Mobil Uygulama Pazarlama Stratejileri

Mobil Uygulama Pazarlama Stratejileri Nelerdir? Mobil uygulamaların kullanımı gün geçtikçe katlanarak artıyor. Günümüzde küçül büyük her işimizi mobil uygulamalar sayesinde yapıyoruz. Para yatırmaktan tutun randevu almaya veya İnternet hızımızı ölçmeye kadar her işimizi kolaylıkla gerçekleştirebiliyoruz. Kısa süre önce mobil uygulamaları sadece gençler ve iş için ihtiyacı olanlar kullanıyordu. Whatsapp bile ilk başlarda grup mesajlaşmaları için kullanılıyordu. Günümüze dönüp baktığımızda mobil uygulamaları gencinden yaşlısına herkesin kullandığını görebiliyoruz. Mobil uygulama kullanıcıların artması en başta şirketleri sonrasında büyük firmaları şimdilerde ise küçük büyük tüm işletmelerin mobil uygulama sahibi olmasını sağladı. Artık işletmeler ürünlerini mobil uygulamalar üzerinden tanıtıyor. Kampanya ve fırsatları da uygulama üzerinden bildiriyor. Bu da haliyle işletmeler arasında rekabete yer açıyor. Bugün bu yazımızda sizlerle Mobil Uygulama Stratejileri Nelerdir? bunu anlatmaya çalışacağız. Hadi başlayalım.

1.) Mobil Uygulamanız Üzerinden Hedef Kitleniz ile İletişim Kurun

Firmanız için bir mobil uygulama tasarladınız ve uygulama mağazalarında (Google Play, App Store) yayına verdiniz. Peki işiniz burada bitti mi? Kesinlikle hayır. Uygulama mağazalarında milyonlarca uygulama bulunuyor. Peki bir telefonda en fazla kaç uygulama bulunabiliyor? Mobil uygulamanızı indiren kullanıcılar kısa bir süre sonra silebilir. Kullanıcı ile Uygulama geliştiricisi arasında bir iletişim oluşmazsa tabii. Eğer kullanıcı ile mobil uygulama üzerinden iletişim sağlarsanız hem uygulamadaki eksiklerinizi fark edip çözüm üretebilir hem de kullanıcı ile aranızda bağ oluşturabilirsiniz. Örneğin Google Play da uygulamaya puan vermek ve yorum yapma seçeneği bulunuyor. Bu sizin uygulamanız ile ilgili ancak sizin uygulamanızın içinde değil. Kullanıcı uygulamanızı indirdikten sonra mağazadaki profilinizi bir daha ziyaret etmeyebilir. Bu noktada size verebileceğimiz en iyi örnek uygulama içindeki anketler. Kullanıcılarınıza anket oluşturarak görüşlerini öğrenebilirsiniz. Anket sonunda kullanıcılarınıza ufak ödüller vererek de kullanıcı ile bağ kurabilirsiniz. Kullanıcılardan aldığınız geri bildirimlere göre uygulamanızı güncelleyebilir ve kullanıcıların görüşlerini önemsediğinizi gösterebilirsiniz.

2.) Uygulama İstatistikleri

Uygulama istatistikleri yalan söylemez. Mobil uygulamanız hakkında veriler toplayarak uygulamanız hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Üstelik mobil uygulama istatistiklerinizi öğrenmeniz çok kolay! Google Play Console ve App Store Developer de bu verileri kolaylıkla görüntüleyebilirsiniz. Bu İstatistiklerden elde ettiğiniz kullanıcı verileri sayesinde, kullanıcıların uygulama ile ilgili verilerini takip edebilir, uygulamanızın en çok kullanılan sayfalarını belirleyebilir ve bu özellikleri uygulama mağazalarında ön plana çıkartarak potansiyel kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz. Bunlara ek olarak uygulamanızda pek kullanılmayan sadece fazlalık yapan sayfaları silebilir ve daha sade ve kullanıcıların istediği tarzda bir uygulamaya dönüşebilirsiniz.

3.) Tanıtımmobil uygulama pazarlama

Pazarlamanın olduğu her alanda önce yapmanız gereken şey tanıtımdır.Ürünlerinizi iyi tanıtırsanız mobil uygulamanız çok daha öne çıkacaktır. Büyük bütçelere sahip olmayabilirsiniz. Mobil uygulamanızın tanıtımı için çok büyük bütçelere de gerek yok. İstatistiklerden alınan verilere göre son zamanlarda en çok yükselen reklamlar; sosyal medya reklamları dır. Büyük ve tanınmış bir sayfa ile işbirliği yapıp uygulamanızı tanıtmanıza gerek yok. Kendi sosyal medya hesabınızı açabilir ve etiketleri kullanarak geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Sayfanızın erişebilirliğini arttırmak için de mobil uygulamanızdaki kullanıcıları bilgilendirerek sağlayabilirsiniz. Bunu sağlamak için ücretli reklamları da kullanabilirsiniz. Ücretli reklamları kullanarak istediğiniz erişime daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.

 

4.) Hedef Kitlenizi Tanıyın ve Onlara Ulaşmaya Çalışın

Uygulamanızın hitap ettiği kullanıcılara ulaşmak pazarlama oranını bir hayli arttırabilir. Örneğin; ofis sandalyeleri ve ofis masaları satan bir firmasınız. Uygulamanızı indiren kişilerin ev hanımları, memurlar ya da taksiciler gibi firmanız ile ilgilenmeyecek kişiler olmasını istemezsiniz değil mi? Sizin için ofis sahipleri ya da şirkette üst düzey yöneticilerin uygulamanızı indirmesi gerek. Uygulamanızı indiren kişilerin kim olacağına nasıl karar verebilirsiniz ki? Cevabı çok kolay. Etkileyici kısa ve öz anlatım ile sağlayabilirsiniz. Uygulama mağazalarına uygulamanızı eklerken mobil uygulamanız hakkında yazı yazmanız istenecektir. Bu yazı uygulamanızı yansıtmalıdır. Burada en önemli nokta yazdığınız yazının insanları kafasını karıştırmamasıdır. Bu sebeple uygulama adınızı ve içeriğini doğru seçtiğinizden emin olun. Aksi takdirde çok fazla kullanıcınız olabilir ancak potansiyel müşteriniz az olabilir. Bu da pazarlama stratejinizin etkisini düşürebilir.

5.) Kaliteli İçerik

Diğer firmaların mobil uygulamasından sizin uygulamanızı ayıracak en önemli faktör içeriktir. İçeriğinizi konuyla alakalı ve özel seçmeye özen gösterin. Kullanıcılarınızın tüm ihtiyaç ve beklentilerini göz önünde bulundurarak içeriklerinizi netleştirmeniz işinizi kolaylaştırabilir. Sade tasarım, kısa ve öz içerikler seçin ve kullanıcılarınız ile paylaşın.

Mobil Uygulamada pazarlama stratejinizi arttırmak ve başarılı bir mobil uygulamaya sahip olmak istiyorsanız Uygulama Sepetimi ziyaret edebilirsiniz. Uygulama Sepetim ücretsiz bir şekilde uygulama tasarlayabileceğiniz bir platformdur. Bu yazımızda Mobil Uygulama Pazarlama Stratejileri nelerdir? bunu inceledik. Makalelerin devamını blog sayfamızda bulabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir