Google Reklam Anahtar Kelime Teklifi İçin 7 İpucu

Google Reklam Anahtar Kelime Teklifi İçin 7 İpucu hazırladık. Bu stratejileri uyguladığınızda bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz.

Google’ın arama ağı reklamları, kampanyalarınızın alakalı aramalara yerleşimlerini tetiklemek için (reklamveren!) Seçtiğiniz anahtar kelimelerin etrafında döner. Bu, Google’ın, sizin gibi içerik, marka, ürün ve hizmetleri araştırmaya ve bulmaya çalışan kullanıcılara alakalı reklamlar sunabilmesidir.

Bu nedenle, her kampanya için güçlü, iyi araştırılmış bir anahtar kelime listesi oluşturmak son derece önemlidir. Bu anahtar kelimeler için doğru şekilde teklif verdiğinizden emin olmanız da önemlidir.

Her bir anahtar kelime grubuna ne kadar teklif verdiğiniz, kampanyanız üzerinde çok büyük bir etki yaratır. Ne kadar çok teklif verirseniz, yalnızca daha fazla yerleşim almakla kalmazsınız, aynı zamanda daha yüksek sıralı yerleşimleri kaparsınız.

Ancak, çok fazla teklif verirseniz, kampanyanızı doğrudan bir yere koyma ve karlılık potansiyelini azaltma riskini taşırsınız. Ancak, çok az teklif verin ve sonuçları alacak kadar iyi bir sıralama yapmak için mücadele edersiniz ve bunun sonucunda satışlarınızı yanlışlıkla rekabete teslim edebilirsiniz.

Anahtar kelime teklifinde çok fazla şey var, ancak doğru taktikler, her bir anahtar kelime için tatlı noktayı biraz daha hızlı ve daha etkili bir şekilde bulmanıza yardımcı olabilir. Kampanya yönetimi stratejilerinizde uygulamak için en güvenilir anahtar kelime teklif ipuçlarına göz atalım.

1. Her Anahtar Kelime için Net Teklif Verme Tavanları İçine Girin

Anahtar kelime araştırması yaparken, gerçekten sıralamak istediğiniz bir anahtar kelime olduğunu görebilir ve o zaman ve oraya aralığın en üst kısmında teklif vermeye karar verebilirsiniz.

Bekle! Bunu gerçekten yapmadan önce, bunun sizin için karlı olup olmayacağını hesaplamanız gerekir.

Öncelikle, bir müşterinin işinizle olan ilişkisinin ömrü boyunca size ne kadar değerli olduğunu gösteren ortalama müşteri yaşam değeri (CLV) hakkında düşünün. Ardından, onlara ulaşmanın maliyetini göz önünde bulundurun ve reklamınızı tıklayan kullanıcıların nispeten küçük bir bölümünün gerçekten dönüşüm sağlayacağını farz edin.

Pop için 40 dolarlık köpekler için deri tasmalar satıyorsanız ve ortalama CLV 120 dolarsa, 10 dolarlık bir tıklamanın kolayca değer olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak, tıklayan 100 kişiden sadece birinin gerçekten dönüşüm sağlayacağını fark ederseniz, bu büyük kar marjı biraz daha küçük olur ve Google Reklam müşterileri standart müşterilerinizden daha düşük CLV’lere sahipse, aslında karlılığınızı kaybedebilirsiniz. Bu özellikle tanıtım indirimlerini ve nakliye ücretlerini hesaba kattığınızda geçerlidir.

Bu nedenle, tüm anahtar kelimeleriniz için net bir teklif tavanı oluşturun. Müşteri edinme kampanyalarında tıklama başına 2,32 ABD doları harcayamayacağınızı biliyorsanız, bunu zor ve hızlı bir kural olarak saklayın. Bu sizin teklif tavanınızdır ve kafanızı yukarı doğru itmeye çalışmaktan kaçınmak en iyisidir.

2. Konumlandırma ve Maliyet Arasındaki Tatlı Noktayı Bulun

Neredeyse herhangi bir anahtar kelime araştırma aracına baktığınızda, tipik olarak size bir TBM aralığı göstererek, size düşük uçta ve bir yüksek uçta bir numara verir.

Gut içgüdüsü, rekabet edebilmek için mümkün olduğunca yüksek teklif vermeniz gerektiğini söylüyor, ancak bu her zaman böyle değildir.

Yüksek bir reklam yerleşimi sıralamasına sahip olmak harika ve görünürlüğü ve tıklamaları kesinlikle artırabilirken, tüm yerleşimlerinizin en üst kısmında yer almak, çok fazla teklif verdiğiniz anlamına gelebilir. Sonunda, bu, özellikle maliyetlerinizi düşürebilir ve yine de TO’nuzun ve dönüşüm oranlarının sabit kaldığını görebilirsiniz.

Bazı testler yapın ve yüksek rütbe ile biraz daha düşük maliyet arasındaki tatlı noktayı bulun. Bu, çoğu işletme için önemli bir hedef olan YG’nizi en üst düzeye çıkaracak ve bütçenizde ileriye dönük ek kullanıcılara ulaşmak için kullanabileceğiniz daha fazla reklam harcaması sağlayacaktır. Sonuçta hangisini yapmayı tercih edersiniz: Tıklama oranı olan veya aynı tutarı harcayan ve reklamınızı 15 farklı kullanıcı tarafından gören tek bir sıralamaya yerleştirilmiş bir yerleşime 5 ABD Doları harcayın.

Burada ölçekte başarılı olmak için ulaşmanız gerekir, bu yüzden bunu aklınızda bulundurun.

3. En İyi Anahtar Kelimeler konusundaki Rekabeti Araştırın

Hepsini girecekseniz, en baştan hangi anahtar kelimelere yatırım yapmanız gerektiğini bilmek size yardımcı olabilir. Rekabetinizdeki anahtar kelimelerden başlamak için en iyi sonuçları almaktan daha iyi ne olabilir?

Rakip araştırma araçları, sitelerinize en çok trafik çeken rekabette en iyi anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Kişisel favorilerim, SEMrush ve SpyFu (aşağıda gösterildiği gibi) dahil olmak üzere bu araçların çoğu, rakiplerinizin bu anahtar kelimeler için ne kadar teklif verdiğini bile gösterecektir.

Bundan yararlanın ve rekabetçi (ancak size uygun fiyatlı) teklifler bulun.

Örneğin, kendi markalı anahtar kelimelerine göre düşük teklif vererek bir ton tıklamayla çalıştıklarını görebilirsiniz. Onlara teklif verirseniz, düşük maliyetli tıklamaların birkaç tanesini kazanabilir ve doğrudan onlardan rekabet çalmak isteyebilirsiniz. Çok fazla çekişe geçen ve onu da listenize ekleyen başka yüksek değerli anahtar kelimeler görebilirsiniz.

4.  Değerli Anahtar Kelimeler İçin Daha Fazla Teklif Verin

Bazı anahtar kelimeler, doğal olarak diğerlerinden daha değerli olacaktır.

Örneğin bu deri köpek tasmaları satıyorsanız, “köpek yavrusu malzemeleri” gibi bir anahtar kelime tıklama ve dönüşüm elde etmenize neden olabilir. Ne de olsa alakalı bir izleyici kitlesi.

Bununla birlikte, birileri “deri köpek tasması” veya “köpekler için yüksek kaliteli tasmalar” ibaresi aranıyorsa, bu dönüşümü elde etme olasılığınız daha yüksek olacaktır. buraya tıklayın, satın almaya hazır olmaları için daha iyi bir şans var.

İkinci kampanyadaki tıklamaların daha kazançlı olması ve dolayısıyla daha değerli olması muhtemeldir. Satın alma sürecinde daha ileride olan yüksek hedef kitleleri yakalamak için daha fazla harcama yapabilirsiniz.

5. Rakiplerinizin Markalı Anahtar Kelimelerine Teklif Verin

Bu, çok özel bir anahtar kelime teklifi ipucudur, ancak yine de güçlü bir anahtar kelimedir.
Sağlam bir anahtar kelime stratejisi, rakiplerinizin markalı anahtar kelimelerine teklif vermektir.
Buradaki en iyi haber, dinamik anahtar kelime eklemeyi kullanmayan özel kampanyalar yürütmek zorunda kalmanıza rağmen, bazı potansiyel müşterileri rakiplerinizden düşük bir maliyetle yakalayabilmenizdir. Markalı anahtar kelimeler, “mobilya” veya “ev dekorasyonu” gibi diğer kısa kuyruk anahtar kelimelerden neredeyse her zaman çok daha düşük maliyetlidir, bu nedenle daha düşük maliyetle daha fazla tıklama çekebilirsiniz.

6. Dönüşümü İyi Gözlemleyin

Birçok reklamveren acelecidir. Kampanyanın kötü gittiğini gördüler ve bir daha olmasını istemiyorlar. Bir kampanyanın can sıkıcı olabileceği ya da potansiyeline kadar yaşayamayacağı anlaşılıyor gibi göründüğü için, birçoğumuz içeri girip hemen değişiklik yapmaktan suçluyuz.

İşte bununla ilgili sorun: Bazen çok fazla aceleci olmak, değişikliklerimizin gerçekten kampanyalarımızı nasıl etkilediğini göremediğimiz anlamına geliyor. İşler istikrara kavuşmadan önce çok hızlı bir şekilde ilave ayarlamalar yapıyoruz, potansiyel sonuçlardan ve daha doğru verilerden kurtuluyoruz.

Özellikle bütçelerinizin erken test aşamalarında başlaması daha düşükse, yerleşmek için en az bir hafta tüm değişiklikleri yaparak bu durumdan kaçının. Bu, Google’ın kalite puanının TO’nuzu değerlendirmesi ve gerçekte neyin ayarlanması gerektiğini görmek için yeterli veriye sahip olması için yeterli bir zamandır.

Zor, ama nefesini tut. Sıçramadan önce duraklarsanız, daha sonra hangi adımların atılacağını daha doğru bir şekilde göreceksiniz.

7. Tamamen Güvenmeden Önce Test Otomasyonu

Google Reklamları gerçekten inanılmaz otomatik kurallara sahiptir. Bir kampanyayı duraklatmak isterseniz, TBM 2,50 ABD dolarının üzerine çıkar veya ikinci TO çok düşük olur, bu kuralı önceden kampanya yöneticinize programladığınız sürece hiçbir şey yapmadan hızlı bir şekilde kapatabilirsiniz.

Otomasyon, kampanya yönetimi sürecini kolaylaştırabilen büyük bir varlıktır, ancak bu, dizginleri kendiniz oluşturduğunuz basit kurallara teslim etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Bazı manuel yönetimlere hala ihtiyaç duyulacaktır ve göz önünde bulundurmadığınız bir kuralın sonuçları olabilir.

Örneğin, bir keresinde bir müşterime, dönüşüm oranı yüksek olduğu sürece bütçeyi günde 10 ABD doları artırmak için bir kural koymuştum. Bu bir felaketti çünkü dönüşümler yüksek çünkü teklifleri olması gerekenden çok daha yüksek ve ön testler için neyin öngördüğünden çok daha fazla para harcadı.

En iyi tavsiyem, işinizi kolaylaştırmak için otomasyondan yararlanmak, ancak hiçbir zaman gerçek otopilotta asla ayarlamamak veya manuel inceleme yerine geçmek için kullanmaktır. Aksi takdirde, teklifler siz bilmeden önce riskli olabilir ve kampanyalarınızı herhangi bir bilge olmadan saptırırsınız.

Son düşünceler

Anahtar kelime teklif stratejilerinizi (ve gerçek teklifleri kendileri) doğru almak, Google Reklam kampanyalarınızdaki başarınız için çok önemlidir. Güçlü teklif stratejileri olmadan, fazla harcama yapma, doğru anahtar kelimelere yüksek değer verme veya çok fazla teklif verme riskini kendiniz oyundan alıkoyacaksınız. Önünüzdeki verilere dayanarak güçlü bir strateji ve know-how ve ne zaman tepki vermeniz gerekiyor.

Google Reklamları pazarının akıcı ve dinamik olduğunu unutmayın, bu nedenle tekliflerinizi dikkatlice izlemeniz ve bunları değişkenlik gösterecek şekilde ayarlamanız gerekir. Bu normaldir, bu nedenle kampanyalarınızı asla otomatik pilotta ayarlamayın ve haftada en az bir kez kontrol ederek yakından izleyin.

Google Reklamları anahtar kelime teklif stratejilerinizi yönetme konusunda ek yardım mı arıyorsunuz? Burada sizin için neler yapabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin!

Ne düşünüyorsun? Hiç teklif stratejilerimizden herhangi birini kullandınız mı? Hangileri sizin için en iyi çalıştı? Düşüncelerinizi ve sorularınızı aşağıdaki yorumlarda paylaşın!


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir