Google Reklamları mı? Facebook Reklamları mı? : Sizin İçin Hangisi Uygun?

google reklam avantajları

Google Reklamları mı? Facebook Reklamları mı? Sizin için hangisi daha uygun bunu seçmeniz için bilmeniz gereken  pek çok seçenek vardır. Bu seçeneklerden biri, hangi pazarlama karmasıyla gitmek istediğine karar veriyor. Bu, hangi platformları kullanacaklarını belirler ve pazarlama bütçelerini e-posta pazarlaması, PPC kampanyaları, sosyal medya, SEO ve daha fazlası gibi kategorilere ayırmalarına izin verir.

Ancak, bunu bir kez yapsanız bile, elbette, daha fazla parçalara ayırmanız gerekir, bu da birçok pazarlamacıyı bir soruya yöneltiyor: Google Reklamları ile Facebook Reklamları arasındaki tartışmada hangisi daha iyi?

Bu zor bir soru, çünkü Google Reklamları ve Facebook Reklamları, her ikisi de tıklama başına ödeme reklam kategorisine girse de, farklı çalışıyorlar. İşletmeniz için “doğru” seçim muhtemelen farklı boyutta veya farklı bir sektörde olan veya daha yeni veya daha yerleşik bir işletme için olduğundan çok farklı olacaktır. Platformların nasıl çalıştığını, ulaşmanıza yardımcı olabilecek izleyicileri, maliyetlerini ve önemli ortalama KPI’leri gibi faktörlerin hepsi bir etkendir.

Peki hangisi daha iyi ve Google Reklamları ile Facebook Reklamları arasında nasıl karar veriyorsunuz? Gerçekten kesin bir cevap yok, ancak bu yazıda, hangi platformda (veya platformlarda) reklam vermek istediğinize karar vermeniz için gereken bilgileri vereceğiz.

Başlamadan Önce…

Göründüğü kadar çılgınca, “Google Reklamları” ve “Facebook Reklamları” derken çok farklı anlamlara gelebiliriz. Örneğin Google, YouTube’a sahiptir ve aynı panodan YouTube Reklamları oluşturabilirsiniz. Ayrıca, hem arama reklamlarına hem de görüntülü reklam ağı reklamlarına sahiptir. Benzer şekilde, Instagram Reklamlar Facebook’ta gruplandırılmıştır (çok daha anlamlı ve bütünleşik bir şekilde).

Bu yayın için, demek istediğimiz şu:

“Google Reklamları” öncelikle arama ağı reklamlarını tanımlamak için kullanılacak ve Google’ın Görüntülü Reklamları ile ilgili bilgileri ayrı ayrı not edeceğiz. Bazı büyük farklılıklar nedeniyle YouTube Reklamları bu yayında ele alınmayacak.
“Facebook Reklamları” terimi, aksi belirtilmedikçe Instagram Reklamları içeren tüm yerleşimleri içerecektir. Şu anda özellikle keşif reklamlarına bakacağız, çünkü Facebook arama reklamlarını test ederken, bu özellik henüz geliştirilmemiştir veya reklamverenlerin büyük çoğunluğu için kullanılamamaktadır, dolayısıyla şu anda çalışacak verilerimiz bulunmamaktadır.

Şimdi hepimiz aynı sayfadayız, başlayalım!

Google Reklamları ile Facebook Reklamları: Dağılımı

Google Reklamları ve Facebook Reklamları, yalnızca birkaç ortak yönü olan birçok farklılığa sahiptir: Her ikisi de etkilidir, ikisinin de test edilmesi gerekir ve her ikisi de yerleşimler ve belirli işlemler için teklif vermenize olanak sağlayan açık artırmaya dayalı bir sistem kullanır.

Elbette, iki platformun nasıl çalıştığıyla başlayan birçok fark var, o yüzden hangisine başlamak istediğinizi en iyi şekilde kararlaştırmak için her birine bir göz atalım.

Onlar nasıl çalışır

Her iki platform da özünde tamamen farklı işlev görüyor (tabii ki, Google’ın Görüntülü Reklam Ağı’nı değerlendiriyoruz)

Google

Google’ın birincil kampanya biçimi, bir kullanıcının arama sorgularıyla eşleşen alakalı reklamları göstererek çalışan arama reklamlarıdır. Örneğin, “deri koltuk” arıyorlarsa ve deri koltuklar satıyorsanız, reklamınızın bu kullanıcılara gösterilmesi için teklif verebilirsiniz.

Reklamlar, arama sonuçlarının en üstünde görünür ve kullanıcıların neden tıklamaları gerektiğini açıklamak için size kısa başlıklar ve iki satır reklam metni (eksi uzantıları) sağlar.

Arama ağı reklamları özellikle güçlüdür çünkü sizin gibi içerik ve / veya ürünleri arayan insanlara aktif olarak erişmenizi sağlar. Alıcının yolculuğunun kritik araştırma aşamasında olduklarında onları yakalayabilir, umarım sizden satın almalarını ve muhtemelen rakiplerinizin ellerinden almalarını sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri burada ana hedefleme seçeneği olarak kullanıyorsunuz.

Bu nedenle, Google Reklamları, genellikle müşteri adayı oluşturma ve / veya dönüşümlere odaklanır.

Google’ın Görüntülü Reklam Ağı, diğer yandan, biraz farklı ve Facebook’a benzer şekilde çalışıyor. Burada, yeniden hedefleme yoluyla veya ilgili sitelere alakalı içerik yerleştirerek, İnternet üzerindeki katılımcı sitelere bir resim veya video içeren bir reklam gösterebilirsiniz. Bu, şimdi Facebook ile daha fazla konuşacağımız talep yaratmaya odaklanmıştır.

Facebook

Facebook Reklamları tamamen talep yaratmakla ilgilidir. İlgi alanlarına dayalı ve demografik hedeflemeyi, reklamlarınızın platform içi ve platform dışı yerleşimlerde görünmesini sağlamak için yeniden hedefleme seçeneklerini kullanırsınız. Belirli aramaların yapılmasını ve müşterilerin sizinki gibi ürünleri aramasını beklemeniz gerekmez – onlara bir reklam gösterebilir, ürününüzü onlara tanıtır veya orada olduklarını hatırlatabilirsiniz.

Facebook Reklamları, kullanıcıları marka bilinirliğinden dönüşümüne kadar yönlendirmek için çoğu zaman satış hunisinin birden fazla aşamasını gerektirir, ancak yeniden hedeflemeleri bunu mümkün kılar. Ayrıca, bunu çok kanallı bir şekilde yapmanıza, Messenger, Instagram’da ve hatta Facebook ile ilgisi olmayan katılımcı uygulamalarda (Google’ın Görüntülü Reklamları’nı düşünün) ulaşmanıza izin veren çeşitli yerleşimler de var.

Facebook, video, atlıkarınca reklamları, Anlık Deneyimler, Hikayeler ve daha fazlası dahil olmak üzere bir dizi farklı reklam esnekliği sunan çeşitli reklam biçimlerine sahiptir.

Ortalama tutar


Maliyet, reklam harcamanızı nasıl bölmeyi düşündüğünüzü ve ne tür kampanyaların en karlı olacağını düşünürken büyük bir faktördür, değil mi? Maalesef, Google Reklamlarının veya Facebook Reklamlarının ne kadara mal olduğu konusunda kesin bir cevap yoktur ve bunun nedeni, birkaç faktörün her birini etkileyeceğidir. Yine de, bazı genel kurallarımız var, o yüzden bir göz atalım

Google

Google’ın arama ağı reklamlarıyla, aşırı farklı olabilen maliyetlere bakıyorsunuz. “Dans ayakkabısı” gibi bir anahtar kelime tıklama başına yalnızca 3 ABD Dolarına mal olabilir, ancak “kişisel yaralanma avukatı” gibi bir anahtar kelime size 100 ABD Dolarından fazlaya mal olabilir. Hepsi bu, çünkü reklamverenlerin tekliflerini harcamak istediklerine göre belirleyebiliyorlar ve bazı anahtar kelimeler yüksek alım siparişlerini diğerlerinden daha fazla tetikleyebiliyor.

Örneğin, dans ayakkabıları 10 ila 100 dolar arasında bir yere mal olabilir, ancak kişisel yaralanma avukatı saatte 150 dolar tutarında bir ücret alabilir, bu yüzden bu tıklama ile müşterinin kazanması için 100 dolar öder.

Olduğu söyleniyor, çoğu anahtar kelime için Google Reklamları’nın ortalamada 1-3 TL’lik bir TBM’sini arıyorsunuz. Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcı’yı, ilgilendiğiniz belirli anahtar kelimeler için ödemeyi bekleyebileceğiniz bir dizi TBM maliyeti hakkında doğru bir tahmin olup olmadığını kontrol etmek ve daha sonra maliyet etkin olup olmadığına karar vermek hala iyi bir fikirdir.

Google Reklamları’nda maksimum teklif belirleyebileceğinizi unutmayın; bu, tıklama başına harcamak istediğiniz maksimum tutarı belirlemenize olanak tanır. Yerleşimleri veya reklam sıralamanızı daha düşük bir teklif için sınırlayabilirsiniz, ancak size daha fazla kontrol sağlar.

Görüntülü Reklam Ağı’ndaki reklamlar, genellikle tıklama başına 1 doların altında gelen arama reklamlarından çok daha düşük TBM’leri görür. Olduğu söyleniyor, bu reklamların talebi yakalamadığını unutmayın, bu nedenle daha az dönüşüm sağlama olasılığı olabilir.

Facebook


Facebook’un maliyetleri, Google’da olduğu gibi, ciddi ölçüde olmasa da değişebilir. Maliyeti etkileyen faktörler, alaka düzeyi puanlarınızı (TBM’nizi düşüren daha yüksek alaka düzeyi puanlarıyla), pazardaki rekabeti (yüksek rekabet maliyetleri artırır), teklif verdiğiniz yerleşimleri, optimize ettiğiniz eylemleri ve belirli Hedeflediğiniz kitle.

Genel bir kural olarak, Facebook TBM’si tıklama başına ortalama 0,22 ABD doları, erişim için 1,21 ABD doları tutarındadır. 2 ABD Dolarına yaklaşmak için işlem başına maliyetlerin (EBM) görülmesi nadir değildir, ancak eskisi kadar yaygın değildir. Farklı yerleşimlere sahip güçlü ve alakalı bir kampanya, ortalama olarak Google’dan daha düşük TBM’lerden yararlanabilir.

Ortalama Tıklama Oranı

Ortalama tıklama oranı, her platformdaki reklamların görüntülendikten sonra ne sıklıkla tıklandığını size söyleyecektir. Reklam kampanyanızın ne kadar alakalı olduğunu ve ne kadar ilgi gösterdiğini gösterebilirler. Tıklama oranları, bu dönüşümleri gerçekleştirmenin ilk adımı olduklarından ve markanızı en azından sürecin değerlendiren bölümlerine yerleştirdiklerinden önemlidir.
Google

Google’ın arama ağı reklamlarının ortalama tıklama oranı% 2 civarındadır. Bazı endüstriler – yasal veya savunuculuk endüstrileri gibi – daha düşük tıklama ortalamalarına sahip olabilirken, diğerleri çok daha yüksektir (tanışma profilleri ve finans ve sigorta dahil). Sanayiye dayalı ortalamaları burada görebilirsiniz.

Görüntülü reklamlardaki tıklama oranları,% 0,35 civarında değişen çok daha düşüktür.

Facebook

Tıklama oranları, atlıkarınca reklamları gibi belirli yerleşimlerin potansiyellerini artırmasıyla değişebilir. WordStream’e göre, Facebook’taki ortalama TO% .90 civarında. Bu, Google’ın arama ağı arama TO’sunun yarısından az, ancak görüntülü reklamlar’ın ölçüsünden önemli ölçüde fazla.

Ortalama Dönüşüm Oranı

“Dönüşüm oranı” nı düşündüğünüzde, buradaki klasik tanım “satış” dır. PPC’ye gelince, her zaman böyle olmaz.

Dönüşümler, bir açılış sayfasının görünümleri, müşteri adayı oluşturma formları tamamlandı, izlenen videolar, kayıtlı etkinlikler ve daha fazlası dahil olmak üzere, optimize ettiğiniz herhangi bir işlemin tamamlanması olabilir. Dönüşüm oranı bu nedenle bu bağlamda tıkladıktan sonra kaç kişinin satın alacağıdır.
Google

Google’ın ortalama dönüşüm oranı, arama ağı reklamlarında% 3,48’i, görüntülü reklam ağında ise% 0,72’yi sağlamaktadır. Bu nedenle, görüntülü reklamlar, üzerinden satış yapmaya çalışıyorsanız güçlü, odaklanmış yeniden hedefleme kampanyaları için gerçekten uygundur.

Facebook

En iyi verilerimiz, Facebook’un ortalama dönüşüm oranının% 9,21 civarında olduğunu ve bunun da platformun yapısı göz önüne alındığında şaşırtıcı derecede yüksek olduğunu gösteriyor. Yeniden hedefleme ve sıkı reklam kampanyaları dönüşüm oranını artırmaya yardımcı olabilir, ancak kullanıcılardan önemli bir satın alma işlemi yapmak yerine ücretsiz bir web semineri için kaydolmalarını veya bir e-kitap indirmelerini istediğinizde dönüşümler en sık dönüşüm hunisindedir.

Google Reklamları – Facebook Reklamları, Hangisi En İyisi?

Tüm bunların sonunda, Google Reklamları ile Facebook Reklamları tartışmasında daha iyi olduğu konusunda hemen bir cevap yok. Her şey, özel kampanyalarınıza en çok neyin fayda sağlayacağına bağlı.

Google Adwords Reklamları ile ilgili detaylı bilgiye bu yazımda ulaşabilirsiniz.

Mesela Facebook üzerinden beyin cerrahına ihtiyaç duyan müşterileri hedeflemeye çalışmak ve genel hedefleme, örneğin, sıkı bir Google arama ağı reklam kampanyası çalıştırmak kadar etkili olmayacak, ancak Facebook’u yeni bir ürün için marka bilinirliği oluşturmak için kullanmak harika bir çağrı.

Facebook’un düşük maliyetleri ve yüksek dönüşüm oranları kesinlikle caziptir, bu da birçok reklamveren için ilk seçenek haline gelir, ancak sattığınız şeyi aktif olarak arayan kullanıcıları yakalama yeteneği de göz ardı edilmemelidir.

Çoğu durumda, tüm şekil ve büyüklükteki markalar ve organizasyonlar en azından her iki platformu da test etmeyi seçecektir. Örneğin, marka bilinirliği oluşturmak için Facebook’u kullanabilirsiniz. Ayrıca, insanları satın alma döngüsünde daha fazla yakalamak için reklamları arayabilir ve görüntülü reklamlar aracılığıyla yeniden hedefleme kampanyaları ve reklamverenleri daha önceden dönüştüremazlarsa yeniden hedefleme yoluyla yeniden kazanabilirsiniz.

Özel ihtiyaçlarınızı, izleyicilerinizi ve onlara en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi düşünün. Hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin maliyetine ve her platformda tahmin edilen maliyetlere ve erişime bakın. Bu karar vermenize yardımcı olabilir.

PPC kampanyalarınızı sıraya koymak için yardıma mı ihtiyacınız var? Bununla yardımcı olabiliriz. Burada sizin için ne yapabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.

Ne düşünüyorsun? Hangisi sizin için en iyisidir – Google Reklamları – Facebook Reklamları? İkisini de test ettiniz mi? Düşüncelerinizi ve sorularınızı aşağıdaki yorumlarda paylaşın!


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir