleri ekibiniz, onlara daha dikkatli hizmet vermek için müşterilerin bilgilerini kullanıyor mu? Sınıfının en iyisi markalar zaten bu alanlarda.

6. Kendi müşterilerinizin yolculuklarında anlamlı olacak deneyimler oluşturun.

Bir pazarlamacı gibi düşünmeyi bırak. Bunun yerine, bir adım geriye gidin ve gerçekten takdir ettiğiniz veya hoş bir şekilde şaşırdığınız müşteri deneyimlerine bakın. Sizin için neden bir etki yarattığını ve bir marka ile deneyiminizi nasıl daha iyi yaptığını düşünün. Ardından, bu duygu ve deneyimleri kendi müşterilerinizin yolculuklarında anlamlı olacak şekilde tercüme ederek kopyalamaya çalışın. Bir pazarlamacı gibi düşünmeyi bırak. Bunun yerine, bir adım geriye gidin ve gerçekten takdir ettiğiniz veya hoş bir şekilde şaşırdığınız müşteri deneyimlerine bakın. Sizin için neden bir etki yarattığını ve bir marka ile deneyiminizi nasıl daha iyi yaptığını düşünün. Ardından, bu duygu ve deneyimleri kendi müşterilerinizin yolculuklarında anlamlı olacak şekilde tercüme ederek kopyalamaya çalışın.

Dijital Pazarlama Uzmanı İçerik Yapar mı?

7. İçerik pazarlamanız daha azıyla daha fazlasını yapmaya odaklanmalıdır.

Artık daha az şeyle daha fazlasını yapma zamanı. Son 10 yılda şirketler gittikçe daha fazla şey yaratmak için içerik pazarlamaya gittikçe daha fazla yatırım yapıyor. Beyninizi yeni fikirler için kırmak yerine, neyi yeniden kullanabileceğinizi, yeniden kullanabileceğinizi veya remix yapabileceğinizi bulmak için zaman harcayın. Yine alakalı hale gelen eski bir blog var mı? Yeniden yayınlayın ve en üste getirin, böylece yeni izleyiciler onu görebilir. Hala sağlam içeriği olan eski bir e-kitabınız mı var? Sıfırdan başlamak yerine, bazı hafif güncellemelerle yenileyin. Tonlarca zaman ve para alan muazzam bir içerik parçası mı var? Bir Infographic, tasarlanmış alıntı, web semineri ve daha fazlası gibi daha küçük parçalara bölün.

8. Şirketinizde harika pazarlama fikirleri ve öykülerine sahip bir altın madeni var – bunlar sadece pazarlama bölümünde olmayabilir.

2019, nihayetinde ops ekiplerini pazarlamaya sokacağımız yıl olacak – artık müşteriyle yüz yüze gelen çalışanlarımıza hikaye fikirleri ve girdiler için dokunmak değil, onlardan hikaye olmalarını istemek. Şirketler, senaryolara meydan okuyan ve işlerini nasıl yaptıkları ve müşterilere hizmet ettikleri için kalıbı kıran çalışanları aramaya başlayacak. Bu görüşler, CX ve pazarlama ekiplerinin ölçeklendirdiği yenilikler için yakıt olmalıdır.

9. En iyi etkileyicilerinize dokunun: çalışanlarınız.

2019 yılında, şirketler nihayet, çalışanlarının en iyi etkileyicilerinin burnunun altında olduklarının farkına varacaklar. Binlerce yıl zaten iş yerindeki en büyük kesimdir. Önümüzdeki iki yıl içinde ABD işgücünün% 50’sinin Millennials’tan oluşması bekleniyor. ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu’na göre, 2030 yılına kadar% 75 olacak. Bu çalışanlar bir etki yaratabilecekleri bir yerde çalışmak istiyor (3 / 4’ten fazlası kendi değerleriyle eşleşen bir yerde çalışmak için ücret kesintisi yapacak) ve çalışanlarını nedenleriyle bağdaştırabilecekleri ve hikaye hakkında bir ordu bulabilecekleri şirketler Geçtiğimiz yıllarda, yalvarmak zorunda oldukları (ya da parasını ödedikleri) ağız / etkileyici işi kelimesini gururla yapmaya istekli olanların sayısı.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Başlar?

10. Unutmayın, müşteri deneyimi çalışan deneyimiyle başlar.

Müşteri deneyimi alanında gittikçe daha fazla marka ve ortakla çalıştığımız için, müşteri deneyiminin çalışan deneyiminden ilk adım olarak çok etkilendiğini gözlerim açıyor. Kuruluşunuzun, çalışanlarınızın kaynaklarına, araçlarına ve kişisel bağlantılarına yatırım yaptığından emin olmak, çoğu zaman müşteri deneyiminiz için diğer tüm çabalardan daha fazlasını yapar. C&C’de sanal bir şirketiz ve kişisel ilişkilerde ve zaman dilimleri arasında bağlantıda kalmamıza yardımcı olacak araçlarla büyük önem veriyoruz. Ekibimiz mutlu ve memnun olduğunda, müşteri çalışmalarımız beklentileri aşıyor.

11. Sosyal medya başarısı planlama ve organizasyon ile başlar.

Bütçeyi ve eğitim süresini harika bir sosyal medya izleme aracı ve içerik takvimi aracına yatırım yapın. Kuruluşunuza ve ekibinize uyan birini bulmak zamana ve paraya yatırıma değer, bana güvenin!
Mary Nice Pazarlama UzmanıMary Nice, Kıdemli Analist

12. Şirketinizi kayda değer kılan şeylerin köklerine geri dönün.

2019, insanları, saat şirketini harika yapan şeyin köklerine geri getirecek. Operasyonunuzun organizasyonunuzu harika kılan ve deneyiminizi kontrol edebileceğiniz şey olduğunu anlamak için zaman ayırın. Buna karşılık, pazarlama ve operasyon ekipleri her zamankinden daha yakın hale gelmelidir.

13. Organik ve ücretli sosyal ekiplerinizin birlikte çalışmasını sağlayın.

2019, ücretli ve organik sosyal ekiplerin entegrasyonunu getirecek. Organik madde azalmaya devam ettikçe, sosyal pazarlamacılar ücretli ve ücretli ekiplerin hangi içeriğin sosyal reklamcılığın başarılı olduğunu bilmesi gerektiğini bilmelidir. Bunlar artık bir siloda yapılamaz.

14. Gerçekten daha fazla e-posta aboneliği iptal edin.

Evet, bu sezgiseldir. Ancak gerçek şu ki, liste büyüklüğü yanlış bir ölçümdür. (Evet, bunu patronunuza açıklamanız gerekebilir.) Bunun tek istisnası, BGBM reklamlarına dayanarak gelir elde eden işletmeler olabilir, ancak çoğu kuruluş için, katılım ve ilgili KPI’lar gibi daha önemli ölçütler vardır.

Kabarık, devre dışı bırakılmış abonelerin bir listesi e-posta performansı ölçümlerinizi karıştırır. Gerçekten ayrılanlar sadece e-posta performansınızı optimize etmek için kullandığınız gerçek ölçümleri sulandırıyor. On bin bağlantısız abone, meşgul olan 100 kişinin gerçek öğrenmelerini tamamen engelleyecektir. Geçtiğimiz 12 ay içinde hiç tıklama almadıysanız, son şansla yeniden birleşme kampanyası başlattı ve hala bir yanıt alınmazsa, onları temizleyin ve arşivleyin

15. Müşterilerinizin beklentileri artıyor. Dijital Pazarlama Uzmanı En rekabetçi şirketler onları aşacak.

Tesla. Eğer yabancıysanız, bu yavru kuş (aslında 15 yıl) otomobil üreticisi, uzun zamandır var olan rakiplerinden neredeyse her şeyi farklı yapıyor. Evet, arabalarının hepsi elektrikli, satıcıları yok ve müşteri ilişkilerine sahip olmak istiyor, bitmeye başlıyorlar. Başlangıç ​​ve bitiş arasında servis var. Geleneksel otomobil bayisi servis ve onarım tesislerinin aksine, Tesla araçlarının servisinden kar elde etme niyetinde değildir. Kitaplarda kâr amacı gütmeyecek şekilde tasarlanmıştır. Heresy, çoğu uzman söylerdi.

Bunun yerine Tesla, sahiplerine, hatta garanti dışı bile olsa ücretsiz bir hizmet gamı ​​sunmaktadır. Servis çağrıları için evinize veya işinize geliyorlar. Dur ve tekrar oku. Örneğin, bir Tesla Ranger (mobil servis teknisyeni), dikkat gerektiren bir parçanın onarımı veya değiştirilmesi için zamanlanmış bir zamanda evinize gelir ve çoğu zaman mal sahibine maliyet olmaz.

Bunun gibi müşteriler. Ve bu müşteri hizmetleri çubuğunu yükselterek, müşterilerimiz yakında merak ediyor, hatta diğer sektörlerin de benzer şekilde davranmasını bekliyoruz. Müşteri hizmetleri, iş için geleneksel ve elverişli olandan, müşteri tarafından elverişli ve beklenenden hızlı bir şekilde gelişmektedir. Bunu en çabuk kucaklayan işletmeler bir süredir rakiplerine göre rekabet üstünlüğüne sahip olacaklar.

16. Gerçek zamanlı olarak bulunduğunuzu gösterin ve müşterilerinizle bağlantı kurun.

Hedef kitlenize ve müşterilerinize bağlanmak için Instagram Hikayelerini kullanın. Sara Blakely’nin hesabı, bunun nasıl iyi yapılacağının mükemmel bir örneğidir. Pazartesi günü Cyber’deki Stories’e katıldı ve Spanx’in müşteri hizmetleri çevrimiçi sohbetine atladı ve insanların tepkilerini kaydetti.

Onunla konuşabilmem için Spanx’ten bir sürü plansız şey aldım. İnanılmazdı. Müşterileriniz için bir şeyler yaparak gerçek zamanlı olarak bulunduğunuzu gerçek olarak gösterebiliyorsanız, orada olmadığınız zamanlarda sizinle ve markanızla nasıl etkileşimde bulundukları üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır.

17. Dijital Pazarlama Uzmanı: Mutsuz müşterileri en iyi ve sadık müşterilerinize dönüştürün.

Hizmet kurtarmaya odaklanın. (Jay buna “düşmanlarına sarılmak” diyor). Müşterileriniz için her zaman mükemmel bir deneyim sağlayamazsınız, ancak bu sizin önceliğinizdir. Kötü bir deneyim yüzünden müşteriyi kaybetmenin kolay olduğu, ikame dolu, metalaşmış bir dünyada yaşıyoruz. Ve müşterilerinizden affetmek kolay kazanılmaz. Şirketler, hataları düzeltmek için bu planları gerçekleştirmek için çalışan güçlendirme kültürüyle birlikte hizmet kurtarma planlarına sahip olmalıdır. Hizmet kurtarma deneyimi de bir konuşma tetikleyicisine dönüştürülebilir.

18. İçeriğe ve kampanyalara ilham vermek için nostaljiyi kullanın.

Bazen ilham almak için geçmişe bakmamız gerekir. Milenyumlar deneyimsel pazarlamayı tercih ediyor. Tıpkı Google’ın Macaulay Culkin’in Yine Evde Asistanı reklamı için yaptığı reklamla yaptığı gibi, ergenlik anılarına da değin. Reklam mevsimsel olarak alakalıydı (tatillerde, orijinal film ayarı gibi) başlatıldı ve viral bir hit haline geldi, 70 milyondan fazla izlendi ve 2018’in en iyi tatil kampanyasına seçildi. İçerik ve kampanyalara ilham vermek için nostaljiyi kullanarak pazarlamacılar, geçmişten sevgili hatıralar için uzun afinite tarihi.

 

19. Sosyal stratejiniz İçin 3 öneri: netlik, içerik ve bağlantılar.

Sosyal medya stratejilerinin 2019’da 3 C’ye dayanması gerekiyor: netlik, içerik ve bağlantılar. Sosyal medyaya yaklaşımınız izleyiciye özgü ve açık mı (ve ekibinizin içinde dahili olarak)? Netlik, üretilen ve yayınlanan içerikle ilgili olmanıza olanak sağlar. İçerik, ücretli ve organik olan tüm sosyal medya faaliyetlerinin motorudur. İzleyiciler, bir markanın sosyal olanın amacını anladıklarında ve bu amaca uyan içeriği kullandıklarında, markayla Bağlantı Kurma olasılıkları daha yüksektir. Hedef kitleniz ile markanız arasındaki bağlantılar, bir tepki / sohbet şeklinde ya da takipçisi / abonesi olmayı seçerek olabilir.

20. Müşteri yolculuğunun çeşitli noktaları sırasında ağızdan söz aktive edin.

Birçok SaaS şirketi (ve genellikle de B2B olmak üzere) rekabet ortamından uzak durmakta zorlanırlar. Soruna para atmaya veya reklam vermeye çalışmak yerine, müşteri yolculuğunun çeşitli noktalarında ağızdan sözlerin aktive edilmesine yardımcı olacak bir strateji geliştirin.

Kelimenin tam anlamıyla bu strateji üzerine kitabı yazan Jay Baer ve Daniel Lemin, bunun nasıl yapılacağını ve neden Konuşma Tetikleyicileri kitabında ve site genelinde çeşitli (ve ücretsiz!) E-kitaplar ve web seminerleri boyunca tam olarak ortaya çıktılar.

21. Neyin işe yarayıp yaramadığını takip etmek için sürekli eğitim ve öğretime yatırım yapın. Dijital Pazarlama Uzmanı barındırın

İçerik ekiplerinin dijital ortamda her şeyden haberdar olmaları çok zor – kanallar, formatlar, araçlar, atomizasyon vb. – yıl boyunca biber eğitimine ve eğitimine dikkat edin. Mevcut bilgi su hortumu ve sektörde meydana gelen değişiklikler ile, devam eden eğitim “bire bir” yaklaşımından daha iyi çalışır. Çok çeşitli başlıkların snippet’leri için bir konferansa katılmak harikadır, ancak belirli bir alanda derinlemesine gitmek veya onu ekibiniz için yoğun şekilde özelleştirmek, yerinde çalıştaylar veya web tabanlı eğitim yöntemleri en iyi sonucu verir.

22. Müşterilerin ihtiyaçlarını sohbetler ve diğer ilgili teknolojilerle hızlı bir şekilde karşılayın.

2019, müşterilerle iletişim kurmak ve ihtiyaçlarını hızla karşılamak için chat ve diğer ilgili teknolojilerin kullanımında bir artış görecek. Bununla birlikte, teknolojiyi mümkün olan en insan nüfuzu ile desteklemek kritik bir görevdir. Bu yüzden şirketler sadece “ayarlamak ve unutmak” için bir chatbot kullanmaktan kaçınmalı, ancak müşterilere ne söylediğini ve nasıl söylediğini sürekli olarak kontrol etmelidir. Zaman zaman, gerçek bir insan gözetim altında olmalı ve bir sohbetçi, yalnızca gerçek bir kişi gibi davranan bir bilgisayarla konuştuklarını hızlı bir şekilde belirleyen rahatsız edici bir müşteriyle karşılaştığında hızla müdahale edebilmelidir.

23. Dijital Pazarlama Uzmanı: Yardım arayan tüketicilerle sürekli bağlantı kurun.

2019’da oyunun adı hız olacak. Otomasyon, AI ve yanıt sürelerini azaltan diğer teknolojilerle, daha fazla şirket aynı teknolojileri entegre etmek zorunda kalacak ve / veya müşterilerinin taleplerine hızlı bir şekilde cevap vermek için daha iyi bir iş yapacak. insan modası. Yardım arayan mevcut veya potansiyel müşterilere proaktif olarak ulaşma fırsatı hala çoktur ve soruların sosyal medya yöneticileri tarafından cevaplanamayacak kadar sık görülmesi şaşırtıcıdır. Her “Facebook’unuzu silin” yayınında, Twitter için sürekli daha fazla fırsat ve sürekli olarak yardım arayan tüketicilerle bağlantı kurmak için LinkedIn sosyal yönetim fırsatları ortaya çıkıyor.

Siz de Dijital Pazarlama Uzmanı arıyorsanız biz de size yardımcı olabiliriz.


Recommended Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir