Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya İçerik Takvimi, işletmelerin müşterileri, müşterileri ve takipçileri ile düzenli olarak bağlantı kurmasına yardımcı olur. Sadece bu değil, aynı zamanda sosyal medyanın şirketlerin marka bilincini artırmasına, web sitesi trafiğini arttırmasına ve daha pek çok şeye yardımcı olduğu biliniyor.

Sosyal medya içerik takvimi, avantajlardan yararlanmak için şirketinizin çoklu sosyal medya hesaplarına yazılan talepleri yerine getirmeniz için mükemmel bir seçenektir.

Bu blogda, şirketinizin sosyal medya kampanyası için nasıl etkili ve faydalı bir sosyal medya takvimi oluşturabileceğiniz hakkında konuşacağız. Daha fazlasını öğrenmek için okumaya devam!

Bir sosyal medya takvimi neden önemlidir?

İçerik takvimleri, kişisel bir takvimin olması için aynı nedenle önemlidir. Yeni çıkan şeyleri, hazırlanmanız gereken şeyleri ve yeniden planlamanız gerekebilecek şeyleri izlemenize yardımcı olur.

Bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmaya gelince, sosyal medya yayınlarınızı önemli etkinlikler, tarihler, tatiller, vb. Gibi programlamanıza ve oluşturmanıza olanak tanır. Uzun vadede bu takvime sahip olmanız son dakika mücadele etmenizi önler takipçilerinizle paylaşacağınız bir gönderi.

Sadece bir sosyal medya takvimi oluşturmak stresi azaltıyor, aynı zamanda planlama zamanını büyük ölçüde azaltabiliyor – çünkü ne zaman ve ne zaman ve hangi tarih için ne zaman yazı yazmanız gerektiğine dair bir fikriniz olacak.

Benzersiz işiniz için çalışan bir sosyal medya takvimi nasıl oluşturulur

Her işletme farklıdır ve her markanın sosyal varlığı farklıdır. Bu, her sosyal medya takviminin de farklı olacağı anlamına gelir. Sektörünüze ve nişinize göre, ne sıklıkta yayınlayacağınızı ve ne tür içerik seçeceğinizi belirlemek sizin işiniz.

Ancak, her sosyal medya takviminin temelleri aynıdır.

1. Hangi sosyal platformların zaman ayırmaya değer olduğunu belirleyin

Çoğu zaman, işletmeler yalnızca gönderim yapmak amacıyla birden fazla sosyal platformda görev alır. Gerçekleştiremedikleri, gerçekleştirmediği platformlara ne yazacağını seçmeye harcanan zaman, en iyisini yapan platformları iyileştirmekten değerli zaman alabilir.

Sosyal takviminizi oluşturmadan önce, hangilerinin zamanınıza uygun olduğunu belirlemek için sosyal platformlarınızı değerlendirin. Bazı endüstriler için, LinkedIn faydalı değildir veya gerekli değildir; diğer endüstriler için ise Pinterest değersiz olabilir.

Her şey izleyicinize bağlıdır.

2. Her platform için özel kitlenizi belirleyin

Kitleniz için en faydalı olan içeriği yayınlamak için o kitlenin kim olduğuna dair envanteri almalısınız.

Tüm aktif sosyal medya platformlarınızı listeleyen bir elektronik tablo oluşturarak başlayın. Ardından, analizleri kullanarak yayınlarınızla en çok etkileşimde bulunanların demografik özelliklerini belirleyin. Kitle demografik bilgileriniz tüm platformlarda benzer olduğunda şaşırmayın – her zaman kontrol etmek iyidir.

Bu, her platformda tam olarak ne tür içerik yayınlamanız gerektiğini belirlemenize yardımcı olacaktır.

3. Rakiplerinizi izleyin

Rakiplerinizin sosyal profillerine hızlıca göz atmak, stratejinize büyük ölçüde fayda sağlayabilir. Stratejilerinizi onlarınkiyle karşılaştırmak faydalıdır, çünkü sosyal medya kampanyanız muhtemelen aynı stratejiden faydalanabilir.

Her platforma ne sıklıkta gönderdiklerini not edin. Ayrıca, ne tür içerik yayınladıklarına dikkat edin. Videolarında tonlarca pay alıyorlar mı? Fotoğraflarında tonlarca retweet var mı?

Tabii ki, asla rakiplerinizle aynı içeriği yayınlamak istemezsiniz ve kesinlikle bilgilerini retweetlemek ya da paylaşmak istemezsiniz. Ancak, sosyal hesaplarınızın büyümesine yardımcı olmak için ne gönderdiklerini ve ne sıklıkta büyük olabileceğine dikkat edin.

4. Bir içerik listesi hazırlayın

En iyi rakiplerinizin neler gönderdiğini ve ne sıklıkla gönderdiğini kontrol ettikten sonra, kendi hesaplarınız için bir içerik listesi oluşturmak için ihtiyacınız olan tüm bilgilere sahipsiniz.

Listenizi bir araya getirirken, belirli içerik makalelerini hemen gösterme gereğini hissetmeyin. Bu daha sonra gelecek. Şimdilik, sadece içerik türünü ve her bir platforma ne tür içerik göndermeniz gerektiğini düşündüğünüzü gönderin.

Tüm platformların farklı çalıştığını ve farklı türde etkileşimler olduğunu unutmayın. Öyleyse, metin ağırlıklı bir sosyal platform olan Facebook’ta çalışan, yoğun bir şekilde görüntü odaklı olan Instagram’da iyi çalışmayabilir.

5. İçerik kaynaklarını bulun

Artık her platformda göndereceğiniz içerik türlerini belirlediğinize göre, bir içerik koleksiyonu oluşturma zamanı. Bazı içerik zamana duyarlı olduğundan ve içerik takvimleri yayınlarınızı önceden planladığından, bu en zor kısım olabilir.

Zamanlılığı sorundan uzak tutmanın en iyi yolu, içeriğinizi “zamana duyarlı” ve “her zaman yeşil” kategorilere ayırmaktır. Zamana duyarlı içeriğiniz, belirli bir tarihe göre paylaşmanız gerektiğini bildiğiniz içeriktir, her zaman yeşil içerikli boşluklar doldurmak için kullanılabilir.

İçerik toplamak ve küratörlüğünü yapmak korkutucu gelebilir, ancak bu çok basit! URL’lerinizi Google’da “zamana duyarlı” makaleler ve “her zaman yeşil” olanlara yönlendirin. İçerik koleksiyonunuzu bir elektronik tabloda tutmayı da seçebilirsiniz.

Son bir ipucu – kendi web sitenizin içeriğini içerik koleksiyonunuza eklemeyi unutmayın! Bazen şirket, bilimsel makaleler yayınlamaktan veya birinin blogunu ve videolarını unutmak için birilerinin endüstri videosunu yeniden göndermekten çok rahatsız olur.

Kendi içeriğinizi yayınlamak, web sitesi trafiğini arttırmanın en iyi yollarından biridir ve bu, kaçırmak istemediğiniz bir şeydir.

Ayrıca, “zamanında” ve “her zaman yeşil” içeriğinizi uzun form ve bloglar gibi içerik türlerinde düzenlerseniz de yardımcı olabilir. Bu, içeriğinizi zamanlamanın zamanı geldiğinde yardımcı olacaktır.

6. Sosyal Medya İçerik Takvimi oluşturun

Sosyal medya hesaplarınız için bir içerik takvimi oluşturmaya devam etmenin birçok yolu vardır. Şahsen, basit tutmayı seviyorum.

Bir Google sayfası açıp yaklaşan her ay için bir sekme oluşturacağım. Oradan, her sosyal platformun renk kodunu belirleyeceğim, böylece bir bakışta, belirli bir haftada belirli bir platformda kaç kez yayınlayacağımı söyleyebilirim.

E-tablolar aynı zamanda takvimler olarak da işe yarar, çünkü her günü yan yana görmenize ve hatta günün hangi saatinde göndermek istediğinizi planlamanıza izin verir.

Karar verdiğiniz gönderim sıklığına baktıktan sonra, takviminizi oluşturmak için platforma gidin.

Örneğin, Facebook ile başlayın. Haftada dört kez Facebook’a göndermeye karar verirseniz, Facebook’u temsil etmek için seçtiğiniz rengi kullanın ve doldurduğunuz ay için haftada dört kez rastgele olarak takviminize yerleştirin. Aynı diğer platformlarda da aynısını yapın.

Ardından, yayınlamak istediğiniz içerik türlerine bakın. Facebook profiliniz haftada bir blog ve iki uzun form makalesi almaksa, içerik e-tablonuza geri dönün ve eşleşen URL’leri seçin. Bunları hücreye yorum olarak ekleyebilirsiniz.

Her platform için bu işlemi tekrarlayın.

7. Buffer gibi zamanlama araçlarını kullanın

Buffer, sosyal medya için en iyi otomasyon araçlarından biridir. Tüm sosyal profillerinizi tek bir yere eklemenize ve her gönderiyi belirli bir gün ve saat için zamanlamanıza olanak tanır.

Takviminiz bittikten sonra, tüm içeriğinizi yüklemek için Tampon kullanmayı düşünün. Programladığınız gün otomatik olarak sizin için gönderir.

Bu kadar basit!

Sosyal medya içerik takvimi ezici olmak zorunda değil

Arifin, bir bütün olarak sosyal medya ile boğulmuş veya şirketiniz için bir sosyal medya takvimi oluşturma düşüncesi ile boğulmuşsa, Arifin size yardımcı olabilir.

Biz İstanbul’da bulunan tam hizmet veren bir İnternet pazarlama ajansıyız. 200’ü aşkın kurum içi uzmanınızla, sosyal medya kampanyanız için ihtiyacınız olan tüm yardımlara sahip olacaksınız.

Bizimle çevrimiçi olarak iletişime geçmekten çekinmeyin veya 08503052515 numaralı telefondan bizi arayın!


Recent Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir