google adwords reklam modelleri

google adwords reklam modelleri

Google adwords reklam modelleri ile reklam verme sayesinde firmalar yeni müşterilere ulaşmanın ve işini büyütmenin en etkili yollarından birini sunmaktadır. Google adwords ile firmalar çok sayıda müşteri potansiyeline aynı anda ulaşma imkanına erişebilirler. Google Adwords ile firmalar sitelere tıklama sayısına göre ücret öderler. Bu sistem ile firmaların geniş alanlarda tanıtım ve reklamları hızlı ve kolay bir şekilde yapılır. Google Adwords sistemi ile firmalar ve web sitesi sahipleri ortaklaşa bir çalışma yaparak firmanın tanıtımını ve reklamını direk müşteriyle buluşturma olanağına sahiptir. Google adwords reklamcılık sistemi dünya üzerinde sıklıkla kullanılan reklam uygulamalarının en üst sıralarında yer alır. Bu uygulama sayesinde firmalar maliyet oranlarını oldukça düşük fiyatla reklam seçenekleri yapabilirler. Google Adwords sistemi ile firmalar daha üst sıralarda arama motoru içerisinde yer almak istiyoruz var ise özel anahtar kelime uygulaması yapmaları gerekir. Bu uygulama ile firmaların tanıtım ve reklamları daha kısa sürede müşteri ile buluşacaktır.

Google adwords reklam modelleri yöntemi büyük küçük bütün firmaların uygulamış olduğu en iyi reklamcılık sistemlerinden biridir. Google adwords reklamcılığı sosyal ağlar üzerinde birçok seçenekle müşterilere ulaşır. Özellikle sosyal medya hesapları Google adwords reklamlarında müşterilerin en çok dikkat ettiği ve en çok reklamla buluştuğu noktadır. Günümüz şartlarında internet üzerinden yapılan aramalarda hemen hemen tüm markaların reklamlarıyla karşılaşma olanağımız vardır. Önemli olan firmaların arama sıralamasında üst noktalarda bulunan sitelerde yer almasıdır. Bu işin en ciddi yapıldığı reklam modelinden biri YouTube kanallarıdır. YouTube kanallarında üretici firma, tanıtımı yapan site ve müşteri aynı anda bulunur. Google Adwords reklamcılık sistemiyle firmalar ciddi bir reklam maliyeti yükünden kurtulmaktadır. Ayrıca Google Adwords sayesinde site sahipleri de bu reklamlardan ciddi gelirler elde ederler. Ödeme miktarını belirleyen unsur reklamın tıklanma oranıdır. Firma sistem üzerinde tıklanan reklamı kadar site sahibine ödeme yapar.

Google Adwords Reklam Modelleri 

Google adwords reklam modelleri beş farklı seçenekte sunulmaktadır.

  • Arama ağı reklamları
  • Görüntülü reklam ağı
  • Alışveriş reklamları
  • Video reklamları
  • Evrensel uygulama reklamları
  • Olmak üzere beş grupta incelenmektedir.

Arama Ağı Reklamları

Google Adwords reklam modelleri arasında yer alan bu sistem web sitesi üzerinde görülen reklamları içermektedir. Google’da arama yapılırken açılan web sitelerinde gösterilen reklamlar bu grup içerisinde yer alır. Direk olarak arama yapan kullanıcı arama yaptığı ürünle ilgili reklamla karşılaşır. Bu uygulama hızlı ve direk hedef ve sonuç olan bir uygulamadır. Özellikle bu modelde anahtar kelime belirleme ve buna yönelik yapılan çalışmalar oldukça başarılı Sonuçlara dönüşür. Anahtar kelime uygulaması reklam olan sitenin üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. Özellikle internet satış işlemleri kullanan firmalar için en önemli reklam modellerinden bir tanesidir. Google Adwords reklam modelinde başarılı sonuçlar almak için reklam üzerinde reklama ait metinler bulunmalıdır. Google adwords reklamlarında mutlaka vurgulanan metinlerin hedef url ile gönderilen içerik sayfada yer almalıdır. Bu sistem arama motorunda üst seviyelere çıkmak için kullanılan yöntemlerden biridir ve başarılı sonuçlar verir. Web sitesinde arama ile yapılan yönlendirmelerin mutlaka anahtar kelime ile desteklenmesi gerekmektedir böylece kullanıcı reklam olan web sitesine daha hızlı ve daha kolay ulaşarak firmanın reklamını görebilir. Firmalar için en hızlı ve en kolay reklam verme yöntemleri arasında yer almaktadır.

Google Görüntülü Reklam Modelleri

google adwords reklam modelleri

google adwords reklam modelleri

Google Adwords reklam modelleri arasında yer alan görüntülü reklam modelleme sistemi dünyanın genelinde kullanıcılara ulaşmayı hedefleyen bir modelleme sistemidir. Bu sistem ile web sitesi, haber sayfası, blog, gmail, YouTube gibi internet üzerinde bulunan sosyal ağlar ve kanallar ile en geniş insan kitlesine ulaşılabilir. Markanın bilinirliğini artırmak için uygulanan en ideal yöntemlerden biridir. Bu reklam modeliyle firmalar dünya üzerinde bulunan tüm web siteleri ve sosyal ağlar üzerinde tanıtım ve reklam yapma olanağına sahip olurlar. Genellikle dünya genelinde  faaliyet gösteren kurumsal firmaların en çok tercih ettiği yöntemlerden biridir. Bu sistemde içeriye dayalı hedefleme yöntemi yapılır. İçeriye dayalı yapılan bu sistemde anahtar kelime ile konular birleşerek kullanıcıya en uygun şekilde iletilir.

Anahtar kelime seçimi bu modelleme yönteminde çok önemli bir yere sahiptir. Özellikle Google üzerinde yapılan aramalarda anahtar kelime ile ilişkili görüntüleme ile reklam hizmeti sunulur. Firmanın reklamını yaptığı ürün üzerine oluşturulan anahtar kelimeler bir nokta üzerinde toplanmalıdır. Sitelerin arama yaptığı konular belirlenerek müşteriye en uygun içerikler gönderiler. Kullanıcıların sıklıkla arama yaptığı konularda dönem  kullanıcıya konuyla ilgili reklamlar gönderilerek arama yaptık onlarla ilgili yeniden pazarlama yöntemi kullanılır. Google üzerinde yapılan aramalar istatiksel olarak belirlenerek kullanıcılara doğru hedefler yönlendirilir. Görüntülü reklam modellerinden firmaların bilinirliği ve firmanın tanıtımı artmaktadır.

Alışveriş Reklamları

Google Adwords reklam modelleri arasında yer alan alışveriş reklamları satış yapan firmalar için oldukça uygun bir yöntemdir. Markaların indirim ve kampanyaları bu reklam modelinde sıklıkla kullanılarak kullanıcı ile firmanın reklamları buluşturulur. Kullanıcının alışveriş için tercih ettiği arama sonuçlarına firma ile ilgili reklamlar ve aynı özelliklere sahip diğer firmaların reklamları yerleştirilebilir. Genellikle firmaların sunmuş olduğu fiyat ve özellikler karşılaştırma yöntemi ile reklamlandırılarak kullanıcılara sunulmaktadır. Bu modelde anahtar kelimenin yanı sıra resim ve fiyatlandırma özellikleri de bir nokta üzerinde toplanarak kullanıcının rahat ulaşabileceği bir sistem oluşturulmalıdır.

Video Reklamları

Google Adwords reklam modelleri sisteminde kullanılan ve YouTube başta olmak üzere kullanıcılarla aktif bir reklam içeriği oluşturma sağlanır. Müşterilerle aktif olarak iletişim kurulabilen bir reklam modelidir. Özellikle YouTube bu işin en iyi yapıldığı reklam potansiyelinin en çok olduğu alanlardan biridir. Kullanıcılar aramak istedikleri bilgiyi talep eder ve Google Adwords YouTube kanalı ile müşterilerine ilgili konu hakkında reklamlar sunar. Bu yöntem maliyet açısından çok düşük ve bu nedenle  firmaların en çok tercih ettiği reklamlardan biri olmaktadır. Maliyetinin düşük olması daha az insanla buluşuyor demek değil aksine daha çok insan potansiyeline ulaştığının göstergesidir. YouTube’un aylık ortalama izlenme sayısı 800 milyonun üzerinde iken bu reklam modelinin ne kadar geniş kitleye ulaştığını kanıtlayan bir göstergedir. Tüm dünya genelinde reklam hizmeti sunma ve çok geniş bir müşteri potansiyeline sahip olma olanağı vardır. Bu reklam modelinin ücretlendirilmesi ise izlenen video reklamlarının görüntülenme başına hesaplanması ile oluşturulur.

Evrensel Uygulama Reklamları

Google Adwords reklam modelleri ile uygulamalar üzerinden reklam hizmeti sunan bir sistemdir. Google play stor ve Apple Store uygulamalar için yüklü olmalıdır. Dünya genelinde reklam hizmeti için en geniş ağı oluşturan modeldir. Reklam modelinde maksimum kitleye ulaşmayı hedefleyen bir uygulamadır. Daha çok hedef kitleye ulaşmak için ekstra bir uygulama yapılması gerekmez. Çünkü uygulama yapılmasına gerek olmadan kendiliğinden hedef kitleye ulaşan bir sistemdir. Uygulamaların kullanıldığı tüm yerlerde kullanıcıların firma reklamlarına ulaşma olanağı vardır. Bu uygulamada reklamlar otomatik olarak gösterime sunulur ve Performansa göre sıralama sistemi kullanılır. Ücretlendirme sistemi performansa göre belirlenir.

Arifin google adwords reklam vermeniz için iyi bir tercihtir.