Online İşletmeler için Dijital Pazarlama Rehberi

Online İşletmeler için Dijital Pazarlama Rehberi… Uzun yıllar boyunca yeme-içme, eğlenme, film-tiyatro izleme gibi sık gerçekleştirdiğimiz etkinlikler, sürekli sosyal ortamlarda yapılırdı. Bu durum hem işletmelerin hem de müşterilerin memnun kaldığı bir durumdu. İşletmeler, mekanlarına müşteriler doldurarak dışarıda kendi tanıtımını yapıyor, müşteriler ise sevdikleri ile birlikte dışarıda sosyalleşiyordu. Ancak son yıllardan günümüze kadar köklü değişiklikler olmaya başladı. Yeme-içme faaliyetleri mobil uygulamalar üzerinden sipariş edilmeye, film, dizi ve tiyatrolar mobil uygulama ve bilgisayarlar üzerinden izlenmeye ve eğlence sektörleri video oyunları ile dolmaya başladı. İşletmeler hızla online ortamlara geçerken küresel salgının da etkisiyle neredeyse her işimizi telefonlar ve bilgisayarlar ile yapar olduk. Online eğitimler, eğlence, online müze gezileri, canlı sohbet odaları, görüntülü konuşma ve daha birçok şeyi de online ortamlar aracılığı ile gerçekleştirebiliyoruz. Peki, böyle bir durumda işetmeler neler yapmalı? Mekan sahipleri kendisini nasıl öne çıkarabilir? Bu yazımızda sizlere Online İşletmeler için Dijital Pazarlama Rehberi Nedir? Nasıl yapılır? anlatmaya çalışacağız. Hazırsanız başlayalım…

Online ortamlarda öne çıkmak hiç şüphesiz daha zordur ancak getirisi çok daha fazladır. Örneğin siz yeme-içme üzerine  kurulu bir işletme sahibisiniz, rakipleriniz sadece kendi bölgenizdeki işletme sahipleri olacaktır. Ancak dijital ortamlarda aynı kategorideki herkes sizin rakibinizdir. Bununla doğru orantılı olarak dijital ortamdaki herkes sizin müşterileriniz olabilir.  Doğru dijital pazarlama rehberi uygulayarak potansiyel müşterilerinizi “kendi müşterilerinize”dönüştürebilirsiniz. Şimdi bunu uygulayabileceğiniz rehberi detaylıca inceleyelim.

1.) Sosyal Medya

Sosyal Medya, kullanıcıların her daim yardım aldığı, mekanları araştırdığı, beğendiği ürünleri paylaştığı bir mecradır. İşletme sahipleri, mekanlarına gelen müşterileri tanıtım aracı olarak kullanabildiği gibi sosyal medyada da, kullanıcıları tanıtım aracı olarak kullanabilir. Yer bildirimleri, eve teslimatta kullanılan torbalar üzerine yapılan tanıtım baskıları, ikramlar gibi özellikleri kullanarak müşterilerinizi memnun edebilir ve sosyal medyada ses getirebilirsiniz. Aynı zamanda işletme sosyal medya hesabınızdan çekiliş yapabilir, indirim kuponu dağıtabilir ve müşterilerinizi kendinize çekebilirsiniz. Sosyal Medya, tüm işletmeler için gerekli bir dijital dönüşümdür. Özellikle online ortamlarda kendinizi göstermek istiyorsanız sosyal medyayı kullanmayı ihmal etmeyin.

2.) SEO

Online işletmelerde dijital pazarlama rehberi için yapılması gereken en önemli adımlardan biri de SEO’dur. SEO’nun (Search Engine Optimization) anlamı Arama Motoru Optimizasyonu demektir. Birçok kullanıcınız Instagram üzerinde araştırma yapmadan arama motoruna “yemek”, “kebap” “lahmacun” gibi kelimeler yazarak öne çıkan sitelerden sipariş verecektir. Bu durumda en önemli nokta SEO yapmaktır. SEO sayesinde web siteniz ya da mobil uygulamanız arama motorlarında öne çıkabilir. SEO’nun temel olarak iki çeşidi vardır birincisi Organik SEO ikincisi ise reklam vererek öne çıkaran, ancak tıklama başına ödeme yaptığınız ücretli SEO’dur. Organik SEO, uzun vadeli bir işlemdir, yapıldığı süre boyunca arama motorlarında üst sıralarda reklamsız bir biçimde ilk sayfalarda olabilirsiniz. Ancak uzun ve zorlu bir süreçtir. Organik SEO’da yapılması gerekenler sürekli değişir. Bunun için iyi bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekmektedir. Ücretli SEO ise, sizi doğrudan sponsorlu yazısı ile ilk sayfaya çıkaran, Google’a her tıklama başına ücret ödediğiniz bir sistemdir. Anahtar kelimeleri belirler ve bütçe belirleyip SEO’yu gerçekleştirirsiniz. Ücretli SEO’lara günübirlik çözümlerdir. Eğer uzun vadede ve sürekli ilk sayfalara kalmak istiyorsanız Arifin ile uygun fiyatlar ile çalışabilirsiniz.

3.) Oyunlara Reklam Vermek

Bugün sizlere dijital pazarlama rehberi için pek rastlamadığınız bir öneride bulunacağız: Oyunlara reklam vermek… Oyunlara reklam vermek biraz kafa karıştırıcı gelse de genç kitleler için büyük önem taşıyor. Hepimizin bildiği üzere online ortamlardaki reklamlar can sıkıcı olabiliyor, özellikler gençler için. Eğer onları sıkmadan reklam vermek istiyorsanız oyunlar tam size göre! Bu noktada bahsettiğimiz reklamlar Google reklamları değil, oyun içerisindeki bilboard ya da herhangi bir alana işletmenizin reklamını yapıştırmak sizin organik olarak sürekli reklamınızı görmenizi sağlayacaktır. Tabii oyun sahipleri bunun için uçuk ücretler isteyebilir. Kendi oyununuza sahip olursanız sonsuza kadar oyununuzda reklamınızı verebilirsiniz. Sırf reklam vermek için oyun geliştirilir mi? diye düşünmeyin. Oyundaki tek reklam sizin reklamınız olacak ve eğer oyun yüksek kullanımlara ulaşırsa hiçbir ücret ödemeden devamlı reklam verebileceksiniz. Oyunlara reklam verme hakkında daha detaylı bilgi almak ve profesyonellerle çalışmak için Gamestore Uygulama Sepetim ile görüşebilir ve işletmenizin reklamını oyunlar üzerinden yapabilirsiniz.

4.) Mobil Uygulamalar

 

Mobil uygulamalar son dönemlerde web sitelerine oranla çok daha sık kullanılmaktadır. Hızlı olması, güvenilir olması, uygulama mağazaları tarafından sürekli denetilmesi,  yorumlar ve puanlamalar ile kullanıcıların fikir sahibi olabilmesi ve içerisinde birçok farklı özelliği bulundurması sebebiyle çoğumuz mobil uygulamaları severek tercih etmekteyiz. Kullanıcılar, özellikle web sitelerinden yapılan alışverişlerde uğradığı dolandırılma, iyi hizmet alamama gibi durumlar sebebiyle mobil uygulamalara güveniyor. Mobil uygulamalarda bu tarz durumların gerçekleşmesi çok çok zayıf bir ihtimal. Çünkü uygulama mağazası editörleri şikayetleri sürekli inceliyor ve riskli durumlarda mobil uygulamayı mağazadan kaldırabiliyor. Ayrıca yorum ve puanlamalar sayesinde diğer kullanıcılar fikir sahibi olabiliyor. Web sitelerine yapılan olumsuz yorumlar sayfa admini tarafından kaldırılabiliyorken, uygulamaya yapılan yorumlar aksi ispatlanana kadar yorumlarda kalmaya devam ediyor. . Kullanıcılar açısından web sitesinde böyle bir muhatap bulamamak onları sadece büyük firmalardan alış-veriş yapmaya itiyor.  Mobil uygulama yorumları işletmeler açısından bazen sabote edilme, yalan yorumlara maruz kalma gibi durumlara yol açsa da kullanıcıların mobil uygulamaları çok daha sık tercih etmesi, işletmeleri buraya yönlendiriyor.

Sonuç olarak baktığımızda günümüzde mobil uygulamalar daha çok trafik alıyor ve işletmelerin bu uygulamalara yatırım yapmaları gerekiyor. Özellikle küresel salgının en yoğun olduğu zamanlarda, 2020’nin ilk çeyreğindeki mobil uygulama trafiği neredeyse 2019 yılı kadar trafik almıştı. Hatırlayacak olursak Google servisleri ve Youtube çökme gibi durumlar ile karşı karşıya kalmıştı. E-Ticaret, Randevu, STK, Forum gibi uygulamalar yerel işletmeler ve büyümekte olan firma ve kurumlar için sıkça kullanılan mobil uygulama türlerindendir. Sizde işletmeniz için mobil uygulama oluşturarak dijital dönüşümde önemli bir adım atabilirsiniz. Mobil uygulama geliştirmek için Uygulama Sepetim tecrübelerinden yardım alabilir, ister uygulama satın alıp tüm işi geliştiricilere devredebilir isterseniz de kendi mobil uygulamanızı ücretsiz geliştirmeye başlayabilirsiniz. Mobil uygulamalar, online işletmeler ve büyümek isteyen firmalar için çok önemli bir teknolojik dönüşümdür.

5.) Google Business (Google İşletme) Hesabı

Google Business hesabı yönetmek aslında bir SEO tekniğidir ancak bu yöntemde alınan trafik bir hayli fazla olduğu için ayrıca belirtmek istedik. Google Business işletme profili ekleyebileceğiniz, yer bildirimi yapabileceğiniz, fotoğraflar ve makaleler paylaşabileceğiniz, ürünlerinizi ekleyebileceğiniz harika bir Google servisidir. Bu servisi kullanarak web sitenizi ön plana çıkarabilir ve trafiğinizi arttırabilirsiniz. Düzenli ve güncel olarak Google Business hesabını yönetmek SEO çalışmalarında, web sitenizi öne çıkaracaktır. Ayrıca işletmeniz için bir Google profili oluşturulacak, firma adınız ile arama yapıldığında harita konumunuz, ürünleriniz, makaleleriniz ver resimleriniz doğrudan kullanıcıya gösterilecektir. Eğer arama motorlarında ön plana çıkmak ve potansiyel müşterilerinizi arttırmak istiyorsanız Google Business hesabı oluşturup güncel olarak kullanmayı ihmal etmeyin.

 

Bu yazımızda Online İşletmeler için Dijital Pazarlama Rehberi hakkında bilgi vermeye çalıştık, okuduğunuz için teşekkürler. Eğer sizde online işletme oluşturmak ya da mevcut işletmenizi büyütmek istiyorsanız yukarıdaki rehberimizi uygulayabilirsiniz. Avantajlı teklifler ve dijital dönüşüm için Arifin’den yardım alabilirsiniz. Makalelerin devamına buradan ulaşabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir