Dijital Markalaşma İşletmelere Ne Gibi Yararlar Sağlar

Dijital Markalaşma İşletmelere Ne Gibi Yararlar Sağlar,diye düşündüğümüzde işletmeler için pek çok faydasından bahsedebiliriz.

Teknoloji ile birlikte insan yaşamını etkileyen her şey dijitalleşiyor. Birçok alanda da dijitalleşmiş durumda. Ancak bu hızlı dijital gelişmenin henüz tam olarak içinde olamayan tek şey markalar. Bunun nedenlerinden biri de, geleneksel toplumsal yapı ve alışkanlıklardan kolay vazgeçilemiyor olması. Ancak her geçen gün bu alışkanlıklar dijital dünyaya adaptasyon sağlıyor.

Dijital Marka Nedir?

 

Dijitalleşme,  teknolojinin cepte olması ve onu istenildiği her an kullanılabilmesindedir. İnsan neredeyse evden dışarı çıkmadan tüm ihtiyaçlarını internete bağlı bulunduğu sürece gidermektedir.

Market alışverişleri, her türlü yiyecek içeceğe evden dışarı çıkmadan ulaşma, para kazanma, bankacılık işlemleri gibi daha birçok işi sadece birkaç tuş yardımıyla karşılamaktadır.

Dijital marka ise, bu teknolojik yaşamın içinde bulunan ayrıntılardır. Teknolojinin geçmişi Uzun yıllar öncesine dayanıyor. Ancak,  kullanımı bugüne göre daha az ve kurumların kullanımıyla sınırlıydı. Bugün ise kurumlardan çıkıp her alanda kullanılmaya başlamıştır.

Dijital Markalaşma şirketlere bir çok avantaj sağlar.

İnsan hayatının ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ile birlikte, teknolojik ve dijital alternatiflerde bu duruma paralel olarak hızla gelişmiştir ve her geçen gün daha da gelişmektedir.

O kadar hızlı bir ilerleme var ki, her yeni teknolojik yenilik bir öncekini tali ve etkisiz bırakmakta. Dijital marka bu noktada, var olan durumun kendi içinden yarattığı bir alternatif olarak karşımıza çıkmaktadır.

Toplumun nabzını tutan bilişimciler, insanların teknoloji ile ilişkilerini ölçüp ne kadar kullanıldığı hakkında araştırma yaparak arz talep değerlerine göre yeni teknolojik tasarımlar geliştiriyorlar. Bugün sosyal medya olarak milyonlarca insanın kullandığı Facebook, Tweeter, Watshap vs. birer dijital markadır.

Bugün gelinen noktada bunun çok daha ilerisine geçilmiş, dünyanın diğer ucundan alışveriş yapma, banka şubesini ceplere sığdırıp paraya dair her türlü işlemleri yapabilme birer dijital markadır. Dijital markalaşma, diğer teknolojik araç gereçlerden ayrı ve farklı düşünülemez.

Birbirine bağlı ve birbiriyle ilişki halinde koca bir bütün olarak değerlendirmek gerekir. İnternet, teknolojik cihazlar, teknolojik yazılımlar gibi.

Dijital marka olarak kalıcı olmak, kullanılan sosyal ağ ve ağlar arasında insanlardaki farkındalığı yaratabilmekle doğru orantılıdır. Dijital markalaşma, teknolojinin bütününü asgari ölçüde kullanma ve dijital marka bilincinin oluşması ile mümkündür.

Dijital Markalaşma Önemli  midir?

Dijital markalaşma bilincinin oluşması, dijital pazarlama, internet üzerinden oluşturulan ilişkiler, markaların planlanması gibi bir dizi uygulamalar değerlendirilerek, strateji ve planlama geliştirerek olabilir.

Dijital pazarlama da bunlardan biridir. Teknolojik cihaz kullanımının artması, belirlenen hedef kitleye ulaşmak ve bunun için internetin bütün özelliklerini kullanarak, sosyal medya gibi tüm iletişim ağlarını kullanarak marka bilincini oluşturmak son derece önemlidir.

Dijital markalaşma, birçok ağ tarafından desteklenerek, müşteriye en hızlı ulaşmasını sağlayan reklam, pazarlama teknolojik yazılımlar ile gerçekleştirilir. Bunları sıralarsak;

  • Medyatik pazarlama araçlarının geliştirilmesi
  • Pazarlamadaki çapraz medya ilişkileri
  • Pazarlamanın perakende ayağı ve tüketiciye ulaştırılması
  • Birden çok ortakla geliştirilen pazarlama ağları
  • Reklam ve görsellik
  • Elektronik posta aracılığı ile pazarlama
  • Google adwords aracılığı ile pazarlama
  • Sosyal medya ile pazarlama
  • Oyunlar aracılığı ile reklam
  • Video pazarlama gibi dijital markalaşma gerçekleştirilir.

Dijital markalaşmanın pazarlama ayağı henüz tam olarak istenilen duruma gelmemiş olmasına rağmen hızla artan ve hızla gelişmekte olan büyük bir sektör durumuna gelmektedir.

Dijital Markalaşma Stratejileri

Dijital markalaşma konusunda her geçen gün yeni stratejilerin geliştirilmesi, dijital marka rekabetini ortaya çıkarmıştır. Rekabetin yoğun olarak ortaya çıkması, bilişim uzmanlarının dijital markalaşma stratejileri alanında yeni yollar yaratması gerçeğini ortaya çıkarmıştır.

Günümüzde sosyal medya aracılığı ile marka yaratmak ve pazarlama güncelliğini yitirmiştir. Dijital pazarlama alanında, güvenilir olma, ürünün tüketiciye zamanında ulaşması ve teknolojik risk faktörlerinin ortadan kalkması için yeni teknolojik medya stratejilerinin oluşturulması gerekiyor. Dijital markalaşma stratejileri;

  • Dijital bir marka için kullanıcıyı etkileyecek ve ikna edecek bir ürün öyküsünün oluşturulması
  • Yaratıcı bir marka ile pazarlama piyasasına girmek
  • Kullanıcıların, alışkanlıkları dikkate alınarak dijital paylaşımların yapılması
  • Sosyal ağlar aracılığı ile ilişkiler kurmak ve tüketicinin her an ulaşabileceği destek ağlarının oluşturulması
  • Doğru, güvenilir ve disiplinli bir marka için gerekli özenin oluşturulması.
  • Markanın dijital pazarlama alanında, bütün teknolojik araçların kullanılabilir olması. Örneğin; mobil cihazlar, elektronik posta, videolar, reklam gibi ürünün tanıtımına yönelik markaya tüm teknolojik cihazlardan ulaşım imkânı sağlaması.
  • Görsel içerik anlamında donanımlı web sitesi ve blog yazılarıyla tüketiciye ulaşması

Teknolojik olarak gelinen nokta dijital markalaşma ve dijital pazarlamayı zorunlu hale getirmektedir. Tamamen olmasa da büyük ölçüde insanlar geleneksel alışverişlerinden uzaklaşmaktadır.

Milyonlarca insan teknolojik cihaz, sosyal medya, e-posta, dijital kanallar üzerinden online alışveriş yapmasına rağmen, bu teknolojinin en iyi kullanıldığı anlamına gelmemektedir.

Dijital marka olmak, dijital pazarlama, e-ticaret gibi kanalların kullanılması, daha iyi kazanç sağlama ve markalaşma stratejilerinin oluşturulması için, uzman teknolojik danışmanlarla birlikte çalışmak gerekmektedir.

Web tasarım siteleri, oluşturma ve bunların geliştirilmesi, arama motoru optimizasyonu, reklam oluşturma ve pazarlama, sosyal medya yönetimi, kurumsal kimlik, kurumsal kimliklerin oluşturulması gibi alanlar dijital marka olmanın en önemli konularından biridir.

 Dijital Markalaşma : Türkiye

Türkiye’de bulunan en büyü dijital markalar, sosyal medya ve sosyal ağların en iyi ve en yoğun kullanıcılarıdır. Dijital marka olmanın gereklerinden biri de budur.

Yapılan dijital araştırmalara göre, THY, garanti Bankası, Akbank, Hepsi burada, Gittigidiyor, İş bankası, Markafony, Turkcell, Vodafone, Süperonline, Dijitürk, D-Smart, Mediamarkt, Teknosa, Mcdonald’s, Trendyol, Ipone, Samsung gibi daha birçok dijital marka bulunmaktadır. Dijital markalaşma kriterleri içinde hedef kitle ile iletişim içinde olmak önemlidir.

Bu iletişimin en doğru adresi de sosyal medyadır. Sosyal medyada yayınlanan bir reklam, video, blog yayınlandığı andan itibaren çok fazla kişiye aynı anda ulaşabilmektedir. Dijital markalaşma sürecinin bir parçası olan sosyal medya, hedef kitleye ulaşmada ve geri dönüşümün çok kısa sürede gerçekleşebildiği bir sosyal platformdur.

Dijital markalar, hızla gelişen teknoloji karşısında her zaman yeniliğe açık, monotonluktan uzak, her zaman güncel, klasik kalıpların dışında müşterileri nabzını doğru değerlendiren yazılım ve dijital araçları kullanmak zorundadır. Uzman ve teknik donanıma sahip danışmanlarla iletişim halinde olmak markalaşma sürecini avantaja dönüştürür.

Dijital dünya, sosyal bir katalizördür. Her tıklanma ve gezinme bilinmeyen yer ve zamanlara götürür insanı. Aynı anda kişi kurum ve markalarla ilişki halindedir insan. Her gezinti dijital markalar tarafından görülür ve kişilerin ilgi alanları kolaylıkla tespit edilir. İç içe geçmiş iki farklı dünyada olmak gibi.

Dijital dünya, tüketicinin hayatının bir parçası durumundadır. Dijital markalaşma, insanları bilinen klasik pazarlama yöntemlerinden uzaklaştırmıştır. Dijital yaşam, var olan toplumsal yapı üzerinde de son derece etkilidir.

Markalar hedef kitleye ulaşma konusunda başarılı olsalar da, hedef kitlenin de önünde birçok marka alternatifleri bulunmaktadır. Serbest rekabetin en somut yaşandığı platform dijital platformlardır. Dijital marka ve dijital pazarlama birbiriyle etkileşim içinde olan kavramlardır.

Bu kavramları kullanan ve dijital pazarlama sektörünü biçimlendiren yüzlerce hatta binlerce profesyonel uzman, yazar, bilişimci, markalaşma ve markaların pazarlama alanında içerik üretiyor.

Dijital markalaşma süreci uzun vadede yeni gelişmelere açık ve bunların doğru zemine oturabilmesi için akademik çalışmalara ağırlık vermesi, en yeni ve en iyiyi üretebilmek için akademik kadroların oluşturulması gerekmektedir.

Dijital Marka Olmak istiyorsanız buradan destek alabilrsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir