Marketler için Dijital Dönüşüm

Marketler için Dijital Dönüşüm yolları nelerdir? Dijital dönüşüm, son yıllarda her kategoriden işletmeler için önemli bir reklam ve satış stratejilerinden biridir. Günümüzde kullanıcıların büyük çoğunluğu, ürünleri dijital ortamlardan sipariş etmektedir. Mağazanın fiziksel konumundan ürün satın almak isteyen kullanıcılar bile öncelikle İnternette araştırma yapmakta ve alışveriş yapacağı firmanın güvenilir olup-olmadığını kontrol etmektedir. Hal böyle olunca küçük-büyük fark etmeksizin bütün işletmeler, mağazalarını dijital dönüşüme hazırlamakta ve dijital ortamlarda yerini üst sıralara çıkarmaya çalışmaktadır. Bu dönüşümde işletme sahipleri, teknolojinin en yeni servislerini ve yazılımlarını kullanarak işletmelerini güvene almaya çalışmaktadır.

Küresel pandemi sürecinde hepimiz gördük ki, dijital dönüşüme ayak uydurmayan firmalar büyük zarara uğradı. Zamanında dijital dönüşümlerini gerçekleştiren küçük işletmeler ve esnaflar da bunun zıttı olarak gelirlerini ve aldığı trafiği bir hayli arttırdı. Pandemi sürecinde dijital dönüşüme en geç kalan ve ayak uydurmakta en çok zorlanan işletmelerin genellikle marketler ve yerel işletmeler olduğu analiz edildi. Pandemiden önce siparişlerini genellikle fiziksel müşterilerden alan marketler, pandemi sürecinde birçok müşteri kaybetti. Müşteriler genellikle büyük market uygulamalarından alış-veriş yaptı ve hal böyle olunca bir tarafın trafiği artarken bir tarafın trafiği sıfır derecesine kadar indi. Hatta bu dönemde Google, Facebook veya Youtube gibi büyük servislerin fazla trafikten dolayı çöktüğünü ve hizmet veremediğini de gördük. Peki, konumuza gelecek olursak: Marketler için Dijital Dönüşüm yolları nelerdir? Marketler, Dijital Dönüşüm için çok mu geç kaldı?

 

Marketler için Dijital Dönüşüm Yolları

Gün geçtikçe yeni dijital dönüşüm yolları ortaya çıkıyor ve işletme sahiplerinin bu yerlere yatırım yapması bekleniyor. Günümüzde en popüler dijital dönüşüm yolları; mobil uygulamalar, web siteler ve sosyal medya odaklı dönüşüm yollarıdır. Dijital dönüşüme yeni adım atacak olan marketlerin öncelikle bu alanlarda kendini göstermesi, kullanıcılar tarafından sıklıkla talep edilen bir durumdur. Çünkü kullanıcılar, işletmeye güvenebilmesi için sadece web sitesine ya da sadece sosyal medya hesabına bakması çoğunlukla yeterli olmuyor. Kullanıcılar alışveriş yaptığı firmanın her  alanda faaliyet göstermesini ve kurumsal bir firma olmasını istiyor, buna göre alışverişlerini gerçekleştiriyor. Dilerseniz, Marketler için Dijital Dönüşüm Yollarını detaylıca inceleyelim.

 

1.) Ticari Mobil Uygulamalar

Çağımızın en popüler dijital dönüşüm çözümü, şüphesiz mobil uygulamalardır. Özellikle ticari uygulamalar için sıkça mobil uygulamalar tercih edilmektedir. Çünkü kullanımı çok pratik ve kolaydır. Web sitesinden ya da herhangi başka bir yol ile sipariş vermektense, mobil uygulamaları kullanarak sipariş vermek kullanıcı açısından çok pratiktir. Küresel salgın döneminde, insanlar evlerinden çıkamazken mobil uygulama kullanımı eskiye oranla kat kat arttı. Hatta o kadar fazla arttı ki zaman zaman Google servislerinin çöktüğüne tanık olduk. Kullanıcılar artık markete gitmek gibi bir işi yok! Mobil uygulamadan saniyeler içerisinde sipariş verip kapısına gelmesini bekliyorlar!

Marketler açısından da mobil uygulamalar işlerin eski düzenine girmesini hatta eskiye oranla artmasını bile sağladı. Bu sebeple bazı marketler küresel pandemiden ticari açıdan etkilenmedi. Tabii hepsi için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz. Bu noktada küresel pandemiden bir şey daha öğrendik. Dijital dönüşüm, işletme sahiplerinin her ne olursa olsun satışlarını devam ettirmesine ve hizmet sektörünün sekteye uğramamasına imkan sağlıyor. Eğer siz de dijital dönüşüme mobil uygulamalar ile adım atmak istiyorsanız Uygulama Sepetim’i ziyaret etmenizi öneririz. Uygulama Sepetim, mobil uygulama sahibi olabileceğiniz hazır ve özel teklifler ile mobil uygulama geliştiren bir firmadır. App store Uygulama Sepetim  bağlantısı üzerinden, hazır mobil uygulamanızı seçebilir ve 10 iş günü içerisinde hazırlanması için Uygulama Sepetim geliştiricileri ile iletişim kurabilirsiniz. Bu yöntem Marketlerde Dijital Dönüşüm için en etkili yöntemlerden biridir.

 

2.) E-Ticaret Web Sitesi

Mobil uygulamalar bu kadar popülerleşmeden önce yerini web siteleri almaktaydı. Hâlâ hatırı sayılır miktarda E-Ticaret web sitesi kullanıcıları bulunuyor. Ayrıca her alanda hizmet verme amacınız varsa E-Ticaret web siteleri çok önemli diyebiliriz. Her alanda hizmet vermek isteyen kullanıcıların hem mobil uygulamayı hem de e-ticaret web sitesini birlikte yönetebileceği paneller de bulunuyor. Tek bir pakette hem mobil uygulama sahibi olmak hem de satış odaklı bir web sitesine sahip olmak istiyorsanız buraya tıklayabilir ve sizin için hazırladığımız çözümü inceleyebilirsiniz. Dijital dönüşüme adım atarken işletme sahipleri genellikle web sitesine öncelik verir. Çünkü mobil uygulamalar ticari satışlarda ne kadar etkili ise web siteleri ise kurumsal imajda o kadar etkilidir. Eğer büyük firmalar ile çalışma amacınız varsa web sitenizi erkenden oluşturmanızı tavsiye ederiz.

 

3.) Sosyal Medya

backlink

Sosyal Medya da dijital dönüşüm sağlayabileceğiniz önemli alanlardan biri. İnsanlar en çok sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya sayesinde kullanıcılarınızın hiç beklemediği anda karşılarına çıkarak sipariş alabilir daha da önemlisi potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere çevirebilirsiniz. Sosyal medyayı organik ya da sponsorlu bir biçimde kullanabilirsiniz. Sponsorlu bağlantılar ile belirli bir ücret harcarsınız ancak çabucak geri dönüşler alabilirsiniz. Organik bağlantılar ise düzenli paylaşım yaptığı takdirde her an trafik alabilir. Eğer yatırımınız yüksekse sponsorlu bağlantılar kullanmanızı tavsiye ederiz, ancak düşük bir yatırıma sahipseniz en kısa sürede işletmeniz için sosyal medya hesabı oluşturmalı ve insanları çekmeye başlamalısınız.

 

4.) Google İşletme Profili

Google işletme profili de sürekli trafik alabileceğiniz ve kullanıcıların sizi tanımasına yardımcı olan bir çözümdür. Google İşletme (Business) hesabı tamamen ücretsizdir ve Google arama motorunda görünmek istiyorsanız kesinlikle gerekli olan bir hesaptır. Aynı sosyal medya hesabı oluşturur gibi Google Business hesabı oluşturabilirsiniz. Burada yapmanız gereken işletmeniz hakkında verebildiğiniz kadar detay vermektir. Anahtar kelimeleri doğru kullanırsanız, rastgele Google aramalarından müşteri kazanabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizi ne kadar yüksek tutarsanız işletmenizin geleceğini o kadar sağlama alırsınız. Google Business hesabı da Marketler için dijital dönüşüm yolları arasında önemli bir noktadadır.

 

Bu yazımızda Marketler için Dijital Dönüşüm hakkında bilgi vermeye çalıştık, okuduğunuz için teşekkürler. Eğer sizde online işletme oluşturmak ya da mevcut işletmenizi büyütmek istiyorsanız yukarıdaki rehberimizi uygulayabilirsiniz. Avantajlı teklifler ve dijital dönüşüm için Arifin’den yardım alabilirsiniz. Makalelerin devamına buradan ulaşabilirsiniz.


Comments

  1. Dijital Pazarlama ile ilginenler için harika paylaşım

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir