Google Reklamları İçin Bu Hataları Yapmayın

google reklamları

google reklamları

Google Reklamları optimize etmek söz konusu olduğunda, tüm avantajlar için birlikte çalışabileceği pek çok yöntem vardır.

Popüler inanışın aksine, SEO ve PPC yelpazenin karşıt ucunda değildir. İki arama disiplininin, Genel olarak daha iyi bir Google deneyimi için hem SEO hem de PPC’nin gücünü nasıl kullanabileceğinizi açıkladığından hoş geldiniz diyoruz.

Biraz Bizi Tanıyalım

Biz dijital pazarlama ajansıyız. Bugün sizinle PPC hakkında konuşacağım ve “Bu bir SEO blogu. Burada PPC hakkında ne yapıyorsun?” Diye düşündüğünü biliyorum.

Fakat 2019 kararlarımdan biri SEO ve PPC insanlarını bir araya getirmektir, çünkü SEO PPC’den çok şey öğrenebilir ve evet, PPC de SEO‘dan çok şey öğrenebilir. PPC insanlarının “Sadece para ödedik. Çok güzel” gibi olduklarını biliyorum. Ama güven bana, ikisi birlikte çalışabilir. Ajansımızda, hem SEO hem de PPC yapıyoruz ve bazen iki kişi olmak üzere bir kişi olan ve her şeyi yapan birçok şirketle çalışıyoruz.

Yapmaya çalıştığımız şeylerden biri, daha iyi Reklam kampanyaları yayınlamalarına yardımcı olmak. Burada, her zaman gördüğümüz, yeni bir Reklamlar hesabıyla çalışmaya başladığımızda, düzeltmeyi bıraktığımız şeyler hakkında ipuçlarım var ve umarım bunu size gönderebilirim, böylece bir ajansı çağırmadan önce düzeltebilirsiniz gelip senin için düzeltmek için. Bunlardan biri, aslında bu beyaz tahta üzerinde sunabileceğimden çok daha uzun bir parça. Sadece çok fazla oda var.

Web sitemizde aslında burada bulabileceğiniz bir blog yazısı var. Lütfen bunu kontrol edin, dokuz ipucunun tamamı da olacak. Ama ben bugün bir kaç tanesinden bahsedeceğim.

1. Çok fazla anahtar kelime

İlk şey, çok fazla anahtar kelime. Bunu, Google’da aynı temaya sahip anahtar kelimeleri bir araya getirdiğinizden emin olduklarının söylediği çok şey görüyoruz.

Ancak temanız gerçekten belirgin olabilir veya belirsiz olabilir. Bu bir örnek, anahtar kelime örneklerinin tüm avukat temaları olduğu gerçek bir örnek, yani “savunma avukatı”, “ceza avukatı”, “boşanma avukatı”, “saldırı avukatı”, “cinsel saldırı avukatı”. Teknik olarak, hepsinin aynı “avukat” teması var, ancak bu tek bir reklam grubunda olamayacak kadar belirsiz, çünkü ne tür bir reklam göstereceksiniz?

“Biz avukatız. Bizi arayın.” Bu yeterince spesifik değil. Örneğin, gerçekten çok rekabetçi bir niş olduğunu bildiğim “boşanma avukatı” nı alın ve sonra [boşanma avukatı], [boşanma avukatı istanbul] yapabilir ve ardından “boşanma avukatı” ve + boşanma + avukat + istanbul biraz farklı. Bunu birazdan konuşacağım. Bu şeyi alarak ve daha özel bir reklam grubuna ayırarak, gerçekten daha fazla kontrole sahip olabilirsiniz.

Alakasız Anahtar Kelime Kullanmayın

google reklamları

google reklamları

Bu, bahsettiğim tüm ipuçlarında tutarlı bir tema, paranızı nereye harcayacağınız, hangi anahtar kelimeleri harcadığınız, reklamlarınızın ne olduğu, reklam eşleşmesi için daha iyi bir açılış sayfasına sahip olmaları üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmaktır. aynı zamanda gerçekten önemli.

Tüm bu reklam gruplarına sahip olduğunuzda, reklam hayatınızı çok daha kolay hale getirir. Korkutucu göründüğünü biliyorum. “Şimdi üç reklam grubum var. İpuçlarını izlersem 40’ım olur” gibi.

Ancak aynı zamanda 40 iyi organize edilmiş grubu yönetmek, gerçekten kötü organize edilmiş 3 grubu yönetmek kadar kolay. Bunu aklında tut.

2. Google Reklamları İçin Doğru eşleme türünü seçme

Bir sonraki şey doğru eşleme türünü seçmek. Burada görebilirsiniz Bu parantez eşyalarını ve bu cümle eşyalarını ve bu artı işaretlerini aldım. Gerçekten dört eşleşme türü var.

Geniş eşleme

Geniş bir eşleşme var, bu korkunç ve hiç kullanma. Geniş eşleme, yalnızca anahtar kelimeyi yazmanız ve ardından Google, belirli bir aramayla alakalı olduğunu düşündüğü şey için görüntüler. Örneğin, bir catering şirketi gibi olduğu ve anahtar kelime olarak “catering” yapabilecekleri örnekler gördük ve catering hizmetinde catering sağlayamadıkları yerlerde her türden cümle için gösteriliyorlar. Sadece otel içi yemek servisi yapan bir mekan. Veya bir yemek yeme konferansına para harcıyorlar ya da tamamen alakasız şeyler. Geniş eşleme kullanmayın.

Geniş eşleme değiştiricisi (BMM)

Bundan yükseltme, geniş eşleme değiştiricisi veya BMM olarak adlandırılan şeydir ve bu artı işaretlerinin girdiği yer budur. Bu gerçekten herhangi bir sırayla boşanma, avukat ve istanbul kelimeleridir, ancak hepsinin var olması gerekir ve bunun etrafında başka şeyler de olabilir. . “İstanbul’da bir Boşanma avukatına ihtiyacım var” olabilir. “İstanbul’da yaşıyorum. Boşanma avukatı lazım.” Bu, söz konusu anahtar kelime için de işe yarar.

Öbek eşlemesi

Bir sonraki tür ifadedir ve bu tırnak içindedir. Bu “Boşanma avukatı” buradaki örnektir ve ondan önce bir şey alabilir ya da ondan sonra bir şey alabilirsin, ama onun arasında bir şey olamaz. Örneğin, “avukat olmakta gerçekten harika olan boşanma” olamazdı. Zayıf bir örnek, ama sen anladın. Sadece bir cümle eşleşmesinin ortasındaki şeyleri kaldıramazsınız.

Tam eşleşme

Öyleyse tam eşleşme, parantezin içinde ne var ve bu sadece bu kelimeler ve başka bir şey değil. [Boşanma avukat] varsa, bu anahtar kelime, [boşanma avukat istanbul] olmasaydı, eğer birileri [boşanma avukat istanbul] ararsa bu anahtar kelime tetiklenmez. Bu mümkün olduğu kadar spesifik. Bunu gerçekten en rekabetçi anahtar kelimeleriniz için denemek mi? istiyorsunuz.

Bu gerçekten pahalı bir şey çünkü o arama ile ilgisi olmayan herhangi bir şey için tek bir kuruş harcamak istemiyorsunuz. Bu senin kafan, her tıklamada gerçekten pahalı. Bu tıklamalar için mümkün olan en fazla parayı aldığımdan emin olmalıyım. Tam eşleşmeyi gerçekten kullanmak istediğin yer burası.

3. Grup başına yalnızca bir reklam

Sonra, ipuçları. Bir sonraki şey, gördüğümüz şey, grup başına yalnızca bir reklamı olan birçok insan.
Grup başına en az 3 reklamınız var

Bu bir ipucu değil. Bu, burada bir eleştiri. Mesele şu ki, belki de, yine de yönetim için kolay olduğunu düşünüyorsunuz, ancak neyin işe yarayacağını görmek gerçekten zor, çünkü her zaman test yapmıyorsanız, daha iyisini yapıp yapamayacağınızı nasıl bileceksiniz? Grup başına en az üç reklam olduğundan emin olun.

Google Reklamları metninize duygusal tetikleyiciler ekleyin

Ardından, reklam kopyanıza bakın. “Biz en iyi avukatız. Bizi arayın” gibi bir çok jenerik görüyoruz. Orada bu insanları aramam gerektiğini söyleyen hiçbir şey yok. Bu duygusal tetikleyicileri kopyanıza nasıl ekleyebileceğinizi düşünün. Evde çalışıyorsanız müşterinizle veya ekibinizle konuşun ve insanların aradıklarında söylediklerini öğrenin. “Vay, bu konuda gerçekten bana yardım ettin” ya da “Ben böyle hissediyorum ve sonra içeri girdin ve kendimi çok daha iyi hissettim” dediler.

Bu gerçekten reklamlarınızı renklendirmeye yardımcı olabilir. Bu konuda çok süslü olmak istemiyoruz ama kesinlikle göze çarpmanıza yardımcı olacak bir şey yapmak istiyoruz. Bu duygusal tetikleyicileri gerçekten reklam metninize ekleyin.

Bir harekete geçirme ifadesi olduğundan emin olun

O zaman bir sonraki şey, bir eylem çağrısı yapıldığından emin olmaktır, ki bu basit gibi görünüyor çünkü bunun bir reklam olduğunu düşünüyorsunuz. Tıklarsanız, harekete geçirici mesaj budur. Ancak bazen İnternet’teki insanlar mutlaka düşünmezler. Sadece, “Ne olduğunu biliyor musun? Sadece beni ara veya e-posta gönder yoksa 24 saat açık kalırız” demek istiyorsun.

Sadece, kişinin reklama bakarken ne yapmasını istediğinizi açıkça belirtin. Sadece onlar için heceleyin. Aptalca olduğunu biliyorum. Sadece söyle onlara. Onlara ne yapmalarını istediğini söyle. Tek yapman gereken bu.

Uzantıları kullanın!

Ardından, tüm uzantıları eklediğinizden emin olun. Google Reklamları için platforma aşina değilseniz, Eklentiler adlı bir bölüm var. Bunlar, bir reklamın altında adres göründüğü zamanlar ya da bu küçük bağlantıların ortaya çıkması veya 24 saat açık olduğumuzu söyleyen biri gibi. Kullanabileceğiniz birçok farklı uzantı var. Gruplarınızın her biri için mümkün olan tüm uzantıları ekleyin.

O zaman hepsi aynı anda hepsini tetiklemiyorlar, ama en azından oradalar ve tetiklemeleri de mümkün. Eğer öyleyse, reklamınıza mobil sitenizin üstünde çok yer kapladığı için reklamlarınızda rekabete karşı daha fazla gayrimenkul elde edersiniz.

Bu araştırmayı yapabildiğiniz kadar rekabetinizi arttırdığınızdan emin olmak istersiniz, böylelikle mülkünüzün elinden geldiğince sahip olabilirsiniz. İnsanların uzantıları yanlış yaptığını gördüğüm bir şey olsa da, uzantıları kampanya düzeyinde söylemek ve ardından farklı temaları kapsayan farklı reklam gruplarınız var.

Google Reklamlarında Uzantılar Çok İşe Yarar

Buradaki örneğe geri dönersek, farklı avukat türleriyle, özellikleBoşanma yasası hakkında konuşacak bir uzantınız olduğunu varsayalım, ancak daha sonra cinsel saldırı yasası tetikliyordu. Bunun olmasını istemiyorsun. Farklı uzantılarınız üzerinde gerçekten hassas ayarlara sahip olduğunuzdan emin olun, böylece doğru uzantıyı doğru anahtar kelime türüyle ve doğru reklam türüyle gösterirsiniz. Çok gördüğümüz diğer bir şey, insanların yer uzantılarına sahip oldukları ve tüm yer uzantılarını göstermemeleri gereken tüm yer uzantılarını gösterdikleri yer.

Uzantılar Reklamları Olumlu Etkiler

İstanbul için bir reklam grubunuz var ve bu, sahip olduğunuz bu yeni ev gelişiminden bahsediyor, ve tüm yer uzantılarınıza yeni yüklendiğiniz için, aniden Ankara’da ki bir şey için uzantılar gösteriyorsunuz. Sadece doğru şekilde filtrelemediğin için. Filtrenizin yer uzantılarınız için doğru bir şekilde ayarlandığından ve doğru google reklamları için doğru yer uzantısını gösterdiğinizden emin olmak için gerçekten iki kez kontrol edin.

Google’ın “Müşteriye en yakın yerleri seçeceğiz” dediğini biliyorum. Ama o kişinin nerede aradığını bilmiyorsun. O anda Ankara’da olabilirler ve İstanbul’da yeni ev inşaları ararlar, çünkü belki Ankara’dan İstanbul’a taşınmayı düşünüyorlar. Orada olanları görmelerini istemiyorsun. Onların olmasını istedikleri yerde olan şeyleri görmelerini istiyorsun. Bunu kontrol ettiğinden emin ol.

4. Google Reklamları İçin Görüntüyü koru

Sonuncusu, ama en önemlisidir.

Google Reklamları, varsayılan olarak çok faydalı olduğunu söylüyor: “Reklamlarınızı her yerde gösteririz. Tamamen harika. Bu herkesin yapmasını istediğimiz şey.” Yapma bunu. Google’ı para yapan budur. Sana para kazandırmaz.

Bunun nedeni, bir web sitesine gideceğiniz ve ardından bir google reklamları gördüğünüz ve ağda arama yaptığınız ve arama yaptığınız sırada bir reklam gördüğünüzde görüntü ağı, iki tamamen farklı canavarlar olmasıdır.
Daha iyi kampanya kontrolü için görüntülü reklam ağındaki metin reklamları göstermekten kaçının

Bu gerçekten farklı bir deneyim. Dürüst olmak gerekirse, metin tabanlı reklamlar olan arama kampanyalarınızı alıyorsanız ve şimdi bunları web sitelerinde gösteriyorsanız, zaten zaten 50 abartılı şey içeren bir web sitesinde sıkıcı bir metin reklamı gösteriyor ve buraya tıklayın. Muhtemelen bizi görmüyorlar ve belki de bir reklam engelleyici yüklü. Ancak, eğer öyleyse, kesinlikle bu tür bir sıkıcı olan ve bu araç için amaçlanmayan metin reklamınız öne çıkan bir şey olmayacak.

Sonuç Olarak ;

Gerçekten de paranızı boşa harcıyorsunuz çünkü daha düşük alaka düzeyi, daha az tıklama ile sonuçlanacak ve ardından Google grubunuzun kötü olduğunu düşünüyor. Sonra Google, grubunuzun kötü olduğunu düşündüğü için daha fazla ödeme yapacaksınız. “Bu arama kampanyası. Sadece aramada. Bu ekran kampanyası. Sadece sergileniyor.” Diyerek ek kontrolü size gerçekten veriyor. İkisini tamamen ayrı tutun. Ardından, arama için arama ağı reklamları ve görüntülenmesi için görüntülü reklamları kontrol altında tutabilirsiniz.

O ikisini karıştırmayın. Varsayılan olarak işaretini kaldırdığınızdan emin olun. Kesinlikle burada blogumuzda daha fazla ipucu var. Ama bunun başlamanıza yardımcı olacağını umuyorum. SEO, eğer hayatında hiç PPC kampanyası yapmadıysan, sadece bir tanesini ayarlamanı öneririm.

Denemeye Değer

O şeyin arkasına 50 TL koyun. Sadece deneyin, çünkü size gerçekten yardımcı olacak şeyin insanların nasıl arama yaptıklarını daha iyi anlamalarını sağladığını düşünüyorum, çünkü denediğimizde insanların ne yaptıklarını anlamak için kullandığımız farklı araçlardan daha az ve daha az anahtar kelime verisi elde ettik İşletmemizi arayın, reklamlar size bu verilerin bir kısmını geri verir.

Bu, reklamların daha iyi SEO sonuçları elde etmeye çalışırken gerçekten harika bir müttefik olabileceği yer. Okuduğunuz için teşekkürler.

Eğer google reklamları için tecrübeniz veya zamanınız yoksa bunu sizin için yapmaya hazır bir ajans var.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir