dijital dönüşüm

dijital dönüşüm

Dijital dönüşüm, hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin sunduğu imkânlar çerçevesinde daha verimli hizmet vererek iş süreçlerini hızlandırmaktadır. Gelişen teknoloji sayesinde firmaların bu sisteme ayak uydurarak operasyonlarını daha hızlı bir şekilde sürdürdükleri dijital platformdur. Teknolojinin gelişmesi ve artan uygulamalar firmaları dijital dönüşümü yakından takip etmek zorunda bırakıyor. Teknolojiyi takip etmeyen firmalar, zaman içerisinde yok olma durumu ile karşı karşıya kalabilirler.Birçok firma iş yükünü azaltarak süreçlerini hızlandırmıştır. Dijital dönüşümü birçok yönden ele almak gerekir. Arabalar, evler kullandığımız telefonlar dijital dönüşüme uğrayarak teknolojik ürünlerle uyumlu hayatımıza girmiştir.

Marka Değerini Artırmak İçin Dijital Dönüşüm Şart

Dijital dönüşüm iş yapan firmaların teknoloji ile entegre olup iş süreçlerine yeni bir boyut kazanma biçimidir. En zorlu süreçlerin bile altında kalma imkanı sunan dijital dönüşüm günümüzün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Firmalar için artık internet ortamında lider olmak çok daha önemli bir noktaya geliyor. Çünkü teknolojinin gelişmesi ve dijital dönüşümler sayesinde internet ortamında yapılan işlerin pazar yüzdeleri çok daha fazla rakamlara çıkıyor. Firmalar değişen ve hızla gelişen bu çağa ayak uydurmak için dijital dönüşümlerini hızlı tamamlayarak yollarına devam etmeleri gerekiyor. Bu sayede marka değerini artırmak ve müşterilerine kurumsal görünmek oldukça kolay olacaktır.

Dijital Dönüşümden Kimler Yararlanabilir

Dijital dönüşüm hayatımızda birçok alana etki etmiş durumdadır. Dijitalleşme tamamlanırken tüketicilerin göstermiş olduğu davranışlar sürecin hızlanmasında etkili olabilir. En çok görüldüğü alanları şu şekilde gösterebiliriz.

  • Eğitim,
  • Sağlık,
  • Sanayi,
  • Tarım,
  • Ulaştırma,
  • Pazarlama
  • Finans gibi başlıklar altında özetlenebilir.

Ayrıca dijitalleşmede analitik düşünme yapısı dünyanın teknoloji internetin hızlı gelişimi üç boyut modelleme yöntemlerinin gelişmesi gibi birçok gelişim etkili olmuştur. Bu süreçte şirketler etkili ve kolay bir dönüşüm gerçekleştirmek için bünyelerinde geliştirmeleri gereken stratejiler bulunmaktadır. Bu stratejiler ile şirketler her türlü değişim ve değişikliklere açık olmalıdır.

Şirketlerin dönüşüm sürecinde değişimi kontrol etme yeteneklerinin olması gerekir. Şirketler dönüşüm sürecinde müşterilerinin taleplerini önemseyerek doğru analizler ve araştırmalar yapmalıdır. Şirketlerin bütçe planlamaları doğru yapılmalı ve yeterli kaynağa sahip olmaları gerekir. Dönüşüm sürecine giren firmalar dijital konular hakkında uzman kişilerden yardım ve destek olabilirler. Dijital dönüşüm geçiren şirketlerin ekip çalışma uyumlu ve uygun bir çalışma prensibinin olması gerekir.

Dijital Dönüşüm Sürecinde Yapılması Gerekenler

Dijital dönüşüm sürecinde yapılması ve uygulanması gereken birçok adım bulunur. Dijital dönüşüm sürecinin en başında yapılması gereken şey firmaların mevcut durumlarını araştırarak hangi noktada olduklarını belirlemeleri gerekmektedir. Firmalar dijital dönüşüm geçirerek ulaşmak istedikleri nokta ve hedefleri belirlemeleri gerekir. Firmalar dijital dönüşüm sürecinde kendilerini uygulayabilecekleri strateji ve programlar belirlenmelidir. Firmaların karşılaşabilecekleri problemler karşısında yedek bir planları olmalıdır. Firmalar dijital dönüşüm sürecinden sonra kullanabilecekleri dijital iletişim modellerini seçip kendi istediklerine göre geliştirmeleri gerekir.

Dijitalleşme sürecinde konuyla ilgili uzman kişilerin desteğine başvurulabilir. Dijital dönüşüm sonrasında yapılacak olan hizmetin programlanması ve tasarlanması gerekir. Yeni sistem hakkında tüm kişiler bilgilendirilerek sistemle birlikte bilgilerin de değişmesi gerekir. Dijital dönüşümünü gerçekleştiren firmalar bu dönüşümden nasıl daha fazla yararlanabileceklerini ve firmanın nasıl daha fazla gelişebileceğine odaklanmaları gerekir. Dönüşüm sonrasında oluşabilecek sorunlara karşı muhakkak bir yedek plan ve programın yapılması gerekir.

Türkiye’de uygulamasepetim dönüşümün öncüsüdür.

Firmaların Dijital Dönüşüm de Nasıl Başarılı Olabilirler

Dijital değişimden sonra firmalar kendilerine hemen yeni bir çalışma stratejisi geliştirerek yeni sisteme uygun çalışma prensipleri belirlemelidir. Değişime uğrayan firmalar müşterilerin taleplerini en iyi şekilde değerlendirilerek müşterilerine en hızlı ve kaliteli geri bildirimi sunmaları gerekir. Dijital dönüşüm geçiren firmalar teknoloji ve teknolojik uygulamalar hakkında tüm çalışanlarına ve kendilerini bu teknolojik sürece alışmaları ve yeni modelleri öğretmeleri gerekir. Firmaların dijital dönüşümden sonra yeni model sisteme ayak uydura bilmeleri için teknolojik veri kullanımına uygun işgücü oluşturması gerekir.

  • Tek ve hazır paket çözümü yerine firmanıza özel dijital dönüşüm paketlerini değerlendirin.
  • Dijital dönüşümde kurumsal firmaları tercih edin
  • Teknolojide ki gelişmeleri yakından takip eden dönüşüm süreci son derece önemlidir
  • Dijital dönüşüm insan, süreç ve teknoloji ile birlikte geliştirilmelidir
  • Sürecin işleyişine uygun dönüşümler kurumsal kimliğinizin artmasını sağlayacaktır
  • Dijital dönüşüm süreklilik gerektireceğinden devamlı teknolojiyi yakından takip etmelisiniz.

Dijital dönüşüm geçmiş, bugün ve geleceği aynı anda düşünmeyi gerektirmektedir. Dönüşümü ayak uyduran firmalar bu sistemin içerisinde yer alan diğer rakipleriyle kendi firmalarının büyüme oranları hakkında kıyaslama ve karşılaştırma yaparak kendi eksikliklerini gidermeleri gerekir. Dönüşüm sürecinden sonra firmalar hedef kitlelerinde ve hedef kitlenin sayısında değişiklikler yapmaları gerekir. Firmaların online sisteme uyumlu çalışma prensipleri geliştirerek online sisteme ayak uydurabilecek bir işgücü topluluğuna sahip olması gerekir. Dijital dönüşüm tüm firmaların bünyelerinde gerçekleştirmeleri gereken önemli adımlardan biridir ve bu dönüşümler boyunca mutlaka uzman kişilerin bilgilerine danışılmalıdır.

Dijital Dönüşüm İçin Kurumsal Hizmet Almaya Özen Gösterin

Dijital dönüşüm geçiren firmaların başarılı olmaları için uygulamaları gereken tüm yöntemleri sistemli ve kaliteli bir şekilde uygulamaları gerekir. Dijital dönüşüm nedeniyle çoğu firma başarısızlığa uğrayarak sektörel kayıplarına ve ekonomik kayıplara maruz kalabilir. Bu sistem firma çalışma yapısını baştan sona etkileyen bir uygulama olduğu için bu dönüşüm sürecinden başarılı çıkmak çok önemli bir olaydır. Çoğu firma bu dönüşüm sürecine alışamadıkları ve yeterli plan programa sahip olmadıkları için maalesef başarısızlığa uğrarlar.

Firmaların  dönüşüm sırasında başarısızlığa uğrama nedenleri arasında en üst noktada dönüşüm sürecini tamamen yanlış ve farklı yorumlamış olmaları gelmektedir. Çok zorlu ve kapsamlı bir sistem olduğu için mutlaka bu konu hakkında uzman kişilerden hizmet olunması gerekir. Firmalar dönüşüm süreci içerisinde uzman kişilerin bilgilerine başvurmaz var ise yanlış uygulamalar ile başarısızlığa uğrayabilirler. Firmaların dönüşüme odaklanması ve kendilerine hedef belirlemeleri gerekmektedir. Odaklanma ve hedef belirleme işini tam anlamıyla yapamayan firmalar başarısızlığa uğrarlar.

Dijitalleşme esnasında başarısızlığa uğrayan firmaların yaptığı en büyük hatalardan biri de yeterli dijital iş gücüne ve dijital uygulama modellerine sahip olmamalarıdır. Değişim gösteren firmalar yeni bir sisteme eski bilgileri ile ayak uydurmaları mümkün değildir. Bu nedenle birlikte değişim sürecinde mutlaka bilgilerin de yeni sisteme entegre olması gerekir aksi taktirde karşılaşılacak başarısızlık sürpriz olmayacaktır. Dönüşüm sürecinde başarısız olan firmaların ortak özelliklerinden biri ise yeni sisteme uyum ve entegrasyon sorunları yaşanmasıdır.

İşletmenize Özel Dijital Dönüşüm İmkanı

Yeni sisteme entegre olamayan çalışma prensipleri çalışan işgücü ve yeni modellemeler ne yazık ki başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Yeni teknolojileri benimsememek ve buna uygun çalışma modeli üretememek başarısızlık nedenlerinden bir diğeridir.. Ayrıca yeni sistemde müşterilerin beklentileri çok iyi araştırılıp beklenti ve şikayetleri hakkında çalışmalar en hızlı şekilde yapılmalıdır. Çünkü yeni sistemle birlikte artık geri bildirimler en hızlı şekilde olmalıdır.

Kendisini yenilemiş olan firmalar mutlaka gelişim sürecine ayak uydurmaları gerekir. Başarılı bir dönüşüm geçirmek bir daha başarısız olunacağı anlamına gelmez çünkü yeni sistem sürekli gelişen ve güncellenen uygulamalar barındıran bir sistemdir. Bu nedenle firmaların sürdürülebilir bir başarı politikası olmaları gerekir. Dijital dönüşüm sonrasında uygun çalışma modeli belirlenerek güncellenen uygulamalar takip edilmelidir. Müşterilerin istekleri ve talepleri güncel olarak takip edilmelidir. Yeni çıkan teknolojik uygulamalar ve dijital veriler takip edilmelidir. Müşteri odaklı ve dijital çalışma prensibine uygun sistem ve modellemeler yapılmalıdır.

Sizde Firmanızı veya Markanızı Arifin ile dijitalleştirebilirsiniz…