Google Reklam Önerileri Nedir? Uygulamalı mıyım?

Google Reklam Önerileri nedir? Nasıl kullanılır? Kampanyanızı daha iyileştirmek için bunlara ilişkin bazı pratik tavsiyeler vereceğiz.

Geçen yıl, Google Optimizasyon Puanını çıkardı. O zamandan beri, hepimiz Google’ın kampanya performansınızı artıracağını düşündüğü çeşitli önerilen yeni ayarlara erişebildik. Ancak bu önerilen değişiklikleri gerçekten uygulamanız gerekir mi?

Bu makalede, bu önerilerin ne anlama geldiğine, bunlarda sekmeleri nasıl tutacağınıza ve kampanya performansınızı iyileştirmek için Başlayalım!

Google Reklam Önerileri Nerede Bulunur?

Google Reklamları her zaman en üst çubukta hiç bitmeyen bildirimlere sahip olsa da, reklam hesabınızın Tavsiyeler bölümü aslında oldukça azdır. Optimizasyon Puanınızı ve Google’ın hesabınıza ilişkin önerilerini görmek için hesabınızın sol tarafındaki “Öneriler” sekmesini tıklayın.

Tahmin edebileceğiniz gibi, Optimizasyon Puanınız ne kadar yüksekse, Google ne kadar iyi olduğunu düşünüyor ve o kadar az tavsiye alırsınız. Elbette, Google’ın algoritmaları ve genel olarak Google Reklamları platformu sürekli olarak gelişmektedir, bu nedenle puanınız zaman içinde dalgalanacaktır, ancak izlemek için ilginç bir ölçümdür.

Bu arada, bu bölümün hala beta halinde olduğunu ve yalnızca arama kampanyalarınızın kurulum ve performansını açıkladığını unutmamak önemlidir. Olduğu söyleniyor, Öneriler sekmesi hesabınızı nasıl geliştireceğiniz hakkında fikir edinmek için ilginç bir yer.

Öneriler sekmesinde gördüğünüz öneriler, sekmeyi tıkladığınızda belirli bir kampanyaya mı yoksa genel olarak hesabınıza mı bakacağınıza bağlı olacaktır. Bu, düşük performanslı bir kampanyayı incelemenize ve iyileştirme fırsatlarını belirlemenize olanak tanır, bu hoş bir dokunuştur.

Örneğin, yukarıdaki ekran görüntüsünde, hesap genelindeki önerilere bakıyoruz, aşağıdaki resimde belirli bir kampanya için öneriler gösteriliyor:

Her kampanya için her zaman önerileriniz olmasa da, Google performansı iyileştirmek için yeni fırsatlar keşfederken düzenli olarak yeni öneriler ekler; bu nedenle bu sekmeye göz kulak olmak kötü bir fikir değildir.

Peki ya Google’ın gerçek önerileri? Google’da bir süredir reklam yayınlıyorsanız, muhtemelen reklam performansınızın gerilediğini görmek için, muhtemelen önerilen bir değişikliği uyguladığınız bazı kötü deneyimleriniz oldu.

İyi haber şu ki, son zamanlarda işler biraz düzeldi, ancak Google Reklam Önerileri bir miktar tuzla birlikte almanız gerekiyor – bu makalenin geri kalanında tartışacağımız şey bu.

google reklam önerileri

Akıllı Teklif Verme Stratejileri

Akıllı teklif stratejileri Google için yıllardır büyük bir itici güç oluşturuyor, bu yüzden bunlar Google’ın en yaygın önerilerinden biri. Buradaki fikir, Google’ın, reklamlarınızın doğru yerde, doğru yerlerde, doğru zamanda ve doğru yerde görünmesini sağlamak için tekliflerinizi sürekli olarak otomatik olarak ayarlayabilecek algoritmalar oluşturmak için zengin reklam verilerini kullandığı yönündedir.

Şimdi, bir süredir Google Reklamları hesabınızı çalıştırıyorsanız, Google’ın otomatik teklif seçeneklerinden biraz utanıyorsunuzdur – ve bunun nedeni iyi.

Birkaç yıl önce, otomatik teklif vermeyi kullanmak, reklam hesaplarınızla Rus ruleti oynamak gibi bir şeydi. İyi sonuçlar alma şansınız oldu, ancak çoğu zaman işler daha da kötüye gitti, daha iyi değil. Ancak son aylarda, müşterilerimizin birçoğunun Google’ın yeni ve gelişmiş otomatik teklif stratejilerini uygulamasından büyük sonuçlar elde ettik.

Google’ın önerdiği bazı akıllı teklif stratejileri hakkında genel bir bakış:

Tıklamaları Büyüt

Bu teklif stratejisi oldukça açıklayıcıdır. Google’ın algoritması, günlük bütçenizin kısıtlamaları dahilinde, reklamınızı olabildiğince çok sayıda tıklama ile karşılar. Bütçenizi birkaç tıklatmayla sonlandırmayacağınız için bir teklif limiti belirleyebilirsiniz.

Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkarma

Dönüşümleri en üst düzeye çıkarma, yukarıdaki teklif stratejisine benzer, ancak buradaki odak noktası yalnızca tıklama yerine dönüşüm elde etmeye odaklanacak. Google, mümkün olduğunca bu dönüşümleri elde etmek için bütçenizi hızla gözden geçirir.

Hedef EBM

Hedef EBM teklif stratejisi, edinme başına maliyetinizde (EBM) mümkün olduğunca çok sayıda dönüşüm elde edilmesine odaklanır. Bazı teklifler hedef maliyetinizden daha fazla veya daha düşük maliyetli olsa da, genel olarak ihtiyaç duyduğunuz yerde kaldığınızdan emin olmak için ortalamalar.

Bu teklif stratejisi, yakınında kalmak istediğiniz ortalama bir EBM’niz olduğunda işe yarar (ancak aldığınız her tıklama için zorunlu değildir). Bunu seçmeden önce, bir satış yaparken karlılığı korumak için neleri harcayabileceğiniz, maliyetlerde ya da yatırım getirisi kaybına neden olabilecek her şeyi hesaba katarak iyi bir fikir edin.

Hedef ROAS

Hedef ROAS stratejisini kullanırken, Google, tekliflerinizi mümkün olduğu kadar en üst düzeye çıkarmak ve potansiyel olarak reklam harcaması getirinizi (ROAS) optimize etmek için tekliflerinizi belirler. Bu strateji Hedef EBM’ye benzer, ancak bu seçenek yalnızca ROAS’a odaklanırken, diğeri satın alma maliyetine bakar.

Geliştirilmiş TBM

Geliştirilmiş TBM kendi başına “artırılmış tıklama başı maliyet” anlamına gelebilir ve manuel teklif vermeye benzer olsa da, Google’ın teklifinizi manuel olarak ayarlamanıza rağmen ayarlamasına olanak tanır. Google, satış olasılığına bağlı olarak teklifi ayarlayacak, olasılık daha yüksekse artıracak ve düşükse azaltacaktır.

Hesabınızdaki bu akıllı teklif stratejilerinden herhangi birini denemeye karar verip vermemeniz size bağlıdır. Bununla birlikte, bir süredir otomatik teklif vermeyi denememişseniz ve Google bu stratejilerden birinin size çok para kazandıracağına inanıyorsa, sadece ne olacağını görmek için bir veya iki kampanyada denemeyi düşünebilirsiniz. Bununla birlikte, otomatik bir stratejiyi test ediyorsanız, her şeyin yolunda gitmesini sağlamak için ilk birkaç hafta hesabınızı yakından takip ettiğinizden emin olun.

Anahtar Kelimeler ve Hedefleme

Google Reklamları ayrıca, anahtar kelimelerinizi ve hedeflemenizi iyileştirmenin yolları hakkında sık sık önerilerde bulunur. Bu harika, çünkü bir makinenin anahtar kelime performansınızı sürekli olarak göz önüne alması ve arama terimleri size zaman ve baş ağrısından tasarruf etmenizi sağlar.

Genel olarak, aşağıdakilerle ilgili anahtar kelime ve hedefleme önerileri alırsınız:

Negatif Anahtar Kelimeler

Negatif anahtar kelimeler, reklamlarınızın gösterilmesini istemediğiniz tüm anahtar kelimelerdir. Örneğin, deri kanepeler satıyorsanız, “deri kanepeler”, “kanepeler” ve “oturma odası mobilyaları” aramalarında görünmek isteyebilirsiniz ancak “döşemeli koltukta” görünmüyor. kampanyanızın negatif bir anahtar kelimesi olarak, kullanıcılar bu kelime öbeğini aradığında reklamınızın görünmesini engelleyebilirsiniz.

Google, belirli bir kelimenin tıklama veya dönüşümle sonuçlanmayan birçok aramada göründüğünü fark ederse, bu kelimeyi negatif anahtar kelime olarak eklemenizi önerir. Bu şekilde, işletmeniz için değer sağlamayan tıklamalar için para harcamazsınız.

Anahtar Kelime Fırsatları

Bazı şeylerin diğer tarafında, bazen Google iyi sonuçlar veren arama terimlerini belirleyecektir… ancak henüz hedeflemediğiniz. Bu durumda, Google, bu arama terimlerini hedef anahtar kelimeler olarak eklemenizi veya belirli anahtar kelimelerin eşleme türlerini genişletmenizi önerebilir.

Bununla birlikte, önerilen anahtar kelimeleri her zaman için durum bazında gözden geçirmelisiniz. Yıkıcı başlamadan önce CEO’muz bir keresinde bir hesaba önerilen yüzlerce anahtar kelimeyi ekledi… ve sonra hafta sonu eve döndü. Geri döndüğü zaman, yanlışlıkla bu anahtar kelimelere fazladan 10.000 dolar harcamıştı.

Sonunda her şey yolunda gitti, ancak sadece tam olarak ne gerektirdiğini bildiğiniz zaman “Tümünü Uygula” yı tıklamanız gerektiğini göstermeye devam ediyor. Ayrıca, kaç anahtar kelime eklediğinizden bağımsız olarak, yeni anahtar kelimelerinizin gerçekten iyi sonuçlar verdiğinden emin olmak için birkaç gün hesabınıza göz atın.

Dinamik Arama Ağı Reklamları

Dinamik arama ağı reklamları, reklamlarınızı hedeflemek ve sayfanızdaki içerikle yakından alakalı arama terimleriyle eşleştirmek için açılış sayfası içeriğinizi kullanır. Temel olarak, dinamik arama ağı reklamları organik aramaya benzer şekilde çalışır: Google, sayfalarınızda ne tür arama sorguları göstermesi gerektiğini belirler ve bu arama sorgularında bir reklam yayınlamak için ödeme yaparsınız.

Dinamik arama ağı reklamlarının avantajı, anahtar kelimeler için endişelenmenize gerek olmamasıdır. Dezavantajı, anahtar kelimelerinizi seçmemenizdir, bu nedenle hangi aramaların gösterileceğini tam olarak kontrol edemezsiniz.

Genel bir kural olarak, hesabınız ne kadar iyi kurulmuşsa, daha az kullanışlı olan dinamik arama ağı reklamları o kadar az olacaktır. Reklamlarınızı ve anahtar kelimelerinizi optimize etmek için yıllarını harcadıysanız, muhtemelen neyi hedeflemeniz gerektiğini biliyorsunuzdur. Öte yandan, Google Reklamlarında oldukça yeniyseniz veya hesabınızda çok fazla zaman geçirmediyseniz, dinamik arama ağı reklamları, çeşitli yeni fırsatları tanımlamanın harika bir yolu olabilir.

Sorunlar ve Gözetim

Google’ın diğer genel önerileri, genellikle temel en iyi uygulama önerileridir. Örneğin, reddedilen reklamlarınız, buggy hedef kitle kaynaklarınız, dönüşüm izlemenizdeki sorunlarınız varsa veya bazı potansiyel olarak yararlı reklam öğelerinde eksik varsa, Google size bildirecektir.

Bu düzeltmelerin çoğu oldukça basittir, açıklayıcıdır ve reklamlarınızın düzgün bir şekilde yayınlandığından emin olmak için el ile uygulanmalı veya uygulanmalıdır. Ancak, hesabınıza reklam uzantıları eklemek söz konusu olduğunda aşağıdakileri aklınızda bulundurun:

Site Bağlantısı Uzantıları

Site bağlantısı uzantıları, en sık kullanılan reklam uzantısı türlerinden biridir. Temelde CTA’lar gibi davranan kısa bilgi parçacıkları eklemenize izin verir, tıklandığında kullanıcıları şirketin sitelerinin ana sayfalarına götürür.

Aşağıdaki örnekte, reklam, arama yapan kişilerin gitmeleri gereken yere ulaşmalarına yardımcı olacak ana sayfalara bağlantılar içerir. Örneğin, bazıları hukuk ekibine bakmak ve deneyimlerine hızlı bir şekilde bakmak isteyecek, diğerleri güven tesis etmek için referanslar görmek isteyecek, diğerleri ise hala “Suçlu Suçlarla Yüzleşmek?” Görecek ve derhal “EVET!” Diye düşünecek. onlar tıklarken.

Site bağlantısı uzantıları, hemen hemen her reklam kampanyası için kullanılabilir. Satın alma döngüsünün başlarında kullanıcıları çekmek için tasarlanan kampanyalar için kullanıldığında, “Hakkımızda” sayfaları ve temel ürün veya hizmetlerle ilgili bilgiler gibi tanıtım bilgilerine bağlantılar içermelidir. Bir satın alma kararı verirken en çok araştırması muhtemel olan bilgileri göstermek ve sizi farklı kılan özellikleri vurgulamak için bunları kullanın.

Çağrı Uzantıları

Arama uzantıları, işletmenizin telefon numarasını site URL’nizin yanında belirtmenize olanak sağlar. Masaüstünde, bu yalnızca kullanıcıların bir mobil cihaza girebilecekleri bir telefon numarası olarak görünür; mobil cihazlarda, bu numara aslında tıklanabilir ve yalnızca iki dokunuşla birisi ofisinizi arayabilir.

Randevu, rezervasyon, danışma ve hatta “bu gluteni ücretsiz yapabilir misiniz?” Gibi hızlı soruların yanıtlarını arayanların akını ile ilgilenmek için bant genişliğine sahipseniz, çağrı uzantıları iyi bir seçimdir. Çok fazla alan ve ihtiyaç duymaları halinde müşteriye sahip olmak her zaman daha iyidir. Unutmayın, kolaylık insanlar acelesi olduğunda ve genellikle mobil kullanıcılar olduğunda büyük bir varlıktır.

Bu eklentiyi kullanmamak için tek zaman? Aslında programlanmamış telefon görüşmeleri istemiyorsanız. Birçok işletme, her çaldığında sadece telefonu almaya hazır değildir, bu nedenle telefon numaralarının çevrimiçi olarak listelenmesi, yolunda gitmez.

Belirtme çizgisi uzantıları

Belirtme çizgisi uzantıları listedeki diğer seçeneklerden biraz farklıdır ve biraz daha yeni bir uzantı türüdür. Reklamınızın içinde TO’lar oluştururlar, ancak tıklanamazlar. Bunun yerine, yalnızca reklamın kendisinde paylaşmak istediğiniz bilgiler için daha fazla yer vererek çalışırlar.

Yukarıdaki örnekte, “Ücretsiz Hareketli Alıntılar”, “24/7 Canlı Destek” ve “Uzun Mesafe Taşınması”, ekleyebileceğiniz bilgilerdir. Her bir arama için 25 karakter alırsınız; önemli, kazanan bilgileri paylaşmak için kullanabilirsiniz.

Bu uzantılar, en çok, yukarıdaki “Ücretsiz hareketli teklifler” gibi, reklamını yaptığınız ürün veya hizmetlerin faydalarını net bir şekilde vurgulamak için kullanılır. Bu hızlı aramalar sizi rakiplerinizden ayırmanız için gereken bilgileri sağlayabilir, bu yüzden sadece bağlantıları olmadığı için yazmayın.

Bununla birlikte, markanızın değerini veya teklifinizi olduğu gibi reklamdaki değeri taşıyabiliyorsanız ve daha fazlasını eklemeniz gerekmiyorsa, bunu atlayın ve bunun yerine diğer uzantılara güvenin.

Yapılandırılmış Metin Parçacığı Uzantıları

Yapılandırılmış snippet uzantıları, kullanıcıları sitenizdeki anahtar sayfalara gönderen, köprülü, tıklanabilir başlıklar oluşturmanıza olanak sağlar.

Yapısal snippet uzantıları, esasen, çatlaktaki site bağlantısı uzantıları gibidir. Daha dikkat çekicidir ve her bağlantının altındaki ek bilgiler, alakalı tıklama olasılığını artıracaktır. Sizi farklı kılan özellikleri ve her sayfanın değerini açıklamak için metni kullanın. Yukarıdaki örnekte, farklı e-ticaret ürünleri kategorilerine bağlantılar bulunur, ancak site bağlantısı uzantılarında olduğu gibi “Hakkımızda” veya “Test” sayfalarını da kullanabilirsiniz.

Genellikle, site bağlantısı uzantılarını veya yapılandırılmış snippet uzantılarını seçmek en iyisidir. Reklam kampanyanız için neyin işe yarayacağına karar verin ve oradan gidin.

Yer Uzantıları

Yer uzantıları, işletme adresinizi reklamınızın altına eklerseniz, çalışma saatlerinizle birlikte ekler. Kullanıcılar tıkladıklarında, konumunuzu gösteren bir Google haritasına yönlendirilirler ve bulunduğunuz yere anında yol tarifi alabilirler.

Yer uzantıları, gerçekten müşterilere hizmet verdiğiniz tuğla ve harç konumunuz varsa mükemmel bir seçimdir. Coğrafi konum birisinin sizden iş yapmaya karar verip vermeyeceğini büyük ölçüde etkileyecekse, bunlar önemli bir seçimdir. Fiziksel bir konuma sahip olsalar bile, bir pazarlama danışmanının buna ihtiyacı olmayabilir; bir kuaför, ancak kesinlikle olur.

Fiyat Uzantıları

Fiyat uzantıları, belirli bir ürünün veya hizmetin maliyetini, bir öğeyi listeleyip, belirli bir URL’ye bağlanan ve ardından fiyatlandırma ve nitelendirici bilgiler içeren hızlı bir şekilde göstermenizi sağlar.

Fiyat uzantıları, çok alakalı bilgiler sunarak reklamınızı daha da rekabetçi hale getirmek için harika bir yoldur. Sonuçta, fiyat, birinin satın alma kararını şekillendirebilecek çok büyük bir faktördür. Fiyatın kolayca görünmesini sağlamanın şeffaflığı, araştırmacının aradığı menzildeyseniz tıklamaları artırabilir ve rakipler yerine reklamınızı tıklamalarını sağlayabilir. Sonuçta bilmediklerinizle başlamak, daha iyi bir şey değil.

Ve eğer fiyat arayıcının aradığı aralığın dışındaysa? Bu da sorun değil, çünkü dönüşüm sağlama şansı olmayan tıklamalar için fazla ödeme yapmak istemiyorsunuz. Bu eklenti aslında bunu önleyebilir.

Fiyat uzantıları, özellikle de birkaç anahtar ürün veya hizmet sunmak istediğinizde işe yarayabilir. Maliyetleri arasında büyük farklar bulunan çeşitli ürünleri olan e-ticaret mağazaları için iyi çalışmayabilirler, ancak düşük maliyetiniz satış noktası ise özellikle değerli olabilir.

Kullanabileceğiniz (ve Google’ın önereceği) çeşitli reklam uzantıları olsa da, reklamınıza hangi uzantıların ekleyeceğine ve hangilerinin mesajlarınızı dağıtacağına veya dikkatini dağıtacağına karar vermek size bağlıdır.

Sonuç

Sonunda, Google Reklam Önerileriniz tam da şöyle: öneriler. Sonunda tıklamalarınız için ödeme yapmak zorunda olan sizsiniz, bu nedenle her bir tavsiyenin uygulanmaya değer olup olmadığına karar vermeniz gerekir.

Göreceğiniz ortak önerilerin çoğunu okuduktan sonra, hangi Önerilerin uygulanacağı ve hangilerinin reddedileceğine ilişkin eğitimli kararlar almak için iyi bir konumda olmalısınız. Ancak, bir hata yapsanız bile, daha sonra her zaman geri dönüp düzeltebilirsiniz, bu nedenle “Uygula” seçeneğini tıklarsanız hesabınızı geri alınamaz bir şekilde kıracağınızdan endişelenmeyin.

Bu arada, hesabınızı gerçek bir pazarlamacıdan nasıl iyileştireceğinizle ilgili bazı önerilerde bulunmak isterseniz, burada veya yorumlarınızda bana bildirin. Yardım etmek isteriz!

Google Reklam Önerileri hakkında ne düşünüyorsunuz? Kullandığınız veya görmezden gelindiğiniz bir şey mi? Burada sunulan bilgiler hakkında herhangi bir fikriniz var mı? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlara bırakın!


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir