Dijital Pazarlama Nedir

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama nedir? Son yıllarda giderek gelişen teknoloji ile birlikte pazarlama alanı da oldukça gelişmiştir. Eskiden pazarlama sahada yapılırken son zamanlarda İnternet siteleri üzerinden yapılmaya başlandı. Kısaca dijital kanalları kullanarak yapılan pazarlamaya dijital pazarlama diyebiliriz. Dijital pazarlama, en yeni ve gelişebilen bir pazarlama yöntemidir. Son yapılan araştırmalara göre Türkiye nüfusunun yüzde 72’sinden fazlası aktif olarak İnternet kullanıyor. Hal böyle olunca dijital pazarlama da kendini rahatlıkla ön plana çıkarabiliyor. Dijital pazarlamanın en çok karıştırıldığı kavram geleneksel pazarlamadır. Geleneksel pazarlama kanalları; radyo, televizyon, billboardken Dijital pazarlama kanalları; Sosyal medya, İnternet siteleri e-mail marketing gibi alanlardır. Dijital pazarlamanın tercih edilmesinin sebeplerinden biri de geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha güncel ve kullanıcısının daha da fazla olmasıdır.

Peki, dijital pazarlamanın kullanıldığı alanlar nelerdir? Ülkemizde ve dünyada dijital pazarlamanın kullanıldığı önemli alanlar vardır. Bunların başında İnternet siteleri, sosyal medya hesapları, çevrim içi broşürler İnfografikler, markalar, logolar, blog siteleri gibi birçok alanda dijital pazarlamayı görmeniz mümkündür. Bu kadar fazla kullanılan pazarlama alanında öne çıkabilmek için uyulması gereken bazı adımlar var. Peki, bu adımlar neler? Dijital pazarlama yolları neler?

 

Dijital Pazarlama Yolları Nelerdir?

 

SEO 

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) web sitenizi arama motorlarında reklam vermeden daha yüksek sıralara çıkarmak için kullanılır. Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO’nun amacı web sitenizi organik biçimde değerini arttırarak üst sıralara çıkmasını sağlamaktır. SEO’nun bu kadar fazla tercih edilmesinin sebebi para harcamadan web sitesinin reklamını yapmayı sağlamasıdır. Yapılan istatistiklere göre kullanıcıların çoğu sponsorlu bağlantıları görmezden geliyor. Bu sayede SEO’ların önemi bir kez daha anlaşılıyor.

 

 

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlama; yeni medya ekosisteminde markaların kullanıcıların dikkatini çekecek içerikler hazırlayarak ya da mevcut müşteri kitlesini kendisine olan bağlılığını arttıracak içerikler sunmaktır. Klasik pazarlamanın düşüşe geçtiği bu dönemlerde içerik pazarlama tam aksine yükselişe geçmektedir. İçerik pazarlamada amaç kullanıcıya ürün satışı yapmak değil kullanıcının dikkatini çekerek satın almaya yönlendirmektir. DemandMetric’in yaptığı araştırmalara göre içerik pazarlaması klasik pazarlamaya oranla yüzde 62 daha az bütçeye ihtiyaç duyuyor ve klasik pazarlamaların 3 katı kadar potansiyel müşteri kazandırıyor.

 

Sosyal Medya

Günümüzün çoğunu sosyal medya kanallarında geçiriyoruz. Eğlenmek, arkadaşlarımızla vakit geçirmek, trendleri takip etmek, yeni haberler ve bilgiler öğrenmek gibi birçok şey için sosyal medya kanallarını kullanıyoruz. Dünya nüfusunun yüzde 45’i, ülkemizin nüfusunun ise yüzde 63’ü sosyal medya kullanıyor. Hal böyle olunca dijital ortamlardan pazarlama yapmak isteyenler kendilerine hesap açmakta ya da sosyal medyada trend olmuş kişilere reklam vermektedirler. Bu sayede işletme sahipleri adını duyurabilir, özgün içeriklerle kullanıcılar reklamınızı izlerken bile eğlendirebilirler.

 

E-Mail Marketing

E-Mail Marketing kısaca kullanıcılara toplu mail göndererek ürününüzü pazarlamanızı sağlayan bir dijital pazarlama taktiğidir. Yapılan araştırmalara göre aktif olarak e posta kullanan kişilerin yüzde 91’i günde en az 1 defa e postasını kontrol etmektedir. Hal böyle olunca akılda kalıcılığınız ve markanızın sürdürülebilirliği artmaktadır. Düşük maliyetli olması sebebiyle genellikle Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) e-mail marketing taktiğini kullanmaktadır.

 

Pay-Per Click(PPC)

Pay-Per Click (PPC) kelime anlamı olarak tıklama başına ödeme olarak adlandırılır. PPC online bir reklam yöntemidir. PPC,  Google ve Yandex gibi arama motorlarının sponsorlu bölümünde web sitenizin reklamını yayınlayarak, kullanıcı arama yaptığında üstte görünmenizi sağlar. Ancak bu yöntemde arama motorları tıklanma başına işletme sahiplerinden ücret keser. PPC genel olarak diğer dijital pazarlama yollarından kolay ve reklamın yerine ulaşma ihtimali daha yüksektir. Ancak maliyeti yüzünden işletme sahipleri genel olarak PPC’yi tercih etmemektedir.

 

 

Online PR Çalışmaları

Public Relations(PR) Türkçeye hakla ilişkiler olarak çevrilen bu kavram, kullanıcıların marka haline gelen isim ya da ürünü kullanmaktan gurur duymasıdır. Ülkemizden örnek verecek olursak Nusr-Er kendini marka haline getirmiş başarılı bir PR çalışmasının ürünüdür. Dijital pazarlamada kendinizi ya da markanızı PR haline getirebilirseniz müşterileriniz sizi tercih etmekten memnun kalacak hatta kullanıcılar ürününüzü kullanırken fotoğraf çekip sosyal medya hesaplarına bile yükleyeceklerdir. Bu sayede sizde kullanıcıları kendinize marka elçisi yapmış olabileceksiniz.

Dijital Pazarlamanın Temel Faydaları Nelerdir?

Dijital pazarlamanın kullanım alanlarından ve neden tercih edildiğinden bahsettik peki ya dijital uygulamaların faydaları nelerdir?

Dijital pazarlamalar sayesinde hedef kitleyi belirleyip net sonuçlara ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda geleneksel yöntemlere göre daha az maliyetli ve kesin sonuçludur. Dijital pazarlamada interaktif iletişim sayesinde her an her yerden ulaşılabilirsiniz. Bunlara ek olarak daha önce bünyenizde alışveriş yapmış olan müşterilerin bilgilerini edip indirim ve fırsatları bildirebilir ve müşteriyi kendinize çekebilirsiniz

Bu yazımızda dijital pazarlamadan bahsettik. Eğer sizde dijital pazarlamanın avantajlarından yararlanmak ve detaylı bilgi almak istiyorsanız Arifin.com’dan bize ulaşabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir