E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret nedir? Çevrimiçi yapılan ticaretlerin bütününe E-Ticaret denir. İnternet üzerinden alışveriş yapan herkes E-Ticarete dahil olmuş demektir. E-Ticaretin amacı kullanıcının hızlı ve güvenilir bir şekilde alışveriş yapması, işletmenin ise daha geniş alanlara yayılarak ticaretin boyutunu geliştirmesi ve işletmesini büyütmesidir. E-Ticaret, ilk olarak 1994 yılında Amazon sitesi üzerinden kitap satımıyla başladı. Zaman içerisinde E-Ticaretin boyutu genişledi ve her türlü ihtiyaçlarımız İnternet üzerinden satılmaya başlandı. Günümüzde 2 Milyara yakın web sitesi bulunan böyle büyük bir pazar ortamda E-Ticaret piyasası çok daha büyük ve güvenilirdir.

E-Ticaret Tanımları

E-Ticaret ortamında dört ana E-Ticaret kategorisi vardır. Bu kategoriler anlaşılmayı daha kolay kılmaktadır. Peki, Bu kategoriler nelerdir?

1.B2C(Şirket-Tüketici): B2C işletmeden tüketiciye satış anlamına gelir. Ürünler herhangi bir aracı bulunmadan İnternet sitesinden doğruca kullanıcıya ulaşır. Satış işlemine toptancı veya aracılar karışmadığı için ürünü normalden daha ucuz fiyatlara temin etmek mümkündür.

2.B2B(Şirket-Şirket): B2B şirketlerin kendi aralarında yaptığı satışlara denir. Bu satışlar toptan bir şekilde yapılır. Örneğin telefon şirketiyseniz ve telefon kamerası üretmiyorsanız bu açığı farklı şirketlerden temin edebilirsiniz. Günümüzde büyük şirketlerin çoğu B2B satış yöntemini kullanmaktadır.

3.C2C(Tüketici-Tüketici): C2C tüketicilerin kendi aralarında yaptığı alışverişe verilen addır. Bu alışverişlere genellikle bir site aracılık eder. Ürünler sıfır veya ikinci el olabilir. Amaç satış yapan kullanıcının para ihtiyacını karşılaması ve ürünü alan kişinin en uygun fiyata aradığını bulmasıdır.

4.C2B(Tüketici-Şirket): C2B tüketicilerin şirketlere yaptığı işi satmasıdır. Şirketler, çözüm bulamadığı konularda bireysel olarak çalışan kişilerle irtibat kurarak işini görmesini ister. Bu ticaretler tek seferliktir. Tüketici şirketin işçisi değildir. İşini yapar ve parasını alır. Bu yöntem yaygın olarak yazılım sektöründe kullanılmaktadır.

Bunlara ek olarak alt kategoriler de mevcuttur. Ancak ülkemizde pek sık kullanamadığı için bilmemiz gereken ana kategoriler bunlardır. Ülkemizde en çok kullanılan 2 E-Ticaret Yöntemi B2C(Şirketten tüketiciye) ve B2B(Şirketten Şirkete) dir. Bunun sebebi güven problemidir. Kullanıcılar İnternet üzerinden satın aldığı ürünün kendine doğru bir şekilde ulaşması için şirketleri tercih etmektedir. Yine de C2C ve C2B yöntemleri de kullanılmaktadır. Peki, E-Ticaretin avantajları nelerdir? E-Ticaret nedir?

E-Ticaret

E-Ticaretin Avantajları

1.Ulaşılabilirlik

Bir ürüne ihtiyacımız olduğunda ve bu ihtiyacı, fiziksel olarak alışveriş yaparak tamamlamaya kalktığımızda en fazla 20-30 km uzaktaki mağazaları inceleyebiliyoruz. Peki, bu mağazalarda aradığımızı bulabiliyor muyuz? Ya da gün boyu aradığımıza değiyor mu? Sanırım hayır. Ancak E-Ticaret siteleri, kullanıcıların kentsel alanlarda bulunmayan mağazalara erişmesine izin verir. Aradığınız ürünü evden çıkmadan belki yüzlerce km öteden temin edebilirsiniz. İşletmeler açısından ise E-Ticaret siteleri yeni pazarlar açmanıza ve her yerden ulaşılabilir olmanıza olanak sağlar. Kısa sürede büyümeyi hedefleyen ve dünya pazarına açılmak isteyen her işletme E-Ticaret sitesine sahip olmalıdır. Ayrıca ücretsiz kargo ve 24 saat ulaşılabilir olduğunuzu kullanıcılara duyurarak müşterilerinizi kendinize çekebilir ve işletmenizi hızlıca büyütebilirsiniz.

2.Pazar Talebine Hızlı Cevap

E-Ticaret sitelerinin avantajlarından biri de ihtiyacı karşılamasıdır. Son zamanlarda web sitelerinin ve E-Ticaret sitelerinin artması birçok ihtiyacı ve bununla birlikte birçok çözümü de beraberinde getirdi. E-Ticaret siteleri arttıkça kullanıcılar her ihtiyacını İnternet üzerinden karşılamaya başladı. Kullanıcıların E-Ticaret sitesi üzerinden yapılan yorumlarını inceleyen işletme sahipleri en çok nelere ihtiyaç olduğunu analiz ediyor ve bu noktalara yatırım yapıyor. Bu sayede hem kullanıcıların talepleri karşılanmakta hem de işletme sahipleri nerelere yatırım yapacağını bilmektedir.

3.Düşük Maliyet

e ticaret

E-Ticaret platformlarının büyümesi ve gelişmesi ile fiyatlandırmalar, beklenenin aksine hem kullanıcılar hem de işletmeler için düşük bir maliyete sahip. Hal böyle olunca E-Ticaret sitesi kurmak ve bakımını yaptırmak çok daha kolay ve ekonomik hale geldi. Ayrıca E-Ticaret sitesini kurmanıza ek olarak sitenizin tanıtımını da yaptırabilir ve verdiğiniz parayı kısa süre içerisinde geri kazanabilirsiniz. Kullanıcılar için incelemek gerekirse, çoğu firmanın ücretsiz kargo ve 24 saat hizmetine ek olarak kullanıcı ve işletmeler arasında aracı bulunmadığı için daha uygun fiyata ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. Örneğin aracıların en çok para kazandığı sebze ve meyve ticaretini İnternet üzerinden yaparak hem kullanıcıların beğenisini toplayabilir hem de E-Ticaret pazarının eksiğine çözüm bulmuş olabilirsiniz.

4.Daha Fazla Ürün

E-Ticaret üzerinden kullanıcılara daha fazla ürün ve seçenek sunmanız mümkün. Normalde küçük işletmelerde ürünler sınırlıyken E-Ticaret sitelerinde istediğiniz ürünü satabilirsiniz. Ürünlerin satış oranına göre analiz edebilir ve fazla satan ürünleri toptan bir şekilde ucuz fiyatlarla temin edebilirsiniz. Bu sayede her müşterinin ihtiyacına özel satış yapmış olursunuz. Yani, “Bu ürünlere raflarım yeter mi?” korkusuyla belirli ürünleri satmanıza gerek yok!

E-Ticaretin Dezavantajları

Tabii her şey kusursuz değildir. E-Ticaretin de avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Ancak bu dezavantajlar çözülemez değil. Markanızın popülerliği yeterli seviyeye ulaştığı takdirde bu dezavantajların önüne geçmeniz mümkün. Öncelikle her ürün E-Ticaret ile satılmaya uygun değildir. Örnek verecek olursak mobilyaları sadece rengi ve boyutuna göre satın alamazsınız. Ahşabı sert mi? Minderleri yumuşak mı? Gibi nedenlerle mobilyaların İnternet üzerinden satışı pek mümkün değildir. Kullanıcıların yerinde incelemek istediği ürünleri ne yaparsanız yapın İnternet üzerinden satamazsınız. Önemli sorunlardan biri de güvenlik sorunudur. E-Ticaret siteleri arttığı kadar E-Ticaret sitelerinin dolandırıcılığı da artmaktadır. Ancak bu sorunun önüne geçmek mümkündür. Kullanıcılara özenli davrandığınız ve markanızın güvenilirliğini ispatladıktan sonra kullanıcılar rahat bir şekilde sitenizden alışveriş yapacaktır.

Bu yazımızda E-Ticaret nedir? Anlatmaya çalıştık. Eğer sizde E-Ticaret sitesi sahibi olmak ve işletmenizi büyütmek istiyorsanız Arifin.com.tr ye girebilir veya bize buradan ulaşabilirsiniz. E-Ticaretin avantajlarından yararlanmak için sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın!

 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir