Facebook Pazarlaması İçin Başarılı 7 Kriter

Sosyal medya pazarlamayı düşündüğünüzde, aklınıza gelebilecek ilk şey çok avantajlı olan Facebook pazarlaması Neden mi? Okumaya devam edin. Facebook, bildiğimiz sosyal medya pazarlamasında gerçekten devrim yaratan bir platformdur ve hala sosyal medyanın ne olmasını beklediğimizi kapsayan bir platform (tabi ki gizlilik sorunları hariç)

İnsanlar markaları keşfediyorlar ve arkadaşlarıyla bağlantı kuruyorlar, ancak aynı zamanda etkinlikler oluşturuyor, sıkı sıkıya bağlı gruplarla ağ kuruyor ve metin yerine Messenger’da sohbet ediyorlar. Sık kullananlar için, eğlenceli olduğunu düşündükleri rastgele bir uygulama yerine neredeyse hayatın gerekli bir parçası gibi.

Facebook pazarlama, bu nedenle, her şekil ve büyüklükteki markalar ve organizasyonlar için değerli olabilir. Size dünyanın neresinde olursa olsun, hedef kitlenizi bulma ve onlarla ilişkilerini geliştirme şansını verir. Platformda, özel gruplardan takipçilerinizle anlamlı bir şekilde etkileşimde bulunmak için kullanabileceğiniz etkinlik listelerine kadar düşüşe devam eden organik erişime rağmen, çok sayıda özellik bulunuyor.

Facebook pazarlamasını başlatmaya veya gerçek sonuçlar almaya başlamak için oyununuzu hızlandırmaya hazır mısınız? Bu yayında, sizi başarılı organik Facebook pazarlamasının 7 ayağı için bilgi vereceğim. Sayfanızı ve içindeki her şeyi nasıl optimize edeceğinizi ve hedef kitlenize en iyi şekilde bağlanmanıza yardımcı olacak genel en iyi uygulamaları göstereceğiz.

Neden Facebook Pazarlaması İhtiyacınız Var?

En az altı ayda bir, Facebook, kaçınılmaz olarak, birinin bir yerde, Facebook pazarlamasının resmi olarak öldüğünü ilan etmesine neden olan bir güncelleme yapar. Hatta bazıları, Facebook Kıyamet Günü için Günlerin Sonu’na yaklaştığımız konusunda ısrar ediyorlar.

Bunların hiçbiri gerçek olmamıştı ve şu anda sahip olduğumuz yetenekleri engelleyen değişiklikler yapılmış olsa bile, yakın zamanda kesinlikle olmayacak. Organik erişimin neredeyse on yıldan beri sürekli olarak azalmakta olduğu inkar edilemez, ancak ücretsiz, organik Facebook pazarlaması hala çılgınca değerli olabilir (ve düşük maliyetle, istisnai YG anlamına gelir).

Organik erişimin azalmasına rağmen (şu an itibariyle ortalama erişim, toplam beğenilerinizin% 6,4’üdür), platform, kar amacı gütmeyen, e-ticaret yapan bir işletme işletiyor olsanız da, B2B hizmetleri sunan tüm markalar ve kuruluşlar için esastır. veya arada bir şey.

Facebook Pazarlaması neden gereklidir.

Facebook, 2018 sonu itibariyle aylık 2,32 milyar kullanıcıyla tüm sosyal platformların en geniş kullanıcı veritabanına sahip.
Kullanıcıların% 74’ü, uygulama veya masaüstü sitesine günde en az bir kez erişerek platformda günde ortalama 35 dakika harcıyor
Amerikalıların% 78’i Facebook’ta satın almak için perakende ürünler keşfetti

Kullanıcılar, katılmak üzere yeni etkinlikler bulmak, arkadaşlarından tavsiye almak ve markaları keşfetmek için Facebook’u aktif olarak kullanıyorlar. Tüm bunların bir parçası olmak istiyorsun.

Başarılı Facebook Pazarlamasının 7 Ayağı

Facebook pazarlaması, zaman zaman çok büyük hissettiren birçok özelliğe ve dikkat edilmesi gereken birçok özelliğe sahiptir.

Buradaki kilit nokta, bu platformu, her biri başarı için gerekli olan 7 ayrı direğe bölmektir. Her birini ayrı ayrı inceleyeceğiz, bu da sizi başarılı bir Facebook pazarlama stratejisi oluşturma sürecinde size götürecek.

1. Güçlü Sayfa Olmak

Sayfanız Facebook’ta her şeydir. İşletmeniz hakkında önemli bilgiler ekleyebileceğiniz, yorum ve UGC toplayabileceğiniz ve takipçilerinizi çekmek için güncellemeleri paylaşabileceğiniz yer.

Sayfalar iyi organize edilmeli ve tamamen açılmalıdır, kullanıcılara ne yaptığınız hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyip istemediklerini bilmek isteyen tüm önemli bilgileri verir.

Lehinize göre çalışacak güçlü, iyi düzenlenmiş bir Sayfa oluşturmak için yapmanız gerekenler:

Hakkında bölümünüzü eksiksiz doldurun. Adresinizi girin, işletmenizin ne yaptığını açıklayın (arama görünürlüğü için birkaç anahtar kelime kullanarak), çalışma saatlerini listeleyin ve daha fazlasını yapın.
Yüksek çözünürlüklü bir profil yükleyin ve fotoğraf örtün. Marka logonuzu profil fotoğrafı olarak kullanmak genellikle iyi bir seçimdir ve markanızın ne hakkında olduğunu gösteren bir kapak fotoğrafı seçmeniz önceliklidir.

Bu, kullanılmakta olan ürününüzü, çalışanlarınızın ofisinizin önündeki yerlerini veya hatta aradığınız hissi oluşturabilecek göreceli olarak genel bir resim veya grafikleri gösterebilir.
Sayfanıza alakalı sekmeler ekleyin. Bu, Sayfa ayarlarınız altında yapılabilir. Yorumlar, Alışveriş ve daha fazlası gibi sekmelere ekleyin. Bunlar, Sayfanıza, kullanıcıların sizinle benzersiz şekillerde etkileşim kurmasını sağlayan yeni işlevler ekler. Örneğin, bir Dükkan sekmesi eklemek, ürünlerinizi doğrudan Facebook’ta satacak bir mağaza kurmanıza olanak tanır.
Sabitlenmiş bir gönderi seçin. Facebook Sayfaları, yöneticilerin seçtikleri gönderiyi “sabitlemesine” izin verir. Bu, gönderiyi Sayfa’nın üst kısmına yerleştirerek kullanıcıların sayfanıza göz atarken ilk gördüklerinden biri olmasını sağlayarak ilk izlenimlerini kontrol etmenizi sağlar.

facebook pazarlama teknileri

2. Stratejik, Farklı Yazı Takvimi Oluşturma

Sayfanız yayınlanıp yayınlandığında, içerik takviminizi oluşturmaya ve içerik stratejinizi bir araya getirmeye başlamanın zamanı gelmiştir.

İçerik stratejiniz, Facebook pazarlaması ile hangi hedefleri gerçekleştirmek istediğinizi, bu hedefleri gerçekleştirmek için kullanmak istediğiniz içerik türlerini ve bunu nasıl kullanmak istediğinizi belirleyecektir.

Örneğin, güven oluşturmak ve katılımı artırmak istiyorsanız, örneğin, UGC’yi cesaretlendirmek ve paylaşmak için stratejinizin önemli bir parçası olmak isteyeceksiniz. Ayrıca, sahne arkası paylaşmanın ve nasıl yapılır içeriğinin paylaşılmasının izleyicinizin işletmenize daha çok güvenmesine yardımcı olduğunu da fark edebilirsiniz, bu nedenle bu yayınları düzenli olarak programa dahil etmek isteyeceksiniz.

En iyi sonuçlar için, bir sosyal medya planlama aracı bulmanızı şiddetle tavsiye ederim. Facebook’un Oluşturucusu’nun Studio’su, önceden programları planlamanıza izin veriyor, bu da harika bir seçenek. Ancak ben şahsen Sprout Social, Agorapulse (aşağıda gösterilen) ve Hootsuite gibi üçüncü taraf zamanlama araçlarına kısmi geliyorum.

Bu araçlar, diğer platformlar için de içerik zamanlamanıza izin verecek ve tam bir içerik görebilme ve zaman çizelgesindeki boşlukları doldurmak için her zaman yeşil kalan sıralar oluşturma yeteneğini seviyorum.

Facebook pazarlaması

Tümünü ortaya koymak, kitlenizi meşgul edecek, katılım oranınızı ve erişiminizi artıracak çeşitli içerikler kullandığınızdan emin olmanıza yardımcı olur.

3. Çoklu Ortam Türlerini Kullanma

İçerik oluştururken, farklı ortam türlerini karışıma dahil ederken dikkatli olun. Örneğin, metin tabanlı yayınlar, genel içeriğinizin çok, çok küçük bir kısmı olmalıdır, çünkü bir tür görsel bileşen içeren yayınlar, önemli ölçüde daha fazla ilgi görür ve mesajdaki% 65’lik bir artış 10 gün sonra hatırlanır.

Yayınlarınızın çoğuna görüntüler, video ve canlı video (benzer ancak farklıdır) eklenmelidir. Paylaşmakta olduğunuz görüntü, eklenmiş bir alıntıyla birlikte genel bir hisse senedi olsa bile, bu daha fazla dikkat çekmenize ve etkileşimi artırmanıza yardımcı olur.

Açın ve farklı türdeki görüntüleri ve videoları karışıma ekleyin. Bu sütun # 2 ile gider; ne kadar fazla içeriğe sahipseniz, kitleniz de o kadar fazla çekmeye devam edecektir.

Kimse aynı şeyi günden güne görmek istemiyor. Sahne arkası içeriği, hızlı ipuçları içeren kısa videolar, kısa öğreticiler ve ürün resimleri içeren karışık bir video kullanın.

4. Daha Fazla Hikaye Oluşturma

Facebook Stories, Instagram’da Snapchat-copycat özelliği olarak başladı ve ben ciddiye almadım. Sonra sahip olduğumuz en çok kullanılan sosyal medya özelliklerinden birine girdi ve Facebook da listeye ekledi.

Günlük 500 milyondan fazla Story kullanıcısı var, bu nedenle kullanmanız gereken bir özellik, özellikle de burada organik erişimin azalması konusunda endişelenmenize gerek yok. Hikayeniz yayınlandıktan sonra, takipçilerinizin sıralarında görünecektir.

Facebook pazarlaması

Hikayeler oluştururken, tam ekran dikey formatları olduğunu unutmayın. Fotoğraf veya videoları on beş saniyenin altında kullanabilirsiniz ve bir kez daha karıştırmak en iyisidir.

Hedef kitlenizi meşgul etmek ve Hikayeleri daha dinamik hale getirmek için çıkartmalar kullanın ve bunun eğlenceli bir özellik olduğunu unutmayın – Hikayeler biraz tuhaf olmalı. Şüphe duyduğunuzda, bunları yeni ürünler, Yaşamlar veya etkinlikler ayrıntılandırdıkları gibi, Sayfanıza veya büyük yayınlarınıza daha fazla görünüm almak için kullanabilirsiniz.

5. Tartışma Oluşturmaya Odaklanmak

İçerik oluştururken, iki nedenden dolayı gelen tüm görüşmelerden haberdar olmak isteyeceksiniz:

Daha fazla tartışmayı teşvik etmek istiyorsun.
Oluşturulduktan sonra söz konusu tartışmalara katılmanız gerekir.

Gerçek tartışmalar ve gerçek etkileşimler, izleyicilerinizle ilişki kurmanın anahtarıdır ve hoş bir bonus olarak, satın almalarını engelleyebilecek ürünler veya hizmetler hakkındaki soruları yanıtlama şansı verir.

Kullanıcıları platformda incelemeler bırakmaya teşvik edin ve bir kez yaptıklarında herkese açık olarak teşekkür edin. Tartışmalara başlamak, takipçilerinizin ne düşündüğünü veya herhangi bir sorusu olup olmadığını sormak için tasarlanmış yazılarınıza sorular sorun. Mümkün olduğunca tüm yorumlara cevap verin.

Ayrıca insanlar size özel olarak Messenger’da mesaj gönderdiğinde hızlıca yanıt verdiğinizden emin olmak isteyeceksiniz. Neredeyse yirmi dört saat içinde yanıtlamanız bir gerekliliktir, ancak ideal olarak, çoğu iletiye birkaç saat içinde yanıt verebileceksiniz.

Yukarıda tartışılan bu sosyal medya çizelgeleme ve yönetim araçlarını kullanmak burada yardımcı olabilir – sizi birçok platformda yer alan mesajlar konusunda uyaracak ve bazı kaosları sizin için bir araya getirecektir.

6. Karışıma Platformdaki Özellikleri Ekleme

facebook tıklamaFacebook pazarlamanızı başlattığınızda yayınlanmaya başlar ve platformun sunduğu farklı özelliklerden tam olarak yararlanmak istersiniz. İşte kullanmayı düşünmeniz gereken birkaç önemli şey:

Facebook Live. Facebook Live yayınları, yüklenen yerel video içeriğinden 6 kat daha fazla ilgi çekici ve% 38 daha fazla görüntülenme görüyor, bu nedenle bunu içerik karışımınızda bulundurmanız gerekiyor. Bu Yaşamlar kısa olabilir, ancak onları mümkün olduğunca dinamik hale getirmek için her zaman izleyicilerinizle etkileşimde olduğunuzdan emin olun.

Etkinlikler:

Facebook etkinlikleri, ücretsiz çevrimiçi web seminerlerinden mağaza içi lezzet testlerine kadar her şey dahil olmak üzere işletmenizin ev sahipliği yaptığı herhangi bir etkinliği vurgulamak için harika bir yoldur. Etkinliği Facebook’ta oluşturun, bir açıklama ekleyin ve tüm takipçilerinizi davet edin. Bir bonus olarak, birileri “Gitmek” veya “İlgilenmek” i seçtiğinde, arkadaş listesi de erişiminizi ücretsiz olarak genişletebiliyor.

Teklifler:

Facebook teklifleri esas olarak platformdaki kupon kodlarıdır. Kuralları burada koyacaksın. Yalnızca 15 kullanıcının kuponu talep edebilmesini istiyorsanız, bunu yapabilirsiniz. Teklifi talep eden her kişi için oluşturulmuş benzersiz kupon kodlarına sahip olmak istiyorsanız, bunu da yapabilirsiniz. Daha fazla satış yapmanıza yardımcı olabilirler ve yeni kullanıcıları dönüştürmeye çalışırken özellikle güçlüdürler.

Gruplar:

Facebook grupları, tüm işletmelerin onları genel veya özel yapmak isteyip istemediğinizi yaratması gereken bir şeydir. Algoritmada önceliğe sahipler, yani erişiminiz daha da ileri gidecek ve markanızın etrafında merkezlenmiş gerçek bir topluluk oluşturmanıza izin verecekler. Ayrıca marka sadakatini artırarak müşterilerinizle en iyi şekilde yakından ve kişiselleşiyorsunuz.

Analytics’i İzleme:

Son fakat en az değil, tutarlı bir şekilde analizlerinizi izlediğinizi hatırlamalısınız. Facebook, Sayfanızda bulabileceğiniz, Facebook Insights adlı, denilen yerel analizlere sahiptir. Bu veriler, takipçisi büyüme oranlarınız, katılım oranlarınız, video izleme oranlarınız ve daha fazlası dahil olmak üzere mevcut pazarlamanızın etkinliği hakkında bilmeniz gereken her şeyi size gösterecektir.

Sonuçta, takipçi sayımı da dahil olmak üzere bu sayıların çoğunun arttığını görmek istersiniz, ancak katılım oranınız en çok odaklanmanız gereken şey olacaktır. Beğenmeyi, tıklamaları, paylaşımları ve yorumları içeren Etkileşim, kitlenizle alaka düzeyini gösterir ve Facebook’un algoritmasında nasıl sıralamada önemli bir rol oynar.

Hangi tür içeriklerin en iyi performansı gösterdiğini de izlemelisiniz. Video eğitimleriniz en fazla payı alıyor mu, ancak izleyici sorunuyla ilgili sorularınız en fazla ilgiyi çekiyor mu? Her ikisini de karışıma biraz daha sık uygulayın ve size yardımcı olmaktan daha fazla acı veren içerik türlerini ortadan kaldırın.

Facebook Pazarlamasını Nasıl Artırırsınız?

Küçük bir meta almak için hazır mısın?

Facebook pazarlaması potansiyelini gerçekten arttırmak için pazarlamanızı pazarlamanız gerekiyor.

Bu kafa karıştırıcı geliyorsa, endişelenmeyin – aslında oldukça basit bir konsepttir.

Facebook içeriğinizi mümkün olduğu kadar çok yerde tanıtmak istiyorsunuz, böylece insanlar Sayfanıza yönlendirilir, sizi takip eder ve ardından içeriğinizin devamını sürekli olarak alırsınız.

Aşağıdaki Facebook Pazarlaması stratejileri bu konuda yardımcı olabilir:

Platformlar arası promosyon kullanın. İnsanları Facebook’una diğer sosyal platformlardan gönder. Bunu, örneğin, sekmelerinizden birinin bir açılış sayfasında bir yarışmaya girmeleri gereken bir yarışmaya ev sahipliği yaparak yapabilirsiniz. İnsanları Sayfanızı ziyaret etmeye ve umarım takip etmeye zorlar. Diğer platformlarda tanıtılan etkinlikler ve gruplar da bu amaçla işe yarayabilir.
İçeriğinizi hızlandırmak için Facebook Reklamlarını kullanın. Facebook pazarlama insanlara organik olarak ulaşmanıza olanak sağlar, ancak bazen hepimizin bildiği gibi, bu erişim sınırlıdır. Facebook Ads, içeriğinizi almanıza ve daha fazla insanın önüne koymanıza, daha fazla takipçi çekmesi ve umarım daha fazla ilgi çekmenize yardımcı olabilir. Bu ücretli bir stratejidir, ancak 15 dolarlık bir kampanya bile yeni müşteriler çekmenize yardımcı olabilir.
Sitenize sosyal bağlantılar yerleştirin. Sizi sosyal olarak bulmak isteyen kişilerin bunu kolayca yapabildiğinden emin olun. Sosyal medya profillerinize bağlantı verin (önce Facebook!) Sitenizin altbilgisinde.

Facebook Pazarlaması İle İlgili Sonuç Nedir?

Facebook pazarlama, tüm işletmelerin, markaların ve kuruluşların pazarlama stratejilerinde rol oynar. Bir marka hakkında bilgi bulmak için artan sayıda kullanıcının Sayfalara dönmesi, geçmek istemediğiniz bir platformdur.

Sayfanızı oluşturmak ve sürdürmek için zaman ayırmak biraz iş gerektirecektir; ancak Facebook pazarlamasının 7 ayağını hatırladığınız ve kampanyalarınıza dahil ettiğiniz sürece, hem anında hem de uzun vadede faydalı olacaktır.

Facebook ile izleyicilerinize ulaşmak için yardım mı arıyorsunuz veya Facebook Reklamları yayınlamaya başlamak mı istiyorsunuz? Yardımcı olabiliriz. Daha fazla bilgi için buraya bizimle iletişime geçin.

Ne düşünüyorsun? Facebook pazarlaması pazarlama karmanızın önemli bir parçası mı? Yeni takipçiler nasıl bulunur ve bağlanır? Düşüncelerinizi ve sorularınızı aşağıdaki yorumlarda paylaşın!


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir