Google Reklam Fiyatları Nedir?

Google Reklam Fiyatları Nedir? Bana ne kadar mal olacak? Gerçekten çok makul ve mutlaka sormanız gerekli olan bir sorudur. Yeni bir reklam kanalı veya platformla uğraşıyorsanız bunları hesap etmeniz çok doğaldır.

Maalesef, Google AdWords’e gelince basit bir cevap yok. Ancak, tek bedene uyan tek bir yanıt olmadığı gerçeği aslında AdWords’ün en büyük yararlarından biridir.

AdWords’ü gerçekten özelleştirilebilir bir reklam platformu olarak düşünebilirsiniz: Ne kadar harcadığınız ve ne zaman harcadığınız konusunda son derece kontrol sahibi olabilirsiniz ve google reklam harcamalarınızı uygun gördüğünüz gibi gerçek zamanlı olarak artırabilir veya azaltabilirsiniz.

AdWords’ün nasıl çalıştığına ve çoğu işletme için neden harika bir reklamcılık seçeneği olduğuna daha yakından bakalım.

Google Reklam nedir?

Google Reklam (Adwords), Google’ın tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılık platformudur.

Bunu reklamlar oluşturmak, teklif edilecek belirli anahtar kelimeler seçmek ve reklamınıza tıklama başına ne kadar ödemek istediğinizi belirlemek için kullanabilirsiniz.

Kullanıcılar, seçtiğiniz bir anahtar kelimeyi aradığında, teklifiniz diğer reklamverenlerin o anahtar kelime için teklif ettiğinden daha yüksekse, reklamınız, arama sonuçlarının en üstünde, bunun ücretli bir sonuç olduğunu belirten küçük bir etiketle birlikte görünecektir.

TBM Google Reklam Örneği

AdWords’ün en iyi yanı, yalnızca bir kullanıcı reklamınızı gerçekten tıkladığında ödeme yapmanızdır. Kaç kez görüntülendiği veya kaç kişi tarafından görüldüğü önemli değildir – yalnızca birileri web sitenizi tıklayıp ziyaret ettiğinde ödeme yaparsınız.

Kampanya bazında günlük ve aylık bütçeler de belirleyebilirsiniz. Böylece, teklif edilecek kazanan bir anahtar kelime ve yayınlanacak kazanan bir reklamı bulduktan sonra, kampanyanızın belirli bir bütçenin üzerinden geçmeyeceğinizi bilerek yayınlanmasına izin verebilirsiniz.

AdWords nasıl çalışır?

google reklam

google reklam

Google’ın AdWords platformunun tam olarak nasıl çalıştığını daha yakından inceleyelim.

AdWords, hem reklam yerleşimi hem de maliyeti belirlemek için bir açık artırma modelini kullanır. Bir kullanıcı Google’da bir şey aradığında bir reklam açık artırması başlar. Arama sorgusu, reklamverenlerin aktif olarak teklif verdikleri anahtar kelimelerle eşleşirse, uygun reklamlar açık artırmaya gider.

Açık artırmada, reklam yerleştirme ve tıklama başı maliyet, bir reklamın Reklam Sıralamasına göre belirlenir. Reklamınızın reklam sıralaması iki şeye dayanır: söz konusu anahtar kelime için maksimum teklifiniz ve reklamınızın kalite puanı.

Burada Kalite Puanına (QS) girmeyeceğiz. ancak kısa bir genel bakış olarak, reklamınızın QS’i, onu tetikleyen anahtar kelimeyle alaka düzeyinin, tıklama oranlarının birleşimiyle belirlenir (kaç kullanıcının tıkladığını ve kaç kez gösterildiğini) ve reklamınızı tıkladıktan sonra hangi kullanıcıların girdiğini her sayfanın kalitesi.

Google Reklam Fiyatlarının Formülü Var mı?

Öyleyse, Reklam Sıralaması formülü basit bir formüldür: (maksimum TBM teklifiniz) x (reklamınızın QS’si). Bu nedenle, belirli bir anahtar kelime için maksimum teklifiniz $4  ise ve reklamınızın 8 QS’si varsa, Reklam Sıralamanız 32’dir. Tek bir açık artırmada, en yüksek Reklam Sıralaması ile sonuçlananlar en yüksek reklam alanını kazanır.

Google ayrıca, tıklama başına ödemeyi gerçekten ne kadar yapacağınızı hesaplamak için Reklam Sıralamasını da kullanır. Gerçek TBM’nizi hesaplamak için kullandıkları formül: (sizinki altındaki reklamın Reklam Sıralaması) / (QS’iniz) + $ 0.01.

İşte ne demek istediğimi açıklamak için hızlı bir örnek:

Google Reklam Kampanyasının Maliyeti Nedir?

Artık tam olarak AdWords’ün nasıl çalıştığını incelediğimize göre, cevabın gerçekten de “bağlı” olduğunu görebilirsiniz.

Maksimum TBM teklifiniz ve reklamlarınızın kalitesi gibi doğrudan kontrol edebileceğiniz bazı değişkenler vardır, ancak rakiplerinizin maksimum TBM teklifleri ve reklamlarının kalitesi gibi, gerçekten kontrol edemediğiniz faktörler de vardır.

Yine de bunların hepsi Reklam Açık Arttırmasında. Bu noktaya gelmeden önce, nişinizin ne kadar rekabetçi olduğunu ve nişinizdeki bireysel anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğunu dikkate almalısınız. Bu, maliyetlerinizi düşük tutmak için yaratıcı olabileceğiniz yerdir.

Diyelim ki sigorta sektöründe çalışıyorsunuz ve “araba sigortası” anahtar kelimesi için teklif veriyorsunuz. Bu, ayda milyonlarca kez aranan geniş, rekabetçi bir terimdir, bu nedenle TBM teklifiniz muhtemelen çok yüksek olacaktır.

google reklam

google reklam

AdWords kampanyanızı mümkün olduğunca ucuz tutmak istiyorsanız, bazı anahtar kelime araştırmaları yapabilir ve teklif verebileceğiniz daha az rekabetçi, daha az pahalı anahtar kelimeler bulabilirsiniz. “Yaşlılar için van sigortası” gibi belirli, uzun kuyruklu anahtar kelimeler veya bu satırlar boyunca bir şeyler teklif edebilirsiniz.

Bu anahtar kelimeler daha düşük arama hacmine sahip olacak ve genel olarak daha az tıklama almanıza neden olabilir, ancak genellikle “araba sigortası” gibi geniş ve rekabetçi anahtar kelimelerden daha ucuz olacaklardır.

Google Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?

Bir AdWords kampanyasını belirli bir alanda yürütmenin maliyeti hakkında iyi bir fikriniz olsa bile, bir atış yapıp yapmamaya karar verirken, AdWords’ün diğer birkaç yönünü dikkate almanız gerekir.

Bütçe kontrolü

google reklam fiyatları

google reklam fiyatları


AdWords, bütçe kontrolü konusunda diğer birçok reklam kanalını sudan temizlemektedir. Bir AdWords kampanyası yürütmek için kesinlikle hiçbir minimum yatırım gerekmez.

Gerçekten istersen, 5 dolarlık bir günlük bütçeyle test kampanyası başlatabilirsin. Sonuçlarınız, açıkça, seçtiğiniz nişin ve anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğuna bağlı olacaktır, ancak önemli olan, bütçenizi gerektiği gibi artırabilmenizdir. Bu, AdWords’ün bir sonraki avantajına yönlendiriliyor…

Ölçeklenebilirlik

AdWords ile yaptığınız her şey gerçek zamanlı olarak gerçekleşir. Bu, başarılı bir kampanya tanımladığınız anda ölçeklendirebileceğiniz veya düşük performanslı bir kampanya görür görmez aşağı ölçeklenebileceğiniz anlamına gelir. Herhangi bir sözleşmeye, aylık harcamanıza veya benzeri bir şeye kilitli değilsiniz.


Bütçe Artışı


Ölçeklendirme potansiyeli gerçekten AdWords ile sınırsızdır. 500 ABD Doları / ay harcamayla size harika sonuçlar getiren bir kampanyanız varsa, bu 500 ABD Doları’nı 5.000 ABD Doları veya üstü bir sürede artırabilirsiniz!
analitik

AdWords’le kampanya performansınızla ilgili her son veriye erişebilirsiniz. Reklamınızın tam olarak kaç kez sunulduğunu, kaç kişinin tıkladığını, tıkladıktan sonra kaç kişinin dönüşüm yaptığını, reklamın hangi saatte başarılı olduğunu, hangi tür kullanıcıların reklamınızı tıkladığıyla ilgili bilgileri görebilirsiniz. Daha.

AdWords gösterge tablonuzda mevcut olan veri miktarı gerçekten şaşırtıcı.
ekranda analitik

Bu, diğer reklam kanallarının belirsizliği ile tam bir tezat oluşturuyor. Geleneksel reklamcılık türlerinin çoğu – TV, radyo, gazete – son derece sınırlı analitikle birlikte gelir. Kampanyalarınızın ne kadar başarılı olduğunu bilmiyorsunuz, çünkü reklamlarınızı kaç kişinin gördüğünü bilmiyor, veya onlar için harekete geçmiyorsunuz.

Google Reklam Fiyatları Nedir? Sorusunun Sonucu

“Google AdWords’le reklam vermenin maliyeti nedir” sorusuna kesin bir cevap olmasa da, bunun iyi bir sebep olduğunu görebilirsiniz. AdWords’le ne kadar para harcayacağınız tamamen doğrudan, doğrudan bütçe kontrolü ve veri odaklı ölçeklendirme kararları yoluyla veya dolaylı olarak reklam performansı ve sektörünüzün ne kadar rekabetçi olduğu ile size bağlıdır.

Hepsi, AdWords’ün fantastik bir reklamcılık yöntemi olduğu gerçeğine bağlı. orada hemen hemen her iş için. En kötü senaryoda, başarısız bir test kampanyasında bütçenizin bir kısmını kaybedebilirsiniz.

Ancak başarılı bir google reklam kampanyasından ne kazandığınızı fark ettiğinizde, kendinize neden bir şans vermediğinizi kendinize soracaksınız! AdWords’ü kullanma hakkında herhangi bir sorunuz veya yorumunuz var mı? Aşağıdaki yorumlarda bana bildirin!

Veya Dijital Pazarlama Ajansı olan Arifin Bilişim Teknolojileri firmasından yardım isteyebilirsiniz.

 

 

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir